Gå til innhold

Lindebergbrød

Anbefalte innlegg

Gjest På slankern
Skrevet

Ble litt skuffet over Lindeberg hamburgeren på Burger king. Jeg trodde den omtrent ikke skulle inneholde karbohydrater men den inneholdt mye av det når jeg leste utenpå papiret. Lite fett men en god del karbohydrater var det i den. Er det noen som vet om brødene fra hans oppskrift inneholder mye karbohydrater.

Skrevet

Alt brød er laget av mel, og mel inneholder karbohydrater!

Fedons inneholder dog mindre enn andre brød, påstår han hvertfall. Her kan du ser innholdet i 2 av hans brød. Karbohydrater er ikke fy, man bør bare tenke over hva slags karbo man spiser. Grovt brød = bedre enn hvitt brød.

Dr. Fedon Lindbergs Fullkornbrød med solsikkekjerner

Dette brødet inneholder mye hele korn, bygg, rug, soyaproteiner og olivenolje. Det er et grovt smakfullt og saftig brød med et rustikt utseende. Brødet er like godt egnet til frokost som lunsj og kvelds. Dette brødet har høyere andel fiber og proteiner, og lavere andel karbohydrat sammenlignet med andre brød på markedet.

Ingredienser: Vann, byggmel, sammalt rug, hvetegluten, høy amylose maisstivelse, soyaflak, solsikkekjerner (8%), linfrø, soyaprotein, gjær, olivenolje, sesamfrø, tørket surdeig, fruktose, salt, og johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold: 100 g brød gir 1026 kJ (245 kcal), og inneholder ca. 18,7 g protein, 18,2 g karbohydrat, 9,7 g kostfiber og 10,7 g fett. Vekt ca. 600 g.

Glykemisk Indeks: 25

Glykemisk Belastning (per porsjon à 80 gram): 5

Dr. Fedon Lindbergs Rugbrød

Dr. Fedon Lindbergs Rugbrød er et grovt brød med mye hele korn fra rug. Brødet er langtidsstekt med spesiell temperaturkontroll. Bakemetoden gir et saftig og langtidsholdbart brød. Brødet er karbohydratredusert samtidig som det er rikt på proteiner og har et høyt innhold av fiber. Denne sammensetningen sikrer en varig metthetsfølelse og gir en lav blodsukkerstigning. Dr. Fedon Lindbergs Rugbrød er svært anvendelig, både som brødmåltid, eller som tilbehør til kald eller varm mat. Brødet er pakket i praktiske porsjonspakninger.

Ingredienser:

Hele rugkjerner (26 %), vann, soyakjerner, hvetegluten, hvetekim, risflak, havsalt.

Næringsinnhold pr 100g:

Energi: 650KJ / 153kcal, protein: 14,0 g, karbohydrater: 20,3 g hvorav sukkerarter: 1,0 g, fett: 1,8 g hvorav mettet: 0,4 g, fiber: 10,3 g, natrium: 0,55 g

Nettovekt: 500 g

Oppbevares kaldt og tørt.

Glykemisk indeks: 30

Glykemisk belastning (per porsjon à 50 gram): 3,1

Gjest Aimabel
Skrevet

er det ikke like greit å holde seg unna Burger King når man er på slankern? Så lenge du spiser sunnt og mye frukt grønt, tar du ikke skade av litt karbohydrater. Det er faktisk nødvendig dersom du trener, for å restitusjon.

Skrevet

er det ikke like greit å holde seg unna Burger King når man er på slankern? Så lenge du spiser sunnt og mye frukt grønt, tar du ikke skade av litt karbohydrater. Det er faktisk nødvendig dersom du trener, for å restitusjon.

Holde seg unna? det ville ikke jeg gjort - det bør være så sjeldent man går på slike steder at det ikke er grunnen til at man veier mye....:)

Det er ikke utskeielsene man legger på seg av - det er det jevne for mye i hverdagen og det at man rører seg for lite.

*gomler sjokoladekake*

Skrevet

Lindeberg?

hehe dette er visst dagen for morsomme skrivefeiler. ;-P

(og dagen for å henge seg opp i morsomme skrivefeiler ;-P )

Hvis du mener den kyllingburgeren så smaker den ihvertfall kjempegodt!! Hva som er i har jeg ikke sjekket, men det er knallgod!!

(men det var jo ikke det du spurte om, så bare skyt meg, hehe)

Skrevet

Lindeberg?

hehe dette er visst dagen for morsomme skrivefeiler. ;-P

(og dagen for å henge seg opp i morsomme skrivefeiler ;-P )

Hvis du mener den kyllingburgeren så smaker den ihvertfall kjempegodt!! Hva som er i har jeg ikke sjekket, men det er knallgod!!

(men det var jo ikke det du spurte om, så bare skyt meg, hehe)

Jeg har hørt den er av kjøtt og VELDIG STERKT krydret? er det den samme - eller har han to`?

her inne står det storfekjøtt http://www.burgerking.no/ på den Fedon King - jeg har ikke smakt den enda.

Gjest Aimabel
Skrevet

Holde seg unna? det ville ikke jeg gjort - det bør være så sjeldent man går på slike steder at det ikke er grunnen til at man veier mye....:)

Det er ikke utskeielsene man legger på seg av - det er det jevne for mye i hverdagen og det at man rører seg for lite.

*gomler sjokoladekake*

Jada Flisa, kos deg med kake. Det jeg vil fram til er at sunn mat smaker bedre enn "forsunnet" fastfood. Bedre å spise skikkelig mat til hverdags, for så å kose seg med en skikkelig feit og god burger iblandt i stedet for å spise sånne lettvarianter som smaker så som så, eller hva? Du spiser vel ikke sjokoladekake light? ;-)

Skrevet

Jeg har hørt den er av kjøtt og VELDIG STERKT krydret? er det den samme - eller har han to`?

her inne står det storfekjøtt http://www.burgerking.no/ på den Fedon King - jeg har ikke smakt den enda.

hm, nå er jeg usikker gitt.

Den jeg mener er kyllingkjøtt, jeg _trodde_ det var Fedon-greie, men er ikke 100% sikker.

Den er ganske godt og sterkt krydret ja. Men det er kyllingkjøtt.

Det rare var at jeg ikke finner den på menyen...hm...kanskje en lokal variant her i Stavanger?

*gruble*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...