Gå til innhold

Hvor ofte vasker/støvsuger dere?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Ja, hvor ofte vasker/støvsuger dere gulvet??

Skrevet

Koster kjøkkenet og under spisebordet ca annenhverdag, støvsuger ca 2 ganger i uken hele leiligheten, men vaskinga, den blir bare utsatt hele tiden. Kjløkkengulvet annenhver uke og de andre gulvene enda sjeldnere. Jeg liker ikke å vaske å det er det kjedeligste jeg vet......

Gjest Calóni
Skrevet

Hver jul, enten det trengs eller ikke!

Men neida, helt seriøst, så tar jeg det når det ser ut som om det trengs. Jeg bor i bofellesskap, og da er det fast vasking av gulv (pluss alt annet) hver uke, og så tar vi det om vi søler eller det ser urent ut ellers. Når jeg mopper gulvet på soverommet mitt pleier jeg å ta en kjapp runde over stue/kjøkken/gang samtidig, når jeg først er i gang.

Skrevet

Det der har jeg ikke noe system på. Annen til tredje hver uke kanskje, hvis det er snakk om skikkelig vasking? Men i tillegg så tar jeg oftere bare de stedene som blir ekstra møkkete. F.eks mopper jeg ofte under spisebordet med engangsvåtmopper, og så tar jeg en tørrmopp og feier over her og der sånn i full fart når jeg begynner å se støvdotter.

Støvsuging tar jeg hver gang jeg syns teppet ser møkkete ut. Et par ganger i uka sikkert. Da tar jeg gjerne litt støvdotter i krokene her og der også. F.eks alt støvet i "kråkereiret" av ledninger bak TV-en, der nytter bare støvsuging.

Skrevet

Er det noen vits?

Om 3 mnd er det like ille igjen.

Skrevet

Vasking: Når det trengs,: kjøkkengulvet dras over hver dag, men ikke like grundig hver dag. Gang og bad tas ved behov, dvs. 3 ganger i uka i snitt, kanskje!?

Stue og soverom tas hver fredag. Da mener jeg tørrmopping av gulver og tak, (i hjørnene: spindelve, vet du!),samt vasking ved behov/flekker.

Sengetøyet skifter jeg hver 14.dag, både hos oss voksne og hos de 3 ungene. Ved forkjølelese/annen sykdom, skiftes det selvfølgelig også.

Synes jeg vasker og støvsuger, mopper og tørker hele tida, men det er nødvendig, fordi minstemann har astma, noe som først ble oppdaga nå rundt nyttår. Han er ikke veldig plaget, men når jeg tørker støv og tørrmopper grundig og ofte, er han betraktelig bedre, altså!

Astmaen hans gikk veldig utover nattesøvnen, og nå er det bare _så_ mye bedre!;-)

+Håper han vokser det av seg!;-)

Skrevet

Er det noen vits?

Om 3 mnd er det like ille igjen.

Når jeg er ferdig med å vaske kjøkkengulvet, noe som tar ca 7 minutter, er det allerede skittent igjen, - så _da_ kan man lure på vitsen!;-)

(Gid det kunne gått 3 mnd før det var like ille, igjen...)

Skrevet

Jeg bruker tørrmoppen hver dag for å samle sammen støvet som legger seg på gulvet. Ellers tas støvsugeren i bruk en gang eller tre i uka.

Gulvene blir vasket en gang i uka.

Skrevet

En gang i uken, men nå blir det nok tørrmopping flere dager i uka, for nå har vi hund. Mye pels krever mer mopping ;-)

Skrevet

Hyggelig du da, gir oss dårlig sammvittighet en søndag formiddag...;) Får vel skifte på sengene i dag da, siden du maser sånn!!

Koster/mopper/støvsuger nok ca annenhver dag tror jeg, men ikke hele gulvet, kun på de steder jeg tilfeldigvis ser... Støvsuger eller mopper onrdneltig prøver vi på en gang i uka. Vasker gulvene en gang i uka eller annenhver uke tror jeg.

Gjest trultemor25
Skrevet

Hyggelig du da, gir oss dårlig sammvittighet en søndag formiddag...;) Får vel skifte på sengene i dag da, siden du maser sånn!!

Koster/mopper/støvsuger nok ca annenhver dag tror jeg, men ikke hele gulvet, kun på de steder jeg tilfeldigvis ser... Støvsuger eller mopper onrdneltig prøver vi på en gang i uka. Vasker gulvene en gang i uka eller annenhver uke tror jeg.

Ja, det synes jeg! Du kan også tørke litt støv, ta klesvasken og sortere sokker når du først er i gang!

Skrevet

Støvsuger 2 ganger i uka og vasker 1 gang i uka.

Tørrmopper innimellom.

Skrevet

Ja, det synes jeg! Du kan også tørke litt støv, ta klesvasken og sortere sokker når du først er i gang!

Har skiftet på sengene ;), og mast på min mann at han skal sortere sokker og truser og resten av kleshaugen! Viktig å kunne delegere oppgavene;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...