Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mil1365380270

Hvis dere opprettet depositumskonto skulle du ikke ha problemer. Tror det er sånn at hvis utleier ikke har sendt inn kopi av evt. forliksklage eller stevning mot deg senest 1 mnd. (dette må du sjekke) fra oppsigelse, skal pengene kunne overføres til deg, uten at utleier må skrive under.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217375-depositum/#findComment-1604498
Del på andre sider

Det må jo være en grunn til at du frykter du ikke vil få depositumet tilbake da?

Har du ødelagt noe er jo utleier i sin fulle rett til å beholde det.

Å la vær å betale husleie vil bare skape mer problemer.

Jeg har ikke ødelagt noen ting utover vanlig slitasje. De gangene jeg har tatt kontakt ang. ting som har ligget innenfor utleiers ansvarsområde,har det vært veldig mye om og men.

Som eksempel kan jeg nevne at cisternen til toalettet,som sannsynligvis skriver seg fra før jeg ble født, sluttet å fylles opp. Utleier kom da til at det var pga at vi "hadde sluppet" et hårstrikk nedi. Rørlegger var enig med meg i at det var praktisk talt umulig, og at strikken måtte ha havnet der da utleier var innom for å sjekke og tok lokket av cisternen.

Da røret under vasken begynte å lekke, fikk jeg beskjed om å bruke Plumbo (!??!). Det lekker den dag i dag.

Taket på kjøkkenet er ikke vaskbart (med mindre en benytter q-tips) Det var ikke vasket da jeg flyttet inn her, men jeg ser godt for meg at blant annet det kan bli grunn for å trekke i depositumet når jeg flytter ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217375-depositum/#findComment-1604623
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har problemer med å få ut depositumet så har du enten gjort noe så utleier har et krav mot deg eller så er utleier bare viren og vrang.

Har du gjort noe galt bør du bare godta at han tar hele eller deler av depositumet.

Hvis ikke bør du likevel betale som normalt så han ikke får noe på deg.

Har du opprettet en depositumskonto slik det skal gjøres, vil du få ut pengene dine hvis han ikke har noe krav mot deg.

En depositumskonto skal stå i ditt navn, men at dere begge må skrive under for å få ut pengene.

Hvis han ikke sender inn et krav etter at leieforholdet er avsluttet vil kontoen bli frigjort til ditt bruk innen en viss tid, selv om han nekter å skrive under.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217375-depositum/#findComment-1604626
Del på andre sider

Jeg har ikke ødelagt noen ting utover vanlig slitasje. De gangene jeg har tatt kontakt ang. ting som har ligget innenfor utleiers ansvarsområde,har det vært veldig mye om og men.

Som eksempel kan jeg nevne at cisternen til toalettet,som sannsynligvis skriver seg fra før jeg ble født, sluttet å fylles opp. Utleier kom da til at det var pga at vi "hadde sluppet" et hårstrikk nedi. Rørlegger var enig med meg i at det var praktisk talt umulig, og at strikken måtte ha havnet der da utleier var innom for å sjekke og tok lokket av cisternen.

Da røret under vasken begynte å lekke, fikk jeg beskjed om å bruke Plumbo (!??!). Det lekker den dag i dag.

Taket på kjøkkenet er ikke vaskbart (med mindre en benytter q-tips) Det var ikke vasket da jeg flyttet inn her, men jeg ser godt for meg at blant annet det kan bli grunn for å trekke i depositumet når jeg flytter ut.

Det kan være et poeng å skaffe skriftlig dokumentasjon på slikt. Når du "klager" på noe som ikke fungerer, som er eiers ansvar, send rekommandert brev. Flytter du inn i en leilighet som ikke er vasket, sørg for å få det skriftlig at den ikke er vasket. Da ville ikke jeg heller ha vasket leiligheten når jeg flyttet ut, men evt. leid et rengjøringsfirma og sendt regningen til huseieren (evt. kunne du gjort det når du flyttet inn).

Toalettcisternen er vel forøvrig leiers ansvar, hvis jeg ikke husker feil.

".........................................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217375-depositum/#findComment-1605022
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...