Gå til innhold

Er dette depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Deppo
Skrevet

Hei! Har vært helt uttappet for alle slags krefter i ca. ett år. Har fått diagnosen depresjon av legen, etter mange prøver og undersøkelser. Mitt spørsmål: I dag skulle jeg bare skifte plastpose i søppelskapet, og satte meg på huk. Da jeg reiste meg opp igjen, ble jeg helt matt, beina dirra og skalv, jeg ble kvalm og måtte legge meg. Slik blir jeg ofte ved den minste anstrengelse (løft/gange).Konstant er jeg så utmattet at jeg ikke kan støtte meg på armene uten å få samme reaksjon. Heller ikke sette meg på huk og reise meg opp igjen. Hverken bein eller armer bærer meg, på en måte. Kan dette skyldes depresjon?

thinkerbell
Skrevet

Mulig.. Jeg tenker at hvordan er det med ernæringssit. din? Får du i deg mat? Når man er deprimert er det vanlig at man spiser lite... kan det være at du du ble ustøddig, kvalm osv...?

Håper du får hjelp.

klem

Gjest Deppo
Skrevet

Mulig.. Jeg tenker at hvordan er det med ernæringssit. din? Får du i deg mat? Når man er deprimert er det vanlig at man spiser lite... kan det være at du du ble ustøddig, kvalm osv...?

Håper du får hjelp.

klem

Bare for å ha det helt på det rene: Jeg er veldig matglad, og har alltid vært det. Har ingen dårlig appetitt. Koser meg med maten og har ingen forandringer i så måte.

thinkerbell
Skrevet

Bare for å ha det helt på det rene: Jeg er veldig matglad, og har alltid vært det. Har ingen dårlig appetitt. Koser meg med maten og har ingen forandringer i så måte.

Hva med bloprosenten din er den lav? Du skriver at du har vært igjennom endel tester.. Men har du fått diagnosen depresjon?

thinkerbell
Skrevet

Hva med bloprosenten din er den lav? Du skriver at du har vært igjennom endel tester.. Men har du fått diagnosen depresjon?

Ja nå ser jeg at du skriver at du har fått diagnosen...sorry, er visst litt treg i dag...

Er depresjonen moderat -til alvorlig kan man få endel fysiske ubehag... Det skal vissnok høre med..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er umulig å svare sikkert på om dette er en depresjon eller symptomer på en somatisk lidelse. Også deprimerte kan få somatiske lidelser.

Får du noen behandling for depresjonen, og i tilfelle hva slags?

Skrevet

Hei Deppo,

..kan ikke dy meg.. Jeg har vært ute på dette utmerkede forumet noen ganger og snakket om sykdommen ME. Har du sjekket ut den? Bare spør.

Ha det fint

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...