Gå til innhold

Hvor mye penger tar dere med til utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Hvor mye penger skal jeg beregne for 4 dagers tur i en storby, f.eks som London ? Hva mener dere som har vært der?

Planen er å få med seg severdigheter, oppleve masse, + shoppe litt,men det er bare hvis det er penger igjen=)

Er 4000 for lite? (regner nå uten hotell, men bare mat (ikke frokost) + opplevelser)

Bare for meg selv altså!!

Fortsetter under...

Skrevet

4000,- høres greit ut. Bedre å ha med for mye enn å måtte snu på krona den siste dagen.

skorpionfisken
Skrevet

Det er vel helt individuelt. Jeg ville kanskje følt at jeg måtte snu på skillingen med 4000,-, ikke kunne slått til på DEN lekre saken eller slikt. Hadde jeg hatt mer en 4000,- hadde jeg tatt det med, hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg klart meg greit med det beløpet også.

En gammel kollega av meg er gjerrig som Onkel Skrue. Hun reiser mye, og betaler jo da fly og hotel, uten at jeg vet hvilken klasse de reiser på, men hun pleier å skryte av at på den turen brukte vi tilsammen kr 738,40 på 14 dager i lommepenger.

En annen kollega har sine millioner på konto og kommer tilbake fra 5 dager i London med den kolleksjonen. Jeg tør ikke engang spørre hvor mange nuller hun hadde på gull-kredittkortet.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Det er vel helt individuelt. Jeg ville kanskje følt at jeg måtte snu på skillingen med 4000,-, ikke kunne slått til på DEN lekre saken eller slikt. Hadde jeg hatt mer en 4000,- hadde jeg tatt det med, hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg klart meg greit med det beløpet også.

En gammel kollega av meg er gjerrig som Onkel Skrue. Hun reiser mye, og betaler jo da fly og hotel, uten at jeg vet hvilken klasse de reiser på, men hun pleier å skryte av at på den turen brukte vi tilsammen kr 738,40 på 14 dager i lommepenger.

En annen kollega har sine millioner på konto og kommer tilbake fra 5 dager i London med den kolleksjonen. Jeg tør ikke engang spørre hvor mange nuller hun hadde på gull-kredittkortet.

Hehe klart det er individuelt, men tenkte bare jeg skulle spørre sånn noenlunde hva folk bruker i utlandet. Skal ta med det jeg har råd til i alle fall, så får jeg se hvor langt jeg kommer med det=)

"738,40 på 14 dager i lommepenger" hehe.

Hmm, enten så lyger hun så det renner, eller så tok hun med seg matpakke fra norge og fikk med seg alle bygninger, men gikk ikke inn på noen plasser som koster penger. =)

Jaja, har sett folk kjøpe leverpostei og litt brød og ta med på stranda, istendefor å spise middag på restaurant. Så det går an altså. Men når jeg reiser en plass, så reiser jeg for å kose meg, og middag på en restaurang er en del av kosen =) F.eks.

Så jeg er ikke "gjerrig", men skal heller ikke kjøpe Gucci dresser til 8000 kr.

Gjest citygirl lengter etter london...
Skrevet

6000,- så har du litt å gå på:-)

På kortet selvsagt, så MÅ du jo ikke bruke alt. Hadde ikke giddet å veksle mer enn en tusenlapp til drosjer, tog etc.

Men da kan du slå ut håret om sjansen byr seg!

Heldiggris. Har du plass i kofferten til ei tell?

Annonse

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

6000,- så har du litt å gå på:-)

På kortet selvsagt, så MÅ du jo ikke bruke alt. Hadde ikke giddet å veksle mer enn en tusenlapp til drosjer, tog etc.

Men da kan du slå ut håret om sjansen byr seg!

Heldiggris. Har du plass i kofferten til ei tell?

Ja, ikke sant. Greit å ha litt å gå på. *Glede seg* Skal nok ikke ta ut så mye, for jeg liker ikke å gå med masse cash i vesken. Det går også an å betale med kort, de fleste plasser.

Jada, har nok plass, hvis jeg tar med en diger koffert =) Har en dendens til å ta med meg altfor mye klær. Hvis jeg dropper litt klær, så hopp på ;)

Skrevet

Ja, ikke sant. Greit å ha litt å gå på. *Glede seg* Skal nok ikke ta ut så mye, for jeg liker ikke å gå med masse cash i vesken. Det går også an å betale med kort, de fleste plasser.

Jada, har nok plass, hvis jeg tar med en diger koffert =) Har en dendens til å ta med meg altfor mye klær. Hvis jeg dropper litt klær, så hopp på ;)

Håper du får en kjempefin tur!

*misunnelig*

Er ikke city girl for ingenting;-)

Skrevet

Jeg regner alltid 1000 kr pr dag - når vi er to voksne og to barn :)

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Jeg regner alltid 1000 kr pr dag - når vi er to voksne og to barn :)

Hmm, da har jeg for mye med meg hvis jeg har 4000 bare for meg selv, for 4 dager da=) Men bedre for mye enn for lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...