Gå til innhold

Har du yrket du alltid har drømt om?

Anbefalte innlegg

Gjest evighetssudent?
Skrevet

Begynner å innse at jeg aldri kommer til å bli det jeg har lyst til å utdanne meg som. Så nå må jeg finne noe nytt jeg kan tenke meg å bli og ta det der ifra. Heldigvis er utdannelsen jeg har relavant i alle livssituvasjoner nesten og over hodet ikke bortkastet.

Men jeg sørger og synest synd på meg selv. Kom på noe jeg leste om at de fleste voksne har yrker de aldri trodde de skulle ende opp i. Har du det?

Har du blitt det du ønsket eller noe annet? Hvor fornøyd er du?

Fortsetter under...

Skrevet

Havnet i et yrke jeg aldri ville trodd da jeg var yngre. Kjempetrives:-)

fei1365380229
Skrevet

Utdannet meg i 6 år og fikk det yrket jeg ønsket meg, men så ble jeg syk og vet ikke hva jeg skal gjøre nå, kan ikke jobbe med det jeg utdannet meg som ihvertfall, men en fattig trøst er at jeg ihvertfall får lov til å betale på 6 års studielån :(

Skrevet

Jeg har drømmeyrket, men ikke det yrket jeg engang drømte om.

Skrevet

Havnet i et yrke jeg aldri ville trodd da jeg var yngre. Kjempetrives:-)

Jeg har det yrket jeg alltid har hatt lyst på!

Gjest selvstendig næringsdrivende
Skrevet

Jeg har et yrke som jeg aldri kunne drømme om at jeg skulle ha da jeg var yngre! Tenk deg at du hater et fag som pesten på skolen, og så er det nettopp det faget du jobber med som voksen. Sånn har jeg det! Og jeg stortrives! Og jeg er selvstendig næringsdrivende, noe heller aldri trodde jeg skulle bli.

Annonse

Skrevet

Jeg var på vei mot det yrket jeg alltid hadde ønsket meg, men så ble jeg syk og uføretrygdet. Så nei, jeg fikk ikke det yrket, eller noe annet

Skrevet

Mens jeg gikk på barneskolen skulle jeg bli sjøkaptein eller pilot eller skuespiller. På hele ungdomsskolen skulle jeg bli oversetter i FN (!). På videregående skulle jeg bli jurist. Og det var jeg fast bestemt på helt til det var på tide å sende inn søknader til universitet osv. Da begynte jeg å tvile.

Tok et år uten skole - jobbet som praktikant. Ante ikke hva jeg skulle bli. Sendte søknader til det aller meste; Flygelederutdannelse, menighetsfakultetet, div. språkfag på universitetet, lærerhøyskole.

Var på opptaksprøve på Flygelederutd., og kom med helt til slutten. (Morsomt!!!)

Men det jeg endte opp med var noe fullstendig annet, som jeg aldri i livet hadde drømt om å jobbe med.

Men jeg stortrives, og vet jeg har havnet rett. Dvs. hadde jeg vært 10 år yngre og uten barn hadde jeg nok satset på å bli lege nå, men innser at det toget har gått.

Skrevet

Jeg må si meg fornøyd med utdanningen jeg har. Men ikke jobben, overhodet ikke.

Skrevet

Som liten drømte jeg om å bli "postdame". Det så så gøy ut å sitte og stemple.

Men jeg ble ikke det. Og det jeg ble stortives jeg med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...