Gå til innhold

Problemer i Word

Anbefalte innlegg

Gjest word tull
Skrevet

Jeg har et dokument på 30 sider som jeg vil ha sidetall på i bunnteksten. Første siden er forsiden og andre siden er innholdsfortegnelse så de vil jeg ikke ha sidetall på. Har prøvd alle løsninger som jeg har kommet over, men ingenting fungerer. Side 1 skal altså stå på side 3 i dokumentet. Noen som vet hvordan jeg får det til?

Skrevet

Gå på sett inn-->sidetall--> format

Der kan du justere på det :)

Skrevet

Du må lage inndelinger (på engelsk sections).

Er du kjent med hvordan du bruker inndelinger (inndelingsskift)?

Skrevet

Hvordan klarer du å få til det uten å bruke inndelingsskift?

Gjest word tull
Skrevet

Du må lage inndelinger (på engelsk sections).

Er du kjent med hvordan du bruker inndelinger (inndelingsskift)?

Nei, har ikke peiling! Men kan jo alltids prøve for da må jeg dele dokumentet i to hvis jeg skjønner deg rett..

Har prøvd insert - page numbers - format - start at og puttet inn 0, men da blir forsiden 0, innholdsfortegnelsen 1 og siden jeg skal ha som 1 blir side 2.

Prøvde også å hake av "show number on first page", men fungerte ikke det heller siden jeg har to sider som ikke skal ha sidetall.

Gjest word tull
Skrevet

Nei, det har jeg prøvd (se svaret til Gemini), men det fungerer kun hvis jeg har en side jeg ikke vil ha med..

Skrevet

Nei, har ikke peiling! Men kan jo alltids prøve for da må jeg dele dokumentet i to hvis jeg skjønner deg rett..

Har prøvd insert - page numbers - format - start at og puttet inn 0, men da blir forsiden 0, innholdsfortegnelsen 1 og siden jeg skal ha som 1 blir side 2.

Prøvde også å hake av "show number on first page", men fungerte ikke det heller siden jeg har to sider som ikke skal ha sidetall.

Kan prøve å forklare fremgangsmåten:

Sett markøren øverst på side 3 (før teksten starter)

Velg Sett inn - Skift - Inndelingsskift Fortløpende

Gå inn i bunnteksten, på side 3. Du ser nå at det står hvilken inndeling du er i. Du skal være på side 3, som da er i inndeling 2.

På topp- og bunntekst-verktøylinjen, klikk på ikonet kalt "Koble til forrige" (nr. 5 fra høyre), slik at bunnteksten i inndeling 2 ikke lenger er identisk med bunnteksten i inndeling 1.

Nå kan du sette inn sidetall for kun inndeling 2, og bestemme (på format sidetall) at dette skal starte på 1, og ikke fortsette fra forrige inndeling.

Håper du får det til! :-)

Gjest word tull
Skrevet

Kan prøve å forklare fremgangsmåten:

Sett markøren øverst på side 3 (før teksten starter)

Velg Sett inn - Skift - Inndelingsskift Fortløpende

Gå inn i bunnteksten, på side 3. Du ser nå at det står hvilken inndeling du er i. Du skal være på side 3, som da er i inndeling 2.

På topp- og bunntekst-verktøylinjen, klikk på ikonet kalt "Koble til forrige" (nr. 5 fra høyre), slik at bunnteksten i inndeling 2 ikke lenger er identisk med bunnteksten i inndeling 1.

Nå kan du sette inn sidetall for kun inndeling 2, og bestemme (på format sidetall) at dette skal starte på 1, og ikke fortsette fra forrige inndeling.

Håper du får det til! :-)

Jeg fikk det til! Må skryte på meg at jeg klarte inndelingen før jeg så innlegget ditt, men dette med koblinger hadde jeg ikke klart, så tusen takk :)

Da lærte jeg noe halv tre på en mandags morgen ;)

Skrevet

Jeg fikk det til! Må skryte på meg at jeg klarte inndelingen før jeg så innlegget ditt, men dette med koblinger hadde jeg ikke klart, så tusen takk :)

Da lærte jeg noe halv tre på en mandags morgen ;)

Så bra at du fikk det til! :-)

God natt!

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg husker ikke hvordan man gjør det, men selv om du ikke skriver sidetall på forsiden, så er det side 1, og innholdsfortegnelsen er side 2. Så du skal begynne på tre, selv om du ikke har nummerert de tidligere sidene. Bare se i bøker feks, så begynner sidetellingen aldri på 1, fordi det er mange blanke sider/infosider først.

Skrevet

Nei, det har jeg prøvd (se svaret til Gemini), men det fungerer kun hvis jeg har en side jeg ikke vil ha med..

nerkelig. Det funker hos meg.

Jaja, ser du fikk det til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...