Gå til innhold

ups, nuvaring etter hormonspiral

Anbefalte innlegg

Gjest plutselig uten noenting

Jeg har brukt hormonspiral i 2 1/2 år. Har vært sånn passe fornøyd, men kjæresten min de siste månedene klager over litt stikking, og det er ikke mulig å stusse mer, dessuten har jeg fått tilbake regelmessig menstruasjon så den fordelen er heller ikke tilstede lenger... Tenkte jeg skulle prøve nuvaring.

Legen min sa da han skrev ut resepten at "det er bare å begynne rett på ringen samtidig som du tar ut spiralen for det er samme virkestoff". Så da jeg tok den ut hos gynekolog på onsdag satte jeg inn en ring. "Åh, kan du det?" sa hun bare.

Jeg hadde da kjent i et par dager at eggløsningen var på vei, pleier å slite med tydelige smerter i opptil en uke i forveien, så den skulle jeg jo hatt ca nå. Gynekologen sa dessuten at jeg hadde en cyste på høyre eggstokk, den var 25*26 mm stor. Jeg tenkte at det hadde med eggløsningen å gjøre?

Jaja, hadde blodspor i går men det gikk fort over. I kveld ble smertene VELDIG KRAFTIGE, og plutselig begynte jeg å blø skikkelig så jeg tok rett og slett ut ringen.

Da jeg satte meg ned og finleste pakningsvedlegget ser jeg jo at legen min tar feil. Det er da ikke samme virkestoff i nuvaringen som i hormonspiralen! Jeg var nå RETT FØR eggløsning, og så pøser jeg på med hormoner som skal forhindre den, da må det bli skikkelig krasj i kroppen vel???

Her må jeg åpenbart ta en pause og vente med å sette inn en ring til neste menstruasjon. Men når vet jeg at jeg har den da, jeg blør jo masse NÅ, men er IKKE i den fasen. Føler meg helt elendig... Dette er som dobbelt eggløsningssmerter og dobbelt menstruasjon samtidig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217190-ups-nuvaring-etter-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...