Gå til innhold

Definisjon på aseksuell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel en person som ikke føler noen som helst trang til å ha sex, hverken med seg selv eller andre, såvidt jeg vet. Du finner mye om dette på nettet.

jeg anbefaler deg å sjekke denne lenken, http://www.asexuality.org/

der vil du finne et klasifiseringssystem, som jeg synes er veldig bra (Type A til D).

a Type A asexual has a sex drive but no romantic attraction, a Type B has romantic attraction but no sex drive, a Type C has both, and a Type D neither. The categories are not meant to be entirely discrete or set in stone; one's type can change, or one can be on the border between two types. Note that AVEN itself no longer uses this system, on the basis that it is too exclusive, but a number of asexuals still feel it is a useful tool for explaining their orientation.

jeg anbefaler deg å sjekke denne lenken, http://www.asexuality.org/

der vil du finne et klasifiseringssystem, som jeg synes er veldig bra (Type A til D).

a Type A asexual has a sex drive but no romantic attraction, a Type B has romantic attraction but no sex drive, a Type C has both, and a Type D neither. The categories are not meant to be entirely discrete or set in stone; one's type can change, or one can be on the border between two types. Note that AVEN itself no longer uses this system, on the basis that it is too exclusive, but a number of asexuals still feel it is a useful tool for explaining their orientation.

Nå var det vel "aseksuell?" du mente å svare til. :)

Synes det er merkelig at en som har både sex drive og romantiske følelser (type C), eller endog bare har sex drive (type A) kan kalles aseksuell dog, uten å ha sett nærmere på systemet?

Nå var det vel "aseksuell?" du mente å svare til. :)

Synes det er merkelig at en som har både sex drive og romantiske følelser (type C), eller endog bare har sex drive (type A) kan kalles aseksuell dog, uten å ha sett nærmere på systemet?

ja, du har rett, jeg svarte til feil person!

men, som i alt annet finnes det variabler. men det er vel en grunn til at man ikke "offesielt" bruker det systemet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...