Åsemor Skrevet 11. mars 2001 Skrevet 11. mars 2001 Kan jeg sette p-sprøyta sjøl? Tror ikke jeg har tid til å gå til legen. I så fall, hvordan gjør jeg det? Det står liksom ikke noe om akkurat det i bruksanvisninga... 0 Siter
Gjest melora Skrevet 11. mars 2001 Skrevet 11. mars 2001 sikkert ikke helt anbefalt.. Men jeg har da overlevd.. sett på spissen, hold sprøyta m spissen mot taket, gi den et par knips , press ned stempelet slik at du får ut all lufta og væske pipler ut. Sett sprøyta i rompa eller låret, der har du mest å ta i.. Nåla er lang, og den skal et godt stykke inn. I muskelen. Du får nesten ikke satt den feil. Press sakte for å hindre at det sprenger. Det gjør ikke vondt, men det sprenger kanskje litt. Men jeg synes det er best å sette sprøyter selv, for da har jeg kontrollen.. Lykke til 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. mars 2001 Skrevet 13. mars 2001 Som du har hørt kan du selv sette sprøyten med litt instruksjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.