Gå til innhold

Ipoden irriterer meg, og ikke bare litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble et innlegg for spesielt interesserte, må jeg vel kunne si.. Men ok, here goes:

Velger "oppdater Ipod", maskina jobber lenge og vel, og til slutt får jeg beskjed om at ipoden ikke kunne oppdateres, da den nødvendige filen ikke ble funnet. Neivel, men navnet mitt står da der, og jeg kan gå inn og se hvilke sanger som ligger på den..

Det er riktignok ikke så mange, etter at jeg la inn to CDer på Min musikk og skulle kopiere sangene over til biblioteket. Fikk da beskjed om at musikkfilene måtte konverteres og yadi yada, og hva kan jeg gjøre annet enn å klikke ok. Og det konverters og konverteres i det vide og det brede, og plutselig er all musikk vekk fra Ipoden. 4 sanger står igjen, og det er 4 av de nye jeg nettopp la inn i Min musikk.

Deretter skal jeg bare sjekke de andre funksjonene, som å legge inn bilder, tenker jeg kan finne et fint bilde av sønnen min og ha der. Klikker på en mappe der jeg vet det ligger et fint bilde, og nå vil maskina optimalisere bildene for Ipoden. Sikkert fint det og, men steike, det er snakk om 3000 bilder! Jeg ba ikke om dette.. avbryter, gidder ikke mer, går fra hele greia for å spise middag. Kommer tilbake, PCen står og suser og jobber visst noe innmari, og hva får jeg se? Jo, det optimaliseres bilder, selv om jeg avbrøt, og det var kommet seg helt til 2756 av 3000. Eller noe deromkring. Så jeg sitter og venter til dette er ferdig, men da kommer beskjeden - kan ikke oppdatere mij's Ipod, finner ikke den nødvendige filen.

Arrrrrgh! Nå er det like før jeg slenger hele greia i veggen....!!

Skrevet

Har du Mac eller PC ?

PC. Internet Explorer. ITunes. :-)

Skrevet

Har du prøvd ipod forumet ? Kanskje de kan hjelpe deg.

Skrevet

Har du prøvd ipod forumet ? Kanskje de kan hjelpe deg.

Nå restartet jeg PCen før jeg la inn begge CDene på nytt, rett inn i ITunes istedetfor inn i Min musikk.

Valgte "oppdater", men får likefullt beskjeden om at Ipod-enheten ikke blir funnet. Selv om "mij's Ipod" er kommet frem i lista. Og plutselig forsvinner all musikk vekk fra den igjen. Tror jeg blir sprø av dette her...!!

Kanskje jeg bare skal avinstallere hele ITunes og legge det inn på nytt? Vet du om det er mulig uten å registrere Ipoden enda en gang? Det går vel ikke å registrere samme enhet to ganger.. dessuten er jeg ikke sikker på hvor jeg ahr gjort av det ID-nummeret, er det det som står på klistrelappen med strekkoden bakpå den hvite plastlommen som installeringsCDen til ITunes ligger..? Vet du..?

**desperat**

Angela1365380318
Skrevet

Jo du kan registrere deg på nytt og starte alt på nytt, nummerer de spør etter der det bak på ipoden.

Kjenner førøvrig igjen følesen av å ville kaste ipoden i skogen. Det går seg til etter hvert.

Skrevet

Jo du kan registrere deg på nytt og starte alt på nytt, nummerer de spør etter der det bak på ipoden.

Kjenner førøvrig igjen følesen av å ville kaste ipoden i skogen. Det går seg til etter hvert.

Da tester jeg nyinstallering. Får jo ikke brukt det slik det er nå uansett. Takk!

Skrevet

Nå restartet jeg PCen før jeg la inn begge CDene på nytt, rett inn i ITunes istedetfor inn i Min musikk.

Valgte "oppdater", men får likefullt beskjeden om at Ipod-enheten ikke blir funnet. Selv om "mij's Ipod" er kommet frem i lista. Og plutselig forsvinner all musikk vekk fra den igjen. Tror jeg blir sprø av dette her...!!

Kanskje jeg bare skal avinstallere hele ITunes og legge det inn på nytt? Vet du om det er mulig uten å registrere Ipoden enda en gang? Det går vel ikke å registrere samme enhet to ganger.. dessuten er jeg ikke sikker på hvor jeg ahr gjort av det ID-nummeret, er det det som står på klistrelappen med strekkoden bakpå den hvite plastlommen som installeringsCDen til ITunes ligger..? Vet du..?

**desperat**

Hei. Har ikke så mye peiling på dette her siden jeg har Mac.Men jeg kan nå prøve.

Har du den siste versjonen av itunes ? Vet ikke helt om du trenger den, siden jeg ikke vet hva slags ipod du har.

Har du prøvd å restarte ipoden ?

Tror ikke det går an å registrere den på nytt. Men jeg har ikke registrert min ipod enda og det funker helt fint.

Id-nummer. Mener du, serial no ? Er det ikke det som står utenpå ipod pakka.

Skrevet

Funket ikke. Installert alt på nytt, men Ipod-enheten blir ikke funnet. Nå er det rett før den ryker ut av vinduet. Og jeg bor høyt oppe.. :-(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Høres nesten ut som min første Ipod da harddisken hadde gått til helvete.

