Gå til innhold

Grand prix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som likte Alvedans og felegnikking?

Ikke jeg :-(

Jeg heiet på de to som kom på 2. plass, ungene på drag-gutta ;-)

Fortsetter under...

fei1365380229
Skrevet

Møkkasang. Godt vi har Idol sier jeg bare :)

Gjest heisann123
Skrevet

off nei.. en ordentlig dårlig sang... tror ikke vi kommer særlig langt med den.. synes også de to gutta skulle ha vunnet....

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, jeg hadde Alvedans som favoritt :-)

Skrevet

Møkkasang. Godt vi har Idol sier jeg bare :)

ja, sant :o)

Skrevet

Alvedansen var ikke så ille; men håper de endrer noe på lydbildet før finalen.

Dempe synthens plass i lydbildet noe, fremheve harpe og fiolin noe mer - og gjerne dytte vokalen litt lenger tilbake i lydbildet og.

Ikke ueffen sang egentlig, men om GP-publikummet synes nok et new age lignende bidrag fra Norge er spennende, kan sikkert diskuteres.

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Dempe synthens plass i lydbildet noe, fremheve harpe og fiolin noe mer - og gjerne dytte vokalen litt lenger tilbake i lydbildet og.

Ikke ueffen sang egentlig, men om GP-publikummet synes nok et new age lignende bidrag fra Norge er spennende, kan sikkert diskuteres.

Det kan hende vi får et lite poeng fra Tyrkia i år da veit du :)

Skrevet

Jepp! Det var min favoritt:-)

Men det er klart, gnukkehuer skjønner seg ikke på sånn musikk;-)

Skrevet

Alvedans var vår favoritt. Likte den umiddalbart da vi hørte den forrige helg. Vi spanderte tilsammen 10,- på å stemme den frem i kveld, og det hjalp tydligvis.

Som god nr. 2 likte vi Erdal og den Sunnmøringen sin sang (husker ikke tittel)

Skrevet

"Ikke ueffen sang egentlig"

Hva betyr "ueffen" ?

Det ordet har jeg sett flere ganger på DOL. Har trodd det har vært en skrivefeil, men ser nå at dere bruker den i sammenheng også.

Annonse

Skrevet

"Ikke ueffen sang egentlig"

Hva betyr "ueffen" ?

Det ordet har jeg sett flere ganger på DOL. Har trodd det har vært en skrivefeil, men ser nå at dere bruker den i sammenheng også.

Fra Språkrådet:

"Ikke er en nektelse, og u- er en nektelse. Den første er et nektelsesadverb, det andre et nektelsesprefiks. Minus pluss minus gir jo pluss, og ikke u-effen betyr ’ganske bra, ikke verst’."

Skrevet

Det kan hende vi får et lite poeng fra Tyrkia i år da veit du :)

Tror låta vil dra inn et og annet poeng fra flere nasjoner.

Men tror stilarten er for umoderne og listepopuvennlig til at den kommer høyt på lista i den internasjonale finalen.

Skrevet

Den og Erdal/Rønning var mine favoritter så jeg er godt fornøyd.

Skrevet

Jeg har låta på hjernen nå, etter å ha hørt den en gang. Det lover ikke bra.

Skrevet

Jeg ble så provosert da Trine Rein ikke gikk til gullfinale, at jeg slo av hele driten.

Men av de 4 i finalen var i det minste alvesangen best. Skrekken var at de to latterlige homsedamefigurene skulle vinne.

Skrevet

Fra Språkrådet:

"Ikke er en nektelse, og u- er en nektelse. Den første er et nektelsesadverb, det andre et nektelsesprefiks. Minus pluss minus gir jo pluss, og ikke u-effen betyr ’ganske bra, ikke verst’."

Jeg lurer litt på hvorfor vi aldri bruker uttrykket effen?

Det er noen ord som utelukkende brukes i negasjon. Som utidig (bortsett fra i Bergen, hvor tidig faktisk brukes) og ...eh...nei, nå har jeg jaggu glemt de andre.

Skrevet

alvedansen synes jeg var driit kjedelig. hun var flink til å synge, men sangen ga meg liksom ikke noe. Ikke noe som jeg kan nynne til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...