Gjest kanskje middag Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Jeg har tatt opp fårikålkjøtt av lam til tining, meningen var å ha fårikål til middag... Kjøttet har vært i fryseren siden i høst. Hvordan skal dette tinte kjøttet lukte??? Det lukter sau selvfølgelig, men samtidig litt surt... Er kjøttet ødelagt, eller skal det være sånn??? 0 Siter
keinstein Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Fettet lukter/smaker i tilfelle harskt, varm det opp og smak/lukt. Fårekjøtt er fett, og fett kjøtt harskner på 3-4 mnd i frysern. Magert kjøtt som f eks kylling holder en evighet, jeg har spist 2 år gammmel kylling. 0 Siter
citygirl Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Kjøtt lukter ikke godt - særlig ikke sau... Men å være frosset et halvt år skulle vel være greit - med mindre det har vært frosset en gang før? Altså før du kjøpte det? Og det har vært pakket inn tett? Sikkert greit. Namnam. Vi skal ha rester vi. Ikke noe kjempesprek søndagsmiddag, men på tide å bli kvitt noen tupperwarebokser i fryseren:-) God middag! 0 Siter
musikeren Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Jeg trur ikke du ville vært i tvil dersom kjøttet ikke var brukelig... Det lukter alltid stramt av rått kjøtt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Fårekjøtt har såpass mye fett i seg at det dermed har kortere holdbarhetstid i fryser enn de fleste andre kjøttsorter før det blir harskt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.