Gjest anonym og litt redd Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Da jeg var liten elsket jeg barn, jeg passet på og hjalp til og viste omsorg. Jeg var tolmodigheten selv med barn, fordi om jeg ikke var stort eldre selv.Så begynte jeg som passepike, trillepike og barnevakt. Og var nabolagets mest populære, både blant barn og foreldre når det gjaldt hvem som skulle ta vare på barna deres. Da jeg ble litt eldre dukket det opp fler og fler familie problemer og jeg ble nødt til å ta mer og mer ansvar for søskene mine, ikke lengre fordi jeg ville og synest det var gøy, men fordi jeg følte jeg måtte, hadde ikke samvittighet til å svikte dem, så da trøstet, ordnet og hjalp jeg når ikke foreldrene våre gjor det. Det var også en familie i nabolaget med noe lunde samme problemer, og jeg støttet opp, om jeg måtte komme på natten, om det var dagen før en prøve og gjorde alt for å lette byrden for barna. Dette var nok oppgaver barneværnet burde tatt, ikke jeg, men det er ikke alt barneværnet får med seg heller. Nå har barna blitt så store at de klarer seg selv mye av tiden, foreldrene sine problemer er betraktelig redusert også. Vi har god kontakt, det er nære bånd mellom meg og barna og de klarer seg fint. Da jeg var liten drømte jeg om å bli gravid og få egne barn, nå er det min største redsel og mareritt. Jeg føler meg ferdig med barn. Jeg har ofret og gitt så mye, kunne ikke gjort noe anderledes eller gitt mer om de var mine egne. Og selv om jeg er utrolig glad i de, føler jeg en lettelse over at de er eldre og klarer seg selv, slik at jeg feks kan gå på byn en helg, eller bare være helt alene. Det er jo litt trist også da, at jeg har gitt all omsorg jeg hadde i meg til egne barn, til andres barn. Men de trengte den. Jeg er ennå ung 22 år. Tror dere at det kommer til å forandre seg med tiden, at jeg kan få lyst på barn igjen? Hvis ikke, hva sier man til en partner, hva vil en mann synest om dette? Jeg merker at jeg liker å ha kontakt med "barna mine" men når det kommer nye barn inn i livet mitt, feks venner får barn, så liker jeg det slettes ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217157-kommer-jeg-til-%C3%A5-%C3%B8nske-meg-barn-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaime Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 hei, For det første - siden du engang har ønsket egne barn, og fortsatt har mange år på deg, så kan det jo godt hende at lysten kommer tilbake, etter en laaaang pause fra det utrolige ansvaret du påtok deg i veldig ung alder! Når det er sagt, så er det en stadig større del av befolkningen her ute som ikke ønsker barn, og vi trenger også partnere. Jeg er aktiv i forskjellige nettsamfunn for barnfrie (norsk variant av engelske "childfree") og det er mange menn som sukker over at de ikke klarer å finne seg jenter som ikke er opptatt av å få barn... Så jeg synes ikke du skal bekymre deg uansett. Nyt livet, utvikle de sidene av deg selv som du ikke hadde anledning til tidligere, så vil tiden vise hva du føler for etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217157-kommer-jeg-til-%C3%A5-%C3%B8nske-meg-barn-igjen/#findComment-1602832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.