Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå må det bli slutt på sånne forståsegpåere som tror at folk ikke gir opp i minste motbakke! Folk ønsker egentlig å leve så lenge som mulig med sin partner, men å drive å kjempe i motbakker hele tiden, er ikke moro. Men de feige og tafatte, fortsetter et motbakkeforhold.

Motbakkene kommer uansett de.. sånn er det å være menneske. Tror ikke en som hopper fra partner til partner slipper unna dem! På lang sikt vil en som går fra forhold til forhold være den som taper mest - vennskap, tillit, kjærlighet, trygghet er nemlig ikke saker som lar seg konstruere etter to uker i et nytt forhold.

Sexlivet vil alltid gå opp og ned, det er min erfaring ihvertfall. Det er bølgedalene som gjør at vi virkelig vet å verdsette det når alt er topp. :-)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gyrken

4

• nick

4

• Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

2

• Amos73

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har, men "selv"'s tilstand er ikke så god "å jobbe med". Et par som har kommet inn i den fasen de har, har VELDIG vanskelig for å komme ut av det.

Fasen "de" har? Jeg vet litt om hvilken fase HUN er i, ingenting om hvilken fase han er i. Det finnes utallige årsaker til at sexlysten varierer, det eneste jeg vet sikkert er AT den gjør det. Vi vil få det travelt dersom vi alle skal skifte partner hver gang sexlivet har en downperiode. Det er bare "selv" selv, som vet hvordan forholdet virkelig er, å råde henne til å bryte ut på grunnlag av 10 korte setninger er litt drøyt.

Men noe av poenget er jo at dette er det aller første forholdet mitt, den første jeg har vært med. Det er vel ikke sikkert at den første nødvendigvis er den rette selv om vi har holdt ut i 6 år.? Det er ikke akkurat slik at jeg har rømt "hver gang" som du sier...dette er jo første gangen det er aktuelt for meg...og forhåpentligvis den siste...

Akkurat det der er det bare du selv som kan svare på. Jeg sier ikke at den mannen du er med nå nødvendigvis er den rette (hvis det finnes noe som heter det da?), men det høres ut som om dere har et greit utgangspunkt.

Har all forståelse for at du/dere har trang til å rase fra dere før dere slår dere helt til ro.. Jeg tror ikke at du blir lykkeligere av å prøve flere menn, men det er sikkert greit å bli kvitt tanken på at du burde ha gjort det. Men jeg tror også at muligheten er stor for at du vil angre den dagen du finner ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden (men det er såklart lett for meg å si, siden jeg har prøvd meg litt både her og der.. ;-).

Motbakkene kommer uansett de.. sånn er det å være menneske. Tror ikke en som hopper fra partner til partner slipper unna dem! På lang sikt vil en som går fra forhold til forhold være den som taper mest - vennskap, tillit, kjærlighet, trygghet er nemlig ikke saker som lar seg konstruere etter to uker i et nytt forhold.

Sexlivet vil alltid gå opp og ned, det er min erfaring ihvertfall. Det er bølgedalene som gjør at vi virkelig vet å verdsette det når alt er topp. :-)

Jeg tror neppe du har opplevd de store bølgedalene, derfor er du kanskje ikke HELT meningsberettiget?

Ta vare på det du har - og ikke tro at gresset er så mye grønnere på den andre siden:) For det er det ikke.

Lysten vil bestandig variere - uansett med hvem du er ilag med!

Snakker av erfaring...

Lykke til!

Jeg vet at det kanskje ikke er så mye grønnere gress på andre siden...men det vet jeg jo ikke noe om, siden jeg bare har hatt et "beite" for å si det slik... Mulig jeg kaster bort et fint vennskap/forhold hvis jeg bryter med typen, men jeg føler jeg "fortjener" noe mere liksom... Kunne sikkert ha levd med ham lenge jeg, men da uten "gnisten" spenningen som et forhold bør ha... Kanskje jeg kan klare å finne tilbake til det med typen, men akkurat nå virker det ikke slik... Tror nok som gary sier at hverken jeg eller typen får noe bra ut av forholdet slik det er nå... Kanskje jeg bare må prøve et nytt "beite" for å forstå hva jeg går glipp av, eller at gary har rett..?

