Gå til innhold

Merkelig boligsalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettop _du_ som ikke har råd til å ta opp lån for å kjøpe en bolig nå har muligheten til likevel kjøpe 20 kvadratmeter til 1.3 millioner kroner.

Det beste er jo at det er 10 års avdragsfrihet på deler av lånet, så her kan man virkelig kose seg som gjeldsslave.

Skrevet

Det er mange som låner 100%, så da kan de vel ha fellesgjeld så høy også.

Sjokket kommer om 10 år når avdragene kommer. 5-6000 til i måneden ca? Totalkosten blir veldig høy, siden det er avdragsfrihet så lenge. Tenker det blir 3-4 mill i kost på 30 år.

Skrevet

Du slipper også å bli kredittvurdert, tror jeg.

Skrevet

Er for de som ønsker å bo kult, trendy og sentralt..., men som egentlig ikke har råd og derfor går på en kjempesmell om noen år når fellesgjelda skal betales;-)

Skrevet

ja, har sett flere sånne i og med at jeg er på boligjakt for tiden. Frister ikke akkurat å kjøpe en sånn.

Gjest hvorfor negativt?
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en leilighet med innskudd på 200.000kr og med fellesgjeld på 1,2 mill. Betaler kun renter på gjelden nå. Begynner å nedbetale gjelden etter 5 år. Ser ikke det dumme i det da jeg er student nå, ferdig til jul. Så når jeg må begynne å betale ned lånet etter 5 år, har jeg fast jobb og dermed fast inntekt slik at jeg kan betale avdrag som jeg ikke hadde klart som student.

Skrevet

Men se den husleia da... Det er mer enn jeg betaler på huslånet og husleie det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...