Gå til innhold

Jyllands ytringsfrihet, gjelder den bare når man kan såre muslimer?

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456857.html

Så ytringsfriheten skal bare brukes når de kan såre muslimer?

Står i statskirken og hade kristendom på skolen (nå heter det religion og livssyn) vi tegnet Jesus og Gud mange ganger vi,når vi lærte en historie fra bibelen så tenget vi den etterpå.

Jeg hadde ikke følt meg ille berørt av å se kakikatur tegninger av Jesus eller Gud i avisen, jeg har da humor.

Men når det er folk som kan bli ille berørt av å se sin gud slik, ja da må det på død og liv trykkes.

Skrevet

Det er nok endel dobbeltmoral ute og går, men jeg tror ikke at de kristne hadde gått så til de grader bananas over disse tegningen som endel muslimer gjør.

Skrevet

Det er vel ikke særlig tvil om at tegningene var provokative og unødvendige å trykke.

Han Magazinet (eller hva det het) duden som skryter på seg 'forkjemper for ytringsfrieht' blahblah er selvølgelig like dustete.

Det er også rimelig noldus av danske imamer å reise rundt i araberland med både disse og andre tegninger og late som at 'det er dette vi driver med i norden nå'.

Og det er på grensen til psycho å brenne danske ambasaden.

De som vinner er ekstrimistene på alle sider, enten det er Osama bin Laden, Bush eller Carl I Hagen. Du vet, de som bruker enhver anledning til å spre frykt for de 'andre' og hisse til bråk og krig.

Skrevet

Det er vel ikke særlig tvil om at tegningene var provokative og unødvendige å trykke.

Han Magazinet (eller hva det het) duden som skryter på seg 'forkjemper for ytringsfrieht' blahblah er selvølgelig like dustete.

Det er også rimelig noldus av danske imamer å reise rundt i araberland med både disse og andre tegninger og late som at 'det er dette vi driver med i norden nå'.

Og det er på grensen til psycho å brenne danske ambasaden.

De som vinner er ekstrimistene på alle sider, enten det er Osama bin Laden, Bush eller Carl I Hagen. Du vet, de som bruker enhver anledning til å spre frykt for de 'andre' og hisse til bråk og krig.

Vel talt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...