Slik "argumentasjon" bruker, etter min erfaring, de som føler seg truffet og litt presset i forsvaret av sitt litt håpløse ståsted.

Det er du selvfølgelig fri til å mene. Jeg mener fortsatt at det du skriver er sprøyt, jeg orket bare ikke utrykke det på en bedre måte. Før nå.

Annonse

Fasen "de" har? Jeg vet litt om hvilken fase HUN er i, ingenting om hvilken fase han er i. Det finnes utallige årsaker til at sexlysten varierer, det eneste jeg vet sikkert er AT den gjør det. Vi vil få det travelt dersom vi alle skal skifte partner hver gang sexlivet har en downperiode. Det er bare "selv" selv, som vet hvordan forholdet virkelig er, å råde henne til å bryte ut på grunnlag av 10 korte setninger er litt drøyt.

Egentlig, så var det kanskje HAN som skulle søkt råd, det finns jo "tiltak" som kan tenne henne igjen, men de fleste slike tiltak, som hotellweekend o.l., virker som regel bare på kort sikt.

Jeg må få påpeke siden jeg ikke sa det i innlegget, at det er bare jeg som har mista lysten, typen er fortsatt like "forelska" i meg og har like mye lyst som før...Enda en grunn til at det er litt vanskelig for meg å eventuelt bryte..

Jeg forstår at det er vanskelig, men kan du ikke forklare han at du ikke tenner mer på sex med han, slik at han kan DELTA i løsninger. Slik det er nå, så vet han ingenting, virker det som.

Jeg forstår at det er vanskelig, men kan du ikke forklare han at du ikke tenner mer på sex med han, slik at han kan DELTA i løsninger. Slik det er nå, så vet han ingenting, virker det som.

Han vet at jeg ikke tenner på ham, og han har forsøkt litt å bedre på det, men han blir bare "sjalu" liksom...Sier bare med en gang at det sikkert er en annen jeg vil ha, siden jeg ikke tener på ham mere... Litt sant er det jo, har jo lyst på noe "nytt" men kan ikke si det til ham heller da... Jeg har faktisk gått til innkjøp av diverse sex-leketøy også for å forsøke å få bedre sex-liv med ham, men det har ikke hjulpet det heller...Tenner uansett ikke på HAM liksom...

Han vet at jeg ikke tenner på ham, og han har forsøkt litt å bedre på det, men han blir bare "sjalu" liksom...Sier bare med en gang at det sikkert er en annen jeg vil ha, siden jeg ikke tener på ham mere... Litt sant er det jo, har jo lyst på noe "nytt" men kan ikke si det til ham heller da... Jeg har faktisk gått til innkjøp av diverse sex-leketøy også for å forsøke å få bedre sex-liv med ham, men det har ikke hjulpet det heller...Tenner uansett ikke på HAM liksom...

Han har jo en utrolig defensiv holdning til å få deg til å tenne da...

Virker som han er litt "dott", mens du virker sterk og offensiv. Tror dere vil få problemer med å rette opp dette, følelser er ikke noe man kan diktere fram, de må stimuleres fram, virker ikke som han er den rette til det. Sjøl om det er mange her som gir deg råd, om "motbakker" osv, så tror jeg du skal følge magefølelsen din, han er nok ikke den rette for deg. Bedre å avslutte nå, enn å la ting skure og gå, slik at begge blir neda mer frustrert.

Annonse

Han har jo en utrolig defensiv holdning til å få deg til å tenne da...

Virker som han er litt "dott", mens du virker sterk og offensiv. Tror dere vil få problemer med å rette opp dette, følelser er ikke noe man kan diktere fram, de må stimuleres fram, virker ikke som han er den rette til det. Sjøl om det er mange her som gir deg råd, om "motbakker" osv, så tror jeg du skal følge magefølelsen din, han er nok ikke den rette for deg. Bedre å avslutte nå, enn å la ting skure og gå, slik at begge blir neda mer frustrert.

Tror også det er best å avslutte nå, selv om det blir hardt...

Takk for alle svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...