Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker meg skritteller selv
Skrevet

Speedometer på sykkel da, forstår du det? En skritt-teller kan man stille inn ca lengde på skrittene sine, og dermed få en ca oversikt over hvor langt man har gått.

Trening for friske og trening for kronisk syke er to forskjellige ting. De friske trener for å komme i bedre form, de syke trener for å ikke bli i dårligere form. Og bare det å få målt hvor mye mosjon (kan måles som antall skritt) en pasient får, kan gi legenen pekepinn på hva som er bra for pasienten når det gjelder å legge opp et treningsopplegg. Hva som er skjæringspunktet for hva som er bra trening og hva som er for mye slik at formen blir satt tilbake. Dette er for de som tåler å gå, noen kan jo ikke det heller.

Fortsetter under...

Skrevet

Hva er poenget med å telle sine skritt?

Motivasjon, antakelig. Hvis du klarer så og så mange skritt på en halvtime når du begynner å trene, så kan det være ganske moro å se hvordan formen forbedrer seg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Motivasjon, antakelig. Hvis du klarer så og så mange skritt på en halvtime når du begynner å trene, så kan det være ganske moro å se hvordan formen forbedrer seg.

En avansert måte å måle fremgang på.

Det samme vil man jo oppnå med det folket har gjort i alle år. Nemlig ved å løpe en runde, ta tiden, og satse på å løpe runden raskere neste gang.

Skrevet

Hva er poenget med å telle sine skritt?

Måle hvor aktiv man er i løpet av en dag.

Man bør opp i 8-10.000 skritt daglig, mens mange ligger på rundt 2-3.000.

Det kan sikkert diskuteres mye rundt hva man "bør"... :-)

Skrevet

Jeg synes skritteller er morsomt, så kan jeg se hvor mange skritt jeg har gått den ene dagen i forhold til den andre.

Mekanismen vet jeg ikke helt, men det kjennes ut som at det er en liten "kule" inni den, og det er når den beveger seg opp og ned at det registreres som skritt.

MEN - den klarer ikke å få med seg alle skrittene! Når jeg går en tur sammen med min kjære, og når vi etterpå sammenligner antall skritt, har han stort sett alltid gått nesten dobbelt så mange skritt som meg. Og det tror jeg ikkeno på! Men jeg merker det kommer an på hvor den sitter. Jeg pleier å ha den i bukselinningen, og på noen bukser registrerer den betraktelig dårligere enn på andre.

Men det er et artig leketøy! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...