Skrevet

Høres nesten ut som min første Ipod da harddisken hadde gått til helvete.

Harddisken på Ipoden..? Kan den være gåen etter bare 5 gangers bruk? :-(

Angela1365380318
Skrevet

Funket ikke. Installert alt på nytt, men Ipod-enheten blir ikke funnet. Nå er det rett før den ryker ut av vinduet. Og jeg bor høyt oppe.. :-(

Har du installert cden på nytt? er du sikker på at ledningen er skikkelig i i-poden er litt vanskelig å få til?

Jeg måtte begynne alt på nytt og da gikk alt bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Harddisken på Ipoden..? Kan den være gåen etter bare 5 gangers bruk? :-(

Min gikk til helvete etter en del kraftige fall i gulvet. Men de første symptomene var at den ikke lot seg oppdatere, og at jeg ikke fikk lagt inn noe ny musikk. I tillegg lagde den en del ulyder når den sto og jobba.

Har du forsøkt å resete den tilbake til fabrikkinnstillinger?

Prøv det.

Uansett: Er det noe seriøst galt får du ny.

Skrevet

Min gikk til helvete etter en del kraftige fall i gulvet. Men de første symptomene var at den ikke lot seg oppdatere, og at jeg ikke fikk lagt inn noe ny musikk. I tillegg lagde den en del ulyder når den sto og jobba.

Har du forsøkt å resete den tilbake til fabrikkinnstillinger?

Prøv det.

Uansett: Er det noe seriøst galt får du ny.

Har nå klikket meg gjennom det jeg kan se er mulig å klikke på, men finner ikke ut hvordan jeg reseter til fabrikkinnstillinger.

Har ikke mistet den i gulvet eller hatt andre uhell, derimot har det vært gyselig kaldt de siste dagene.. kanskje den ikke har tålt minusgradene.

Tipper samboer har spart på kvitteringen, i verste fall får jeg stikke innom butikken og be dem ta en kikk på elendigheten.

Er ellers utrolig takknemlig for at du gidder hjelpe..! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har nå klikket meg gjennom det jeg kan se er mulig å klikke på, men finner ikke ut hvordan jeg reseter til fabrikkinnstillinger.

Har ikke mistet den i gulvet eller hatt andre uhell, derimot har det vært gyselig kaldt de siste dagene.. kanskje den ikke har tålt minusgradene.

Tipper samboer har spart på kvitteringen, i verste fall får jeg stikke innom butikken og be dem ta en kikk på elendigheten.

Er ellers utrolig takknemlig for at du gidder hjelpe..! :-)

Jeg tror faktisk ikke det er anbefalt å bruke Ipoden i sterk kulde. Jeg har for øvrig driti i det selv (vi bor jo i Norge, det er kaldt store deler av året...), men ikke nevn at du har brukt den i kulde dersom du må ta den på garantien. Da har du ikke gjort noe galt. Bare brukt den inne. :)

Har du gått inn på www.apple.no og lastet ned den seneste softwaren? Gjør det, og installer den på maskinen din.

Så kobler du til Ipoden, og da skal vel Ipoden finne den selv. Det er det samme som når du skal oppdatere den, men i stedet for å velge at du skal oppdatere firmwaren, trykker du på punktet under, det som heter (noe sånt som...) "gjennopprett fabrikkinstillinger".

Ikke ha Itunes oppe når du gjør det. Vet ikke om det skal ha noe å si, men du trenger ikke Itunes til det her.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er anbefalt å bruke Ipoden i sterk kulde. Jeg har for øvrig driti i det selv (vi bor jo i Norge, det er kaldt store deler av året...), men ikke nevn at du har brukt den i kulde dersom du må ta den på garantien. Da har du ikke gjort noe galt. Bare brukt den inne. :)

Har du gått inn på www.apple.no og lastet ned den seneste softwaren? Gjør det, og installer den på maskinen din.

Så kobler du til Ipoden, og da skal vel Ipoden finne den selv. Det er det samme som når du skal oppdatere den, men i stedet for å velge at du skal oppdatere firmwaren, trykker du på punktet under, det som heter (noe sånt som...) "gjennopprett fabrikkinstillinger".

Ikke ha Itunes oppe når du gjør det. Vet ikke om det skal ha noe å si, men du trenger ikke Itunes til det her.

Det går mest i eldre musikk, eller i det minste eldre band og artister. Enkelte av dem holder jo på ennå.

Hører på alt fra Dylan til den svarteste Black-Metal.

Har ingen favoritter, men for tiden går det mye i The Stooges, Tom Waits, Johnny Cash, Velvet Underground og Nick Cave.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det går mest i eldre musikk, eller i det minste eldre band og artister. Enkelte av dem holder jo på ennå.

Hører på alt fra Dylan til den svarteste Black-Metal.

Har ingen favoritter, men for tiden går det mye i The Stooges, Tom Waits, Johnny Cash, Velvet Underground og Nick Cave.

Feil tråd.

Skrevet

Feil tråd.

he-he!

Tusen takk for tips, skal sette meg inn i det i morgen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...