Gå til innhold

Visdomstann

Anbefalte innlegg

Gjest munnsår
Skrevet

For en uke siden trakk jeg ene visdomstannen min. Dagen etterpå fikk jeg munnsår ganske nært såret. Gikk til apoteket og de anbefalte at jeg brukte corsodyl. Dette fikk bort munnsårene, men nå har jeg fått vondt nedi hulle hvor jeg trakk tannen. Det smaker betent, og det er så vondt at jeg ikke får sove om natten :( Skal tilbake på onsdag å trekke en visdomstann til. Er det noe som kan hjelpe som jeg kan ta frem til da?

trinest1365380631
Skrevet

Bruk en sprøyte og rens såret med saltvannsoppløsning der tanna har vært...Opplevde akkurat det samme selv.

Angela1365380318
Skrevet

Bruker du sånn desinfiserende middel å skyller munnen med to ganger om dagen?

Gjest munnsår
Skrevet

Bruker du sånn desinfiserende middel å skyller munnen med to ganger om dagen?

Har ikke brukt annet enn corsodyl. Trodde det var desinfiserende?

Skrevet

Corsodyl er veldig bra å bruke, men skyld ikke for mange dager med det, fordi tennene blir gule. Bruk heller en Q-tips, så det blir mer målrettet.

Angela1365380318
Skrevet

det skal være det ja, så da vet ikke jeg.

God bedring iallefall :-)

Gjest Munnsår
Skrevet

det skal være det ja, så da vet ikke jeg.

God bedring iallefall :-)

Takk :D

Gjest Bossemann
Skrevet

Det høres jo ut som du kan ha fått en infeksjon. Gå til tannlegen i morgen så han får ta en titt på det.

Du kan ta 600 mg ibux + to paracet i kveld når du legger deg, så kanskje du får sove bedre.

Skrevet

Det smaker dritt i munnen etter sånne operasjoner og trekkinger av tenner. Jeg har gjort det selv og hadde verdens verste ånde og smak i munnen en stund etterpå.

Skrevet

Hva koster det å trekke visdomstenner? har to som må bort, men har ikke råd til tannlegen. Slitt med dem i ett år nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...