Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen hvordan en skritteller fungerer? Hvordan klarer den å fange opp antall skritt man tar? Har forstått det slik at den skal henge på hofta. Kan man ha den under klær eller må den henge utapå alt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er poenget med å telle sine skritt?

Skrevet

det går og det går og det går!!

Det skjønner du vel?? ;-)

hehehe jeg har litt "trøtt" humor i kveld;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Enig. De fleste har vel bare ett uansett.

ShitDiddelyDo
Skrevet

det går og det går og det går!!

Det skjønner du vel?? ;-)

hehehe jeg har litt "trøtt" humor i kveld;-)

:)

Hehe, forstår det bare ikke. Jeg forstår hva man skal med en pulsmåler, hvis det er til trening man trenger en slik dingst, men en skritteller?

Det er mye rart.

Skrevet

Hehe, forstår det bare ikke. Jeg forstår hva man skal med en pulsmåler, hvis det er til trening man trenger en slik dingst, men en skritteller?

Det er mye rart.

har ikke en sånn jeg da, men med min humor i kveld sammen med en tett nese, feber og sår hals, så måtte jeg bare si noe:-) hehehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

har ikke en sånn jeg da, men med min humor i kveld sammen med en tett nese, feber og sår hals, så måtte jeg bare si noe:-) hehehe

Hehe, det hørtes ikke godt ut!

Du får ha god bedring, og spise mye hvitløk! :)

Skrevet

Jeg vet ikke hva friske folk bruker den til, men noen syke har god bruk for det for å kontrollere trening.

Skrevet

Hehe, det hørtes ikke godt ut!

Du får ha god bedring, og spise mye hvitløk! :)

har det mye bedre nå da:-) er på returen tror jeg...

bør vel finne senga nå, om du er på jobb så får du ha en fin natt, og er du hjemme så får du ha det samme:-)

nattaklem!

Skrevet

Det fins både mekaniske og digitale. Hvordan de funker vet jeg lite om..

Du får kjøpt i de fleste sportsbutikker og du kan jo ta en titt på http://www.skritteller.no

Pris fra 100 kr og oppover.

Gjest Calóni
Skrevet

Det er mye rart.

Speedometer på sykkel da, forstår du det? En skritt-teller kan man stille inn ca lengde på skrittene sine, og dermed få en ca oversikt over hvor langt man har gått.

Gjest Calóni
Skrevet

Du kan ha den under klær. Den fungerer på den måten at den reagerer på "rykk", altså den bevegelsen du lager når du går et skritt. Hofta beveges mye når man går, derfor kan det være hensiktsmessig å plassere den der. Du stiller inn omtrentlig skrittlengde, og så får du en oversikt over distanse også.

Dette gjelder de jeg har sett, altså. Det finnes vel flere typer også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Speedometer på sykkel da, forstår du det? En skritt-teller kan man stille inn ca lengde på skrittene sine, og dermed få en ca oversikt over hvor langt man har gått.

Men hva er poenget med det? Det relevante må være hvor lenge man går, pulsen mens man går, ikke hvor langt man går.

Nå tenker jeg i forhold til trening.

Gjest Calóni
Skrevet

Men hva er poenget med det? Det relevante må være hvor lenge man går, pulsen mens man går, ikke hvor langt man går.

Nå tenker jeg i forhold til trening.

Det er sikkert mest relevant hvor høy puls man får, hvor lang tid man bruker og sånt når man sykler også.

Men det er mest for gøy, vel? Se om du klarer å gå den samme distansen som i går på kortere tid, feks? Jeg har noen ganger lekt med tanken på å ta med meg en skritt-teller på jobb, og sjekke både antall skritt og antall kilometer jeg går i løpet av en arbeidsdag. Jobber i helsevesenet, nemlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er sikkert mest relevant hvor høy puls man får, hvor lang tid man bruker og sånt når man sykler også.

Men det er mest for gøy, vel? Se om du klarer å gå den samme distansen som i går på kortere tid, feks? Jeg har noen ganger lekt med tanken på å ta med meg en skritt-teller på jobb, og sjekke både antall skritt og antall kilometer jeg går i løpet av en arbeidsdag. Jobber i helsevesenet, nemlig.

Joa, det skader jo ikke å vite nøyaktig hvor langt man går eller sykler, men jeg tror kanskje det kan bli en hvilepute for enkelte.

