Gå til innhold

Mødre og fedre, hjelp meg med dette "mysteriet"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten på ni år kom ned her etter å ha dusjet. Ville vise meg utslett han plutselig har oppdaget på kroppen sin.

Slik ser de ut; røde,(ganske så knall) avgrensede, noen av prikkene har en antydning til puss, men bare så vidt.

Lokalisjon; nedenfor trusekanten(de fleste),et par bak øret, noen på låret(fremme og bak. Ingen i ansiktet.

mengde; Mellom 20 - 30 stk.

De klør ikke og svir ikke.

Han har hatt vannkopper.

I den siste tiden har vi alle vært litt syke her i familien.

Gutten vår har vært forkjølet, hatt feber en tid tilbake, vært slapp, dårlig matlyst, hodepine, utilpass.

De minner meg litt om det jeg trodde var fugleloppebitt for noen måneder tilbake, men det kan vel ikke være sesong for slikt nå? Har to katter som får ligge i senga hans innimellom.

Blir veldig glad for alle forslag. har lest i medisinbøker, men vet ikke.

Tror ikke det er meslinger, for de er så til de grader avgrensede.

Så dere kloke hoder, hjelp meg ut her. Sønnen min sitter opp og venter og tror at dette forumet er et slags orakel. Ikke svikt ham;o)

Skrevet

Kanskje mollusker? Synes beskrivelsen ligner. Du finner sikkert mer om du søker. Vet ikke hva som er rett skrivemåte mollusker/molusker.

Skrevet

Kanskje mollusker? Synes beskrivelsen ligner. Du finner sikkert mer om du søker. Vet ikke hva som er rett skrivemåte mollusker/molusker.

Tror det er moLLusker og at jeg skrev galt... Det så litt rart ut!

Skrevet

Hva i alle dager er mollusker? Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Hva med molusker eller brennkopper?

Starter ike brennkopper ofte i ansiktet og rundt munnen, eller er det bare som oftest? Ansiktet er helt lytefritt.

Skrevet

Takk for svar. Det ser temmelig likt ut, og virus har hele familien hatt/har.

Nå må jeg innrømme at det var litt skumelt med hvor lenge det kunne vare. Og selv fikk jeg litt hetta ved tanken på at jeg kanskje kan bli smitta. Ser for meg meg selv med mollusker i ansiktet i to år fremover. Jeg innrømmer det gjerne. Livet mitt har vært så sørgelig på mange måter at jeg kompenserer med en viss grad av forfengelighet. Vet du om det er stor sannsynlighet for smitte til meg?

Skrevet

Takk for svar. Det ser temmelig likt ut, og virus har hele familien hatt/har.

Nå må jeg innrømme at det var litt skumelt med hvor lenge det kunne vare. Og selv fikk jeg litt hetta ved tanken på at jeg kanskje kan bli smitta. Ser for meg meg selv med mollusker i ansiktet i to år fremover. Jeg innrømmer det gjerne. Livet mitt har vært så sørgelig på mange måter at jeg kompenserer med en viss grad av forfengelighet. Vet du om det er stor sannsynlighet for smitte til meg?

Alle våre tre barn har hatt mollusker gjennom en periode på ca to år.

Vi voksne ble ikke smittet.

Mollusker kommer ikke i ansiktet etter det jeg har hørt.

Man er jo ikke syk om man har dette, det er helt vanlige vorter som er normalt blandt barn.

Min mann hadde også mollusker som barn, hos han begrenset det seg til hendene, plutselig en dag var alle forsvunnet.

Sønnen vår fikk imidlertid litt problemer med betennelse i en av dem som lå akkurat ved buksekanten. Han fikk penicillin mot dette.

Skrevet

Alle våre tre barn har hatt mollusker gjennom en periode på ca to år.

Vi voksne ble ikke smittet.

Mollusker kommer ikke i ansiktet etter det jeg har hørt.

Man er jo ikke syk om man har dette, det er helt vanlige vorter som er normalt blandt barn.

Min mann hadde også mollusker som barn, hos han begrenset det seg til hendene, plutselig en dag var alle forsvunnet.

Sønnen vår fikk imidlertid litt problemer med betennelse i en av dem som lå akkurat ved buksekanten. Han fikk penicillin mot dette.

takk skal du ha. Dette ordner seg nok. Dette forumet er virkelig et deilig orakel innimellom. Alt hva vi vet tilsammen:o)

Skrevet

Er det fugleloppebitt så KLØR det, da er du ikke i tvil! :o) Har aldri hatt stikk eller utslett som har klødd noe i nærheten av flueloppebitt.

Skrevet

Er det fugleloppebitt så KLØR det, da er du ikke i tvil! :o) Har aldri hatt stikk eller utslett som har klødd noe i nærheten av flueloppebitt.

Ja, og det har han hatt før, og han synes dette kjennes annerledes ut. Nå har vi fått time med primærlegen i morgen tidlig, så får vi se hva han sier. Han har "hanglet" siden midten av januar, og det begynner å bli litt lenge synes jeg, så det kan uansett være greit med en oppfølging nå. Jeg vet jo at noen virus henger lenge i, men..

Vi får høre hva han sier.

Vh

Skrevet

Hei.

Høres nesten ut som skarlagensfeber. Du kan se om han har hvitt belegg på tunga, da er han i den tidlige fasen, om tungen ser ut som et rødt bringebær, så har han hatt det en liten stund.

Om han har skarlagensfeber må han ha antibiotika.

De fleste leger vil teste og det er fort gjort med en liten halsprøve.

Hilsen mamman til en som har hatt dette 8 ganger...

Skrevet

Hei.

Høres nesten ut som skarlagensfeber. Du kan se om han har hvitt belegg på tunga, da er han i den tidlige fasen, om tungen ser ut som et rødt bringebær, så har han hatt det en liten stund.

Om han har skarlagensfeber må han ha antibiotika.

De fleste leger vil teste og det er fort gjort med en liten halsprøve.

Hilsen mamman til en som har hatt dette 8 ganger...

Tusen hjertelig takk for svar. Vi fikk han inn til lege i går, og legen sjekket ham grundig. Mente det var et av de utallige influensavirusene som går her i området, og at utslettet kom fra det. Det var ikke uvanlig. Skulle holde ham hjemme resten av uka.

Men det har vært rimelig langvarig synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...