Gjest østkantnavn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 skal skrive en oppgave om ungdommer som sliter og skal anonymisere dem altså gi dem fiktive navn. men jeg vil gjerne beholde navnestilen, slik at Mona ikke feks heter Hedda i undersøkelsen, for det blir litt feil i forhold til stedet og sosial klasse i undersøkelsen jeg trenger jente og guttenavn som er typiske for ungdomskolen. og som ikke er typiske vestkantnavn Har dere noen forslag? Står litt fast nå... 0 Siter
favn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Seriøst? Unnskyld at jeg sier det, men hvis du ikke greier å hoste opp Per, Kari, Ola og Marit, hvordan skal du greie å skrive en oppgave til ståkarakter? 0 Siter
Gjest østkantnavn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Seriøst? Unnskyld at jeg sier det, men hvis du ikke greier å hoste opp Per, Kari, Ola og Marit, hvordan skal du greie å skrive en oppgave til ståkarakter? hvilke ungdommer i dag heter Per, Kari, Ola og Marit? Poenget er at det skal være mest mulig realistisk. Kunne selvfølgelig valgt Roy-Roger, men det blir for useriøst. 0 Siter
Gjest østkantnavn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Sølvi og Arne takker for Sølvi 0 Siter
favn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 hvilke ungdommer i dag heter Per, Kari, Ola og Marit? Poenget er at det skal være mest mulig realistisk. Kunne selvfølgelig valgt Roy-Roger, men det blir for useriøst. Nå mente jeg ikke bokstavelig disse navnene, men prøvde å veilede deg til å tenke selv, her: finne en håndfull alminnelige navn. Lykke til med oppgaven. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 hvilke ungdommer i dag heter Per, Kari, Ola og Marit? Poenget er at det skal være mest mulig realistisk. Kunne selvfølgelig valgt Roy-Roger, men det blir for useriøst. Kenneth, Nanette, Rune, Linda, Angela, Ronny, Jimmy, Marlene, Siv, Remi. 0 Siter
Gjest østkantnavn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Kenneth, Nanette, Rune, Linda, Angela, Ronny, Jimmy, Marlene, Siv, Remi. takk for forslagene, ser nå at iallefall en del av dem kan brukes men er Siv et vanlig navn på ungdom i dag? og Rune også? Andre ville kanskje bare kalt dem Per og Kari men jeg klarer bare ikke å gjøre det. Føler at oppgaven ikke blir seriøst om jeg tar slike navn. Skal forholde meg til et østkantmiljø og da synes jeg det er viktig at navnene og gjenspeiler det miljøet de tilhører uten at jeg skal gå til ytterlighetene med å kalle dem Roger, og Ronny og sånt. 0 Siter
Gjest Teline Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Sara, Jeanett, Lisa, Lise, Mari, Maria, Annikka, Marius, Markus, Martin, André, Anders.. Ikke vet jo om dette er østkantnavn, men... 0 Siter
Gjest østkantnavn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Sara, Jeanett, Lisa, Lise, Mari, Maria, Annikka, Marius, Markus, Martin, André, Anders.. Ikke vet jo om dette er østkantnavn, men... høres ut som østkantnavn alle sammen men Annika/Anniken ville jeg trodd var mere vestkant men takk for forslagene. Skriver dem ned:) 0 Siter
Gjest Teline Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Sara, Jeanett, Lisa, Lise, Mari, Maria, Annikka, Marius, Markus, Martin, André, Anders.. Ikke vet jo om dette er østkantnavn, men... Også Silje kanskje, og Remi, Daniel, Patrick, Kim-André... 0 Siter
KarlTrine Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Kim-Andre Remi Andre Steffen Kenneth Christer Benjamin Sebastian Veronica Jeanette Caroline Christina Marita Camilla Emma Emily Ellers fant jeg dette på ssb: "Om vi sammenlikner bruken av enkelte av dagens internasjonale navn i Oslos østlige og vestlige bydeler, finner vi at noen av dem er "nøytale" i den forstand at de brukes like ofte i østlige og vestlige bydeler (se Kristiansen og Ouren 1998). Eksempler er: Sara, Markus, Michael, Simon og Thomas. Navn som Veronica, Daniel, Kevin og Robin er vanligst på østkanten." mvh 0 Siter
Gjest østkantnavn Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Kim-Andre Remi Andre Steffen Kenneth Christer Benjamin Sebastian Veronica Jeanette Caroline Christina Marita Camilla Emma Emily Ellers fant jeg dette på ssb: "Om vi sammenlikner bruken av enkelte av dagens internasjonale navn i Oslos østlige og vestlige bydeler, finner vi at noen av dem er "nøytale" i den forstand at de brukes like ofte i østlige og vestlige bydeler (se Kristiansen og Ouren 1998). Eksempler er: Sara, Markus, Michael, Simon og Thomas. Navn som Veronica, Daniel, Kevin og Robin er vanligst på østkanten." mvh takker så mye for forslaget. Bare synd at navnene omtrent representerer den gruppa jeg skal lage fiktive navn til 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Ville kanskje gått for å bruke en del eldre, tradisjonelle norske navn; og supplert med litt typiske navn fra fremmedkulturelle miljøer - i og med at demografien er langt mer fargerik på østkanten enn på, vestkanten. Gamle norske navn; slik jeg tenker på det, vil være slike som: Hans, Ragnar, Kåre, Halvard, Jonas, Ragnvald som guttenavn. Hanne, Marit, Else, Liv, Solfrid som jentenavn. 0 Siter
Gjest turidkristine Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Chris-Michael, Daniel-André, Linda, Linn-Veronica, Nadia, Natanael. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Hva er østkantnavn? I Lillemanns klasse er typiske navn Henrik, Magnus, Tobias, Simen osv... Og vi bor i en drabantby på østkanten. 0 Siter
Gjest Navnevalg Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Karina, Gunnar, Hilde, Fride, Maiken, Elsa. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Henriette, Ailin, Eline, Marte, Mathilde, Kristin, Sunniva, Helene Stian, Sindre, Bendik, Eskil, Markus 0 Siter
nanna Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Kevin, Johnny, Ronny, Marielle, Jeanette... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.