Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å kjøpe IKEA kjøkken av type ädel mellombrun.

Også har jeg lyst på sånn firkantet hvit perselens-oppvaskkum.

Hvilken benkeplate passer best til dette synes du?

Skrevet

....men passer det sammen med hvit kum??

Vi har forresten hvite hvitevarer også....

Vanskelig å si uten å se det sammen. Kanskje en skifergrå hadde vært bedre? De har hvite plater også, men jeg synes ikke det går helt til kjøkkenfrontene. Blir for lyst liksom. Hadde du hatt stål på hvitevarene kunne du jo gått for en aluminiumsfarget, men du hadde jo hvite tror jeg at jeg fikk med meg.

Skrevet

Er ikke så mye som passer til hvit og den brune da synes jeg. Så hva med rett og slett hvit benkeplate ?

Hva slags gulv skal det være ?

Tips er jo å kikke rundt på alle vask og kjøkkenlev. sine nettsider for å få ideer derfra.

Skrevet

Jeg har sett akkurat den kombinasjonen - og da var det heltre eikeplate. Jeg har selv lyst på det der - men jeg vil ha flislagt benk.

Skrevet

Jeg har sett akkurat den kombinasjonen - og da var det heltre eikeplate. Jeg har selv lyst på det der - men jeg vil ha flislagt benk.

Flislagt benk? Jeg er ikke så oppdatert på kjøpkkeninnredningsfronten :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg ville gått for kun hvitt og mellombrunt, det er kjempestilig! Og hvis du vil ha inn farger kan du jo ha lyseblå glassmosaikkfliser i varierte valører f.eks?

(så noen anbefalte eik. Jeg tror det blir rart å blande inn en "kald" tresort inn der....)

Skrevet

Heltre passer dårlig sammen med Adel mellombrun. Variabel mineralmønstret hvit passer kanskje bra? Vet ikke helt om det er det benkeplata heter, men den er lys med litt steinprikker i.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Er jo ganske upraktisk med fliser på en kjøkkenbenk synes jeg.

Dessuten er fliser veldig ut! *S*

Hva skal man ha da? Hvis fliser er ut? Vi skal ha nytt kjøkken og bad etterhvert... Skal man ikke ha fliser på badet heller?

Hva er det som er "in" nå? Og som kommer dette året her? Hvor kan jeg finne noe om det?

Jeg har ikke lyst på sånn høyglanskjøkken hvertfall. Og ikke kan vi har mørkt kjøkken heller pga langt og smalt rom...

Skrevet

Hva skal man ha da? Hvis fliser er ut? Vi skal ha nytt kjøkken og bad etterhvert... Skal man ikke ha fliser på badet heller?

Hva er det som er "in" nå? Og som kommer dette året her? Hvor kan jeg finne noe om det?

Jeg har ikke lyst på sånn høyglanskjøkken hvertfall. Og ikke kan vi har mørkt kjøkken heller pga langt og smalt rom...

Jeg er ikke såå opptatt av hva som er hot&not.

Jeg vil ikke ha det aller siste, som er umoderne om 5 år, men velger rett og slett det jeg synes er fint.

På dette kjøkkenet skal vi ha lys, malt, smal panel på veggene.

Over benkene skal vi i stedet for fliser ha samme panelen. Men med en plexi (?) glassplate for å beskytte panelen, på utsiden.

Tror det blir fint jeg....

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg vil ikke ha det aller siste, som er umoderne om 5 år, men velger rett og slett det jeg synes er fint.

Over benkene skal vi i stedet for fliser ha samme panelen. Men med en plexi (?) glassplate for å beskytte panelen, på utsiden.

Høres fint ut!

Skrevet

Litt avhengig av hva slags benkeplate du velger så kan du jo også bruke det som beskyttelse over vask/ovn - dvs. få en plate du kan feste på veggen av samme type som benkeplate.

Men også glassplate - eller pleksi/herdet glass er fint.

Skrevet

Er vel mer fliser over vask/benk som er litt på vei ut - også for mye stål.

Det beste er vel å velge noe som er litt tidløst - men det aller viktigste er jo å finne noe som man selv liker. Selv om det er fliser over kjøkkenbenk *S*

Trender leser man vel mest om i blader. På nett synes jeg informasjonen er litt gammel, hvertfall norske sider.

Ser man på bilder av innredninger så får man jo også ide om trendene.

Trender jeg vil si er 'inne' nå er brede skuffer - vasker i silgranitt e.l. - underlimte e.l. vasker .

Høyglans er in - man sier også det er fargerike innredninger som er in, men det er jo farlig for det kan man fort bli lei.

Mye skap med dører man vipper ut.

Ikea og Kvik kjøkken leverer jo løsninger som er på høyde med de dyreste - eneste er vel at de ikke har så mange forskjellige varianter av skap/skuffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...