Gå til innhold

Hvordan skal fårikålkjøtt lukte? Haster!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje middag
Skrevet

Jeg har tatt opp fårikålkjøtt av lam til tining, meningen var å ha fårikål til middag... Kjøttet har vært i fryseren siden i høst. Hvordan skal dette tinte kjøttet lukte???

Det lukter sau selvfølgelig, men samtidig litt surt... Er kjøttet ødelagt, eller skal det være sånn???

Skrevet

Fettet lukter/smaker i tilfelle harskt, varm det opp og smak/lukt.

Fårekjøtt er fett, og fett kjøtt harskner på 3-4 mnd i frysern. Magert kjøtt som f eks kylling holder en evighet, jeg har spist 2 år gammmel kylling.

Skrevet

Kjøtt lukter ikke godt - særlig ikke sau...

Men å være frosset et halvt år skulle vel være greit - med mindre det har vært frosset en gang før? Altså før du kjøpte det? Og det har vært pakket inn tett?

Sikkert greit. Namnam.

Vi skal ha rester vi. Ikke noe kjempesprek søndagsmiddag, men på tide å bli kvitt noen tupperwarebokser i fryseren:-)

God middag!

Skrevet

Jeg trur ikke du ville vært i tvil dersom kjøttet ikke var brukelig... Det lukter alltid stramt av rått kjøtt.

Skrevet

Fårekjøtt har såpass mye fett i seg at det dermed har kortere holdbarhetstid i fryser enn de fleste andre kjøttsorter før det blir harskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...