Gå til innhold

Sterk svie i underlivet etter soppkur..

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp meg værsåsnill
Skrevet

Har de siste månedene hatt sterk svie etter samleie. Har etter råd fra legen nå gått på soppkur (ettersom hun så at det var noe sopp der). Smurt med Canesten hver morgen og kveld og tatt stikkpiller.

Problemet er at det fortsatt svir! Og det er blitt enda verre. Tok en q-tip istad og berørte lett innenfor kjønnsleppene. På den ene siden er det knallrødt og det var skikkelig smertefullt bare å komme såvidt borti. Hva kan dette være? Har ingen kjønnssykdommer, og jeg ville trodd at soppen var forsvunnet (har aldri hatt det før).

Har tenkt på vestibulitt. Legen min sa imidlertid at det var veldig lite å få gjort med det, og at det er lang ventetid på Vulvaklinikken på Rikshospitalet.

Kan det hjelpe meg å dra til en vanlig gynekolog og høre hva han / hun sier?

Tror bare dette blir verre og verre. Når det gjør vondt bare å komme så vidt borti, begynner jeg å bli veldig redd :(

Er det noen som har gode råd å komme med til hvordan jeg kan "behandle" dette selv? Har sluttet med stringtruser, sover uten undertøy, dusjer uten såpe (prøver også å dusje litt mindre og kortere så det ikke skal bli irritert). Noen ganger kjennes det ut som om det gjør vondt bare å sitte, så jeg er livredd for at det skal komme ut av kontroll.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Er du HELT sikker på at du ikke har en kjønnsykdom? Herpes for eksempel? Har du blemmer eller er det bare rødt?

Gjest oss imellom
Skrevet

Sopp kan gi skikklig svie, fordi huden sprekker opp. Et herpesutslett bør gi seg i løpet av en til to uker. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært plaget?

Jeg kan på det varmeste anbefale en slags glidekrem som heter replens. Den gjenoppretter ph-verdien i skjeden. Jeg var mye plaget med dette og urinveisinfeksjoner tidligere. Begynn med å bruke dette hver tredje dag som beskrevet. Når du er bedre holder det kanskje med en eller to etter mensen. De kommer i tipakning.

Av og til kan du kanskje også ta noen melkesyrebakterier, i måneden vivag f.eks. Jeg ville gjort dette etter en soppkur ihvertfall. Kanskje hjelper det og å drikke noen dråper rød solhatt mot immunforsvaret.

Men du bør kanskje ta en sjekk til hos legen, for å være sikker på at det ikke er noe annet. Men det høres helt ut som symptomene sterk soppinfeksjon .

Gjest oss imellom
Skrevet

Sopp kan gi skikklig svie, fordi huden sprekker opp. Et herpesutslett bør gi seg i løpet av en til to uker. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært plaget?

Jeg kan på det varmeste anbefale en slags glidekrem som heter replens. Den gjenoppretter ph-verdien i skjeden. Jeg var mye plaget med dette og urinveisinfeksjoner tidligere. Begynn med å bruke dette hver tredje dag som beskrevet. Når du er bedre holder det kanskje med en eller to etter mensen. De kommer i tipakning.

Av og til kan du kanskje også ta noen melkesyrebakterier, i måneden vivag f.eks. Jeg ville gjort dette etter en soppkur ihvertfall. Kanskje hjelper det og å drikke noen dråper rød solhatt mot immunforsvaret.

Men du bør kanskje ta en sjekk til hos legen, for å være sikker på at det ikke er noe annet. Men det høres helt ut som symptomene sterk soppinfeksjon .

Kan forresten nevne at de gangene jeg nå får soppinfeksjon,er det fordi vi har glemt glidekrem. Replens er ikke bra nok som glidekrem synes jeg men jeg bruker den for å holde ph-verdien rett, men du får på apoteket eller kondomeriet. Dersom du har ømfindlig underliv bør du kanskje også vurdere å bruke glidekrem. Men det kan holde Replens er nok for deg til dette bruket.

Gjest Hjelp meg værsåsnill
Skrevet

Hei og takk for svar :)

Hvor får jeg kjøpt denne salven? Har vært hos legen min to ganger på kort tid nå, så lurer på å prøve å "fikse" dette selv før jeg drar og maser igjen :)

Har lest noe om at det kan hjelpe å massere inn olje, har du noe erfaring med det? Eventuelt hva slags olje?

T

Skrevet

Svie kan være en av bivirkningene ved bruk av canesten. Har du forsøkt å slutte med kuren for å se om svien gir seg?

Gjest oss imellom
Skrevet

Hei og takk for svar :)

Hvor får jeg kjøpt denne salven? Har vært hos legen min to ganger på kort tid nå, så lurer på å prøve å "fikse" dette selv før jeg drar og maser igjen :)

Har lest noe om at det kan hjelpe å massere inn olje, har du noe erfaring med det? Eventuelt hva slags olje?

T

Replens får du på de fleste apotek i intimavdelingen. Jeg har ikke prøvd å smøre med olje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...