Gå til innhold

Irriterende bobler

Anbefalte innlegg

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Når jeg slår på laptopen eller vekker den igjen etter dvalemodus popper det opp sånne infobobler ved systray som informerer om at "trådløs nettverkstilkobling er deaktivert", "online adsl er nå koblet til" bla bla bla. Går det an å slå av dette et sted, finner ikke noe sted å velge det bort...

Fortsetter under...

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Windows XP Home på HP Pavilion forresten :)

hare1365380455
Skrevet

Jeg irriterer meg over de samme boblene....

Gjest WolfMan (TopGun)
Skrevet

De boblene du snakker om er status på nettverk.

Hvis du åpner nettverks tilkoblinger.

For å finne denne går du på startknappen, velger instillinger og nettverks tilkoblinger.

Her ser du alle nettverkskortene du har koblet til maskinen din.

Både trådløs og lan kort.

Merk nettverks kortet du er ute etter å fjerne status informasjonen på.

Høyreklikk, og velg egenskaper.

Der vil du se at det står 2 avhakingsbokser nede i vinduet som kommer opp.

"Vis informasjon i systemstatusfelt i tilkoblet modus". Denne forteller deg når tilkobling/kabel er koblet til eller koblet fra.

"Varsle når tilkoblingen har begrenset eller ingen forbindelse".

Denne forteller deg når det skjer "feil" på nettverket som forårsaker at du ikke har den forbindelsen du vil ha.

Ved å ta bort hakene på disse boksene, så vil du slippe disse boblene med informasjon. Husk bare at du da også ikke får beskjed om når du er uten nett, som kanskje er litt dumt. :)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

De boblene du snakker om er status på nettverk.

Hvis du åpner nettverks tilkoblinger.

For å finne denne går du på startknappen, velger instillinger og nettverks tilkoblinger.

Her ser du alle nettverkskortene du har koblet til maskinen din.

Både trådløs og lan kort.

Merk nettverks kortet du er ute etter å fjerne status informasjonen på.

Høyreklikk, og velg egenskaper.

Der vil du se at det står 2 avhakingsbokser nede i vinduet som kommer opp.

"Vis informasjon i systemstatusfelt i tilkoblet modus". Denne forteller deg når tilkobling/kabel er koblet til eller koblet fra.

"Varsle når tilkoblingen har begrenset eller ingen forbindelse".

Denne forteller deg når det skjer "feil" på nettverket som forårsaker at du ikke har den forbindelsen du vil ha.

Ved å ta bort hakene på disse boksene, så vil du slippe disse boblene med informasjon. Husk bare at du da også ikke får beskjed om når du er uten nett, som kanskje er litt dumt. :)

Takk for det :) Den trådløse bruker jeg ikke for tiden så den infoen er uinteressant for meg uansett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...