Gjest Gode råd? Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Jeg har et stort problem – jeg er glad i en jente jeg ikke kan få. Hun vet hva jeg føler, men hun har dessverre ikke de samme følelsene for meg. Bortsett fra det går vi veldig godt overens, hun er utrolig hyggelig mot meg og vi er veldig gode venner. Det som kompliserer dette er at vi jobber sammen og har mye med hverandre å gjøre hver dag. I tillegg har hun samboer. Jeg har ingen problemer med å godta at hun ikke føler det samme for meg som jeg gjør for henne, men jeg er inderlig glad i henne, og jeg har levd så lenge at jeg vet at det skal veldig mye til før jeg treffer noen som henne igjen. Jeg tenker på henne og savner henne hver eneste helg og hver eneste fridag. Det er vondt å ha det sånn. Jeg har vurdert å finne meg en annen jobb, men for det første trives jeg i jobben og for det andre trives jeg så godt i hennes selskap, at jeg synes det er vanskelig å bryte helt. Det verste er at alle andre jenter som det kanskje kunne ha blitt noe med faller helt igjennom i sammenlikning med min kollega. Savnet etter noen å dele livet med er sterkt, så hva skal gjøre – vente og håpe at det engang likevel blir noe mellom oss eller satse på en annen, som jeg sikkert kan få et godt liv med, men som jeg aldri kommer til å bli ordentlig glad i. Noen som har gode råd eller har vært i en tilsvarende situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21731-%C3%A5-v%C3%A6re-glad-i-noen-du-ikke-kan-f%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 12. mars 2001 Del Skrevet 12. mars 2001 Hei! Jeg forstår at du ikke vet hva du skal gjøre når du har satt deg i en slik umulig situasjon. Når gode kollegafellesskap skaper lengsler etter intimitet og sex, er det viktig å være obs. Jeg forstår at du savner en å dele livet med. Men i din aktuelle situasjon må du forsøke å holde det vekk fra jobben. Det vil tappe deg for krefter, og skuffe deg. Siden din kollega har samboer og i tillegg ikke har følelser for deg, må du respektere det, og ta det som avslag. Kutt det ut. Klarer du ikke å få det mer på avstand, bør du kanskje overveie å flytte på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21731-%C3%A5-v%C3%A6re-glad-i-noen-du-ikke-kan-f%C3%A5/#findComment-93535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.