Gå til innhold

Peiling på utslett?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har fått utslett på begge hoftene, øh hoftekam er det ett rett ord mon tro?

Uansett, det er røde prikker, relativt stort område, mer på høyre side enn venstre.

Det klør ikke, men det er sårt og ømt.

Det er ikke hovent, går i ett med huden.

Noen kloke dolere som vet hva dette kan være?

Har ikke noen spesielle allergier.

Har forresten hatt ett lite område øverst på låret som klør, og er litt hovent, men det har jeg hatt lenge, og ligner ikke på dette som brøt ut i dag.

Noen gode ideer på hva det kan være?

Gjest Shira12
Skrevet

Varmeutslett?

Nei tror ikke det. Det ligner ikke på det.

Skrevet

Nei tror ikke det. Det ligner ikke på det.

Datteren min fikk slike i 4-5 års alderen. De begynte på hofta og vi var sikker på at det var varmeutslett pga for stram truse el.l Dagen etterpå hovnet leddene opp og utpå dagen klarte hun ikke stå pga hovne kne.

Hun ble innlagt på sykehus med de fant ikke ut noe konkret. Ingen utslag på allergi, men hevelsen ga seg dagen etter.

Kan det være alergisk reaksjon på noe?

Skrevet

kan det være varmeutslett?

Har du gått i klær som har sittet for trangt inntil kroppen eller vært fuktig?

Skrevet

Er det ikke merker etter trusekanten da, som du har klødd på fordi det har vært for stramt?

Evt. vaskemiddel som er endret, eller at buksa har gnidd mot huden over en hel dag?

Gjest Shira12
Skrevet

Er det ikke merker etter trusekanten da, som du har klødd på fordi det har vært for stramt?

Evt. vaskemiddel som er endret, eller at buksa har gnidd mot huden over en hel dag?

Ikke noe forandring av noe slag, så jeg tror ikke at det er det som gjør det.

Men jeg har en liten teori at det er pga at sykdommen min er inne i en dårlig fase.

Gjest Shira12
Skrevet

kan det være varmeutslett?

Har du gått i klær som har sittet for trangt inntil kroppen eller vært fuktig?

Har ikke det. Tror det er pga at blæra er hyper sensitiv jeg, og så får jeg andre symptom på kroppen.

Er vel kroppen sin måte og si ifra at noe ikke er helt som det skal.

Men det nærmer seg nå til hele rukkelet skal bort :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Datteren min fikk slike i 4-5 års alderen. De begynte på hofta og vi var sikker på at det var varmeutslett pga for stram truse el.l Dagen etterpå hovnet leddene opp og utpå dagen klarte hun ikke stå pga hovne kne.

Hun ble innlagt på sykehus med de fant ikke ut noe konkret. Ingen utslag på allergi, men hevelsen ga seg dagen etter.

Kan det være alergisk reaksjon på noe?

Det kan hende at jeg reagerer på ett eller annet. Det er ikke fullt så hissig i dag.

Huff stakkars datteren din, det der må ha vært skremmendes. Bra det ikke var noe alvorligt da.

Skrevet

Ikke noe forandring av noe slag, så jeg tror ikke at det er det som gjør det.

Men jeg har en liten teori at det er pga at sykdommen min er inne i en dårlig fase.

Er det lov å spørre hva slags sykdom?

God bedring, i alle fall!

:o)

Gjest Shira12
Skrevet

Er det lov å spørre hva slags sykdom?

God bedring, i alle fall!

Det er lov det :o)

Jeg har en blæresykdom, i korte trekk går den ut på at blæra er spist opp av syke celler, allergiceller.

Men jeg skal fjerne den om en 6 ukers tid og få en kontinent urostomi istedenfor. Smerter og hyppig vannlatning er vært livet mitt lenge nå, så det skal bli godt og slippe det!

Og kroppen skranter jo når en går med ett sykt organ lenge, og en kan få mange rare symptom.

hare1365380455
Skrevet

Det kan kanskje være pga sykdommen? Kanskje de på apoteket vet om en salve som kan være god? Eller kan du ha brukt for mye mykmiddel/vaskepulver når du vasket buksene dine?

Gjest Shira12
Skrevet

Det kan kanskje være pga sykdommen? Kanskje de på apoteket vet om en salve som kan være god? Eller kan du ha brukt for mye mykmiddel/vaskepulver når du vasket buksene dine?

Jeg tror det er pga sykdommen jeg altså, den har bare blitt verre, har ringeavtale med legen idag, skal ta det opp da.

Skal spørre på apoteket om de anbefaler en salve, men det er heldigvis ikke så hissig utslettet nå, men det er der.

hare1365380455
Skrevet

Jeg tror det er pga sykdommen jeg altså, den har bare blitt verre, har ringeavtale med legen idag, skal ta det opp da.

Skal spørre på apoteket om de anbefaler en salve, men det er heldigvis ikke så hissig utslettet nå, men det er der.

God bedring:) Synd det har blitt verre! Jeg håpet det de prøvde skulle hjelpe.

Gjest Shira12
Skrevet

God bedring:) Synd det har blitt verre! Jeg håpet det de prøvde skulle hjelpe.

Det håpet vi på også, men jeg la litt bånd på meg slik at jeg ikke skulle håpe for mye, da blir skuffelsen stor.

Men er det noe jeg er vant til, så er det behandling som ikke virker eller gjør meg dårligere. Hm, mon tro om jeg er skapt annerledes enn de fleste ;-)

Skrevet

Det er lov det :o)

Jeg har en blæresykdom, i korte trekk går den ut på at blæra er spist opp av syke celler, allergiceller.

Men jeg skal fjerne den om en 6 ukers tid og få en kontinent urostomi istedenfor. Smerter og hyppig vannlatning er vært livet mitt lenge nå, så det skal bli godt og slippe det!

Og kroppen skranter jo når en går med ett sykt organ lenge, og en kan få mange rare symptom.

Huffda! Du må nå ha lykke til med operasjonen, det kommer helt sikkert til å gå veldig bra. Kjenner mange med urostomi, og de er stort sett veldig fornøyde alle sammen.

Gjest Shira12
Skrevet

Huffda! Du må nå ha lykke til med operasjonen, det kommer helt sikkert til å gå veldig bra. Kjenner mange med urostomi, og de er stort sett veldig fornøyde alle sammen.

De jeg har snakket med som har det er også veldig fornøyde.

Skal operers på Rikshospitalet og har inntrykk av at de er veldig flinke.

Skrevet

Har ikke det. Tror det er pga at blæra er hyper sensitiv jeg, og så får jeg andre symptom på kroppen.

Er vel kroppen sin måte og si ifra at noe ikke er helt som det skal.

Men det nærmer seg nå til hele rukkelet skal bort :o)

hei

Har du fått noen dato for operasjon?

MÅ gjerne si det på MSN om du vil

Gjest Shira12
Skrevet

hei

Har du fått noen dato for operasjon?

MÅ gjerne si det på MSN om du vil

Litt ustabilt nett her akkurat nå, ikke alt som er oppe og går pga flyttingen, så MSNèn funker ikke alltid.

Har ikke fått dato enda, det var lengre ventelister nå enn vanlig fikk jeg beskjed om. Men om en 6 ukers tid trodde de at jeg skulle få komme til.

Har ikke fått brev om dato enda, det pleier og komme en ca 4 uker før.

Men jeg har ventet så lenge, så kan jeg vel vente litt til ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...