F.eks. hvis de leser noe sånt som at man bør gå 5 kilometer hver dag, og du eller andre som går mye på jobb hver dag eller hver natt, finner ut at dere faktisk går 5 km på jobb.

Men for moro: Selvsagt. Det har jo ikke noe å si.

Jeg lurte bare på en slik dingst nytteverdi i forhold til trening.

(Nå vet jeg for øvrig ikke at jenta over skal bruke dingsten til trening).

Gjest Calóni
Skrevet

Joa, det skader jo ikke å vite nøyaktig hvor langt man går eller sykler, men jeg tror kanskje det kan bli en hvilepute for enkelte.

F.eks. hvis de leser noe sånt som at man bør gå 5 kilometer hver dag, og du eller andre som går mye på jobb hver dag eller hver natt, finner ut at dere faktisk går 5 km på jobb.

Men for moro: Selvsagt. Det har jo ikke noe å si.

Jeg lurte bare på en slik dingst nytteverdi i forhold til trening.

(Nå vet jeg for øvrig ikke at jenta over skal bruke dingsten til trening).

Ja, det er klart at folk kan legge sammen alle skrittene mellom sofaen og kjøleskapet og finne ut at de går riktig så langt hver dag, og da blir det jo litt feil ;)

Men folk som går 5 kilometer på jobb hver dag trenger neppe fullt så mye mosjon utenom som de som sitter på et kontor og går maks 200 meter per dag :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det er klart at folk kan legge sammen alle skrittene mellom sofaen og kjøleskapet og finne ut at de går riktig så langt hver dag, og da blir det jo litt feil ;)

Men folk som går 5 kilometer på jobb hver dag trenger neppe fullt så mye mosjon utenom som de som sitter på et kontor og går maks 200 meter per dag :)

Det er sant, men det er ikke fordi de som går 5 km på jobb hver dag får nok trening. Det er fordi de som sitter på kontor hele dagen og kjører bil til og fra naboen som bor 100 meter unna, får helseskadelig lite trening.

Jeg synes bare vi får så jævla mye dilldall prakket på oss. Det man trenger er joggesko og en joggebukse.

Jeg hadde heller brukt penga mine på en mp3-spiller, og tatt med meg litt musikk på joggeturen.

Skrevet

Hvis du begynner å abbonere på ...hva heter den nå igjen? Den finansavisen. ...så får man en skritteller på kjøpet.

(De terper på den radioreklamen til stadighet, så nå har minnet om skrittelleren festet seg i hjernebarken, men navnet på avisen derimot, det har jeg glemt...)

Selvfølgelig er det billigere å kjøpe bare skrittelleren, men men ;o)

Gjest Calóni
Skrevet

Det er sant, men det er ikke fordi de som går 5 km på jobb hver dag får nok trening. Det er fordi de som sitter på kontor hele dagen og kjører bil til og fra naboen som bor 100 meter unna, får helseskadelig lite trening.

Jeg synes bare vi får så jævla mye dilldall prakket på oss. Det man trenger er joggesko og en joggebukse.

Jeg hadde heller brukt penga mine på en mp3-spiller, og tatt med meg litt musikk på joggeturen.

Jeg har mp3-spiller(e) og ingen skritt-teller, så man får vel si at vi er like i tankegangen akkurat der ;)

Selv er jeg veldig konkurranse-...uhm...hva heter det? Iallfall slik at dersom jeg ser at jeg har sykla 8 kilometer på 35 minutter en dag, så -skal- jeg sykle den samme distansen på mindre tid neste dag. Så for meg blir slike ting en motivasjon for å fortsette å trene.

Men det er klart, joggesko og joggebukse står på toppen av lista over hva man trenger om man skal ut i skogen og løpe ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Hvis du begynner å abbonere på ...hva heter den nå igjen? Den finansavisen. ...så får man en skritteller på kjøpet.

(De terper på den radioreklamen til stadighet, så nå har minnet om skrittelleren festet seg i hjernebarken, men navnet på avisen derimot, det har jeg glemt...)

Selvfølgelig er det billigere å kjøpe bare skrittelleren, men men ;o)

Men dersom folk ser rart på deg og lurer på hvorfor i all verden du har kjøpt en skritt-teller, så kan du i det minste si: "den her tingen? å, det er bare noe jeg fikk gratis med et avisabonnement" :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...