Gå til innhold

Cola vs. annen brus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om cola, pepsi Max og tab extra er mer skadelig for tenene enn anen brus?? En veninne av meg har sluttet å drikke svart brus fordi dette er så mye verre enn feks. fanta... En ting er cola som inneholder mye sukker, men gjelder det sukkerfri brus også?? Noen som vet?

Takker for svar!

Fortsetter under...

Gjest vann er best i lengden
Skrevet

All fantabrus er vel sukkerfri?

Cola-drikker er skadelig for man har en tendens til å drikke mer av den enn annen brus.

Som følge av coladrikkingen begynte tennene mine å "smuldre bort" og jeg måtte betale 30.000 for å få gliset tilbake.

Skrevet

All fantabrus er vel sukkerfri?

Cola-drikker er skadelig for man har en tendens til å drikke mer av den enn annen brus.

Som følge av coladrikkingen begynte tennene mine å "smuldre bort" og jeg måtte betale 30.000 for å få gliset tilbake.

Er vel bare de som heter Fanta Free som er sukkerfrie? Ikke de andre? Eller tar jeg helt feil?

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid forestilt meg at cola er verre for tennene enn annen brus. Vet ikke hvorfor. All brus tærer jo på tennene pga lav PH. Så kanskje det er like ille alt sammen. Men sukkerbrus er sikkert verre enn sukkerfri.

Skrevet

All brus inneholder syre som etser bort tannemaljen. De som i tillegg inneholder sukker - gir tannråte.

Ingen særlig forskjell på gul og svart brus:-)

Man bør derfor velge vann til daglig tørstedrikke.

Skrevet

Er vel bare de som heter Fanta Free som er sukkerfrie? Ikke de andre? Eller tar jeg helt feil?

Du har rett. Fanta med sukker har vi hatt i årtier.

Annonse

Skrevet

Brus er mest skadelig om du drikker det uten å spise noe samtidig. For da får syren kose seg på tennene, og det er ikke bra. Spiser du noe samtidig, så beskytter det tennene noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...