Gå til innhold

Isbombe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Navnet fikk ny betydning i går da vi hadde iskake til dessert. 8-åringen helte litt varm kaffe over isen. To minutter etter eksploderte hele skåla. Han visste ikke om han skulle le eller gråte, så han gjorde begge deler samtidig ;-)

Det må vel være kvaliteten på dessertskåla som gjorde at den eksploderte? Det er sånn billig-greie. Flere her liker å ha litt kaffe over isen, men vet ikke om noen tør å gjøre det igjen. Heldigvis skadet han seg ikke!

Skrevet

Det har vel ikke noe med prisen på skålen å gjøre? Når du heller noe varmt i en skål som er veldig kald er det helt normalt at det sprikker, spesielt hvis det er tynt glass. Prøv heller en kraftigere skål neste gang

Gjest trultemor25
Skrevet

Dette gjør jeg støtt og tadis, heller kaffe over is altså, gjort det i mange år, men har aldri opplevd at skåla har blitt ødelagt. Jeg har tenkt tanken, men det har aldri skjedd. Kanskje skåla han brukte var veldig tynn eller noe?

Skrevet

Dette gjør jeg støtt og tadis, heller kaffe over is altså, gjort det i mange år, men har aldri opplevd at skåla har blitt ødelagt. Jeg har tenkt tanken, men det har aldri skjedd. Kanskje skåla han brukte var veldig tynn eller noe?

Jo, skåla var veldig tynn. Vi får satse på en litt annen kvalitet til en annen gang :o)

Skrevet

Det har vel ikke noe med prisen på skålen å gjøre? Når du heller noe varmt i en skål som er veldig kald er det helt normalt at det sprikker, spesielt hvis det er tynt glass. Prøv heller en kraftigere skål neste gang

Nå var ikke dette is, men jeg må fortelle noe likevel. Trøtt som jeg var, ristet jeg varm melk og kaffe i en shaker for en stund siden. Det smalt noe voldsomt da lokket spratt av og en fin blanding av kaffe og melk sprutet over hele kjøkkenet. Man skulle tro jeg hadde lært av dette, men det gjorde jeg tydeligvis ikke. Uken etter gjorde jeg nemlig akkurat det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...