Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Min kjære og jeg skulle kose oss med pizza og rødvin på lørdags kveld. Det ble en merkelig oppplevelse. Ingen av oss pleier å reagere noe særlig på vin, da må det i tilfelle være ganske store mengder en heller i seg... I alle fall - jeg drakk først ett glass. Begynte å kjenne at jeg ble veldig varm og sigen. Tok ett glass til. Ble skikkelig brisen - og URTRØTT! Mannen min hadde også bare to glass - og vi spiste som sagt samtidig. Jeg gikk og la meg klokka elleve, han sovna på sofaen. Våknet grytidlig søndag morgen med skikkelig skallebank. Det dundret i panna og bak øynene. Etter en stund tok jeg to Panodil Zapp og det hjalp. Da mannen min våknet, hadde han det samme - skikkelig hodeverk. Han tok også Panodil, og etter en stund forsvant det. Merkelig???!!! Noen som vet hvorfor vi reagerte på den måten? Vinen var kjøpt på danskebåten, så det nytter vel ikke å klage på den... :-( Den var forresten veldig god på smak, men bivirkningene kan vi klare oss foruten! 0 Siter
Line Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Merkelig... må ha vært veldig mye garvesyre i den? Hva het vinen? Hadde vært kjekt å vite, for jeg får også veldig hodepine av rødvin... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Merkelig... må ha vært veldig mye garvesyre i den? Hva het vinen? Hadde vært kjekt å vite, for jeg får også veldig hodepine av rødvin... Skal sjekke seinere i dag. Den står i kjøleskapet... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Skal sjekke seinere i dag. Den står i kjøleskapet... RØDVIN I KJØLESKAPET??? *helligbrøde* 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Jeg får skallebank, hvis rødvinen inneholder mye garvesyre.Prøv en lettere variant neste gang. Vinmonopolet er flinke å veilede på dette. mvh 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 RØDVIN I KJØLESKAPET??? *helligbrøde* Jadajadajada. Vet jo det da. Men vi var ikke så veldig klartenkte seint på lørdagskvelden. Og det var vel bedre at den ble satt i kjøleskapet enn at den stod på stuebordet når ungene inntok stua søndag morgen? Og i går tenkte jeg ikke på den.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Dere er ute av trening! Neida! Hadde en trelitersdunk med en annen rødvin for noen uker siden, og den forsvant ganske så fort :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Jeg får skallebank, hvis rødvinen inneholder mye garvesyre.Prøv en lettere variant neste gang. Vinmonopolet er flinke å veilede på dette. mvh Ja, det er kanskje det med garvesyre... Så rart - vi har drukket SÅ mange forskjellige typer rødvin de siste årene, og ikke reagert på den måten! Og vi liker at vinen har god fylde og kraftig smak. 0 Siter
Mari25 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Det kan ikke være at dere begynner å bli syke da? Hilsen ei som ligger hjemme med influensa nå:-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Det kan ikke være at dere begynner å bli syke da? Hilsen ei som ