Gjest AveM Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Noen som likte Alvedans og felegnikking? Ikke jeg :-( Jeg heiet på de to som kom på 2. plass, ungene på drag-gutta ;-) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Møkkasang. Godt vi har Idol sier jeg bare 0 Siter
Gjest heisann123 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 off nei.. en ordentlig dårlig sang... tror ikke vi kommer særlig langt med den.. synes også de to gutta skulle ha vunnet.... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Ja, jeg hadde Alvedans som favoritt :-) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Møkkasang. Godt vi har Idol sier jeg bare ja, sant ) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Alvedansen var ikke så ille; men håper de endrer noe på lydbildet før finalen. Dempe synthens plass i lydbildet noe, fremheve harpe og fiolin noe mer - og gjerne dytte vokalen litt lenger tilbake i lydbildet og. Ikke ueffen sang egentlig, men om GP-publikummet synes nok et new age lignende bidrag fra Norge er spennende, kan sikkert diskuteres. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Alvedansen var ikke så ille; men håper de endrer noe på lydbildet før finalen. Dempe synthens plass i lydbildet noe, fremheve harpe og fiolin noe mer - og gjerne dytte vokalen litt lenger tilbake i lydbildet og. Ikke ueffen sang egentlig, men om GP-publikummet synes nok et new age lignende bidrag fra Norge er spennende, kan sikkert diskuteres. Det kan hende vi får et lite poeng fra Tyrkia i år da veit du 0 Siter
musikeren Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jepp! Det var min favoritt:-) Men det er klart, gnukkehuer skjønner seg ikke på sånn musikk;-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Alvedans var vår favoritt. Likte den umiddalbart da vi hørte den forrige helg. Vi spanderte tilsammen 10,- på å stemme den frem i kveld, og det hjalp tydligvis. Som god nr. 2 likte vi Erdal og den Sunnmøringen sin sang (husker ikke tittel) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Alvedansen var ikke så ille; men håper de endrer noe på lydbildet før finalen. Dempe synthens plass i lydbildet noe, fremheve harpe og fiolin noe mer - og gjerne dytte vokalen litt lenger tilbake i lydbildet og. Ikke ueffen sang egentlig, men om GP-publikummet synes nok et new age lignende bidrag fra Norge er spennende, kan sikkert diskuteres. "Ikke ueffen sang egentlig" Hva betyr "ueffen" ? Det ordet har jeg sett flere ganger på DOL. Har trodd det har vært en skrivefeil, men ser nå at dere bruker den i sammenheng også. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 "Ikke ueffen sang egentlig" Hva betyr "ueffen" ? Det ordet har jeg sett flere ganger på DOL. Har trodd det har vært en skrivefeil, men ser nå at dere bruker den i sammenheng også. Fra Språkrådet: "Ikke er en nektelse, og u- er en nektelse. Den første er et nektelsesadverb, det andre et nektelsesprefiks. Minus pluss minus gir jo pluss, og ikke u-effen betyr ’ganske bra, ikke verst’." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Det kan hende vi får et lite poeng fra Tyrkia i år da veit du Tror låta vil dra inn et og annet poeng fra flere nasjoner. Men tror stilarten er for umoderne og listepopuvennlig til at den kommer høyt på lista i den internasjonale finalen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Den og Erdal/Rønning var mine favoritter så jeg er godt fornøyd. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har låta på hjernen nå, etter å ha hørt den en gang. Det lover ikke bra. 0 Siter
Juneau Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg ble så provosert da Trine Rein ikke gikk til gullfinale, at jeg slo av hele driten. Men av de 4 i finalen var i det minste alvesangen best. Skrekken var at de to latterlige homsedamefigurene skulle vinne. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Fra Språkrådet: "Ikke er en nektelse, og u- er en nektelse. Den første er et nektelsesadverb, det andre et nektelsesprefiks. Minus pluss minus gir jo pluss, og ikke u-effen betyr ’ganske bra, ikke verst’." Jeg lurer litt på hvorfor vi aldri bruker uttrykket effen? Det er noen ord som utelukkende brukes i negasjon. Som utidig (bortsett fra i Bergen, hvor tidig faktisk brukes) og ...eh...nei, nå har jeg jaggu glemt de andre. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 alvedansen synes jeg var driit kjedelig. hun var flink til å synge, men sangen ga meg liksom ikke noe. Ikke noe som jeg kan nynne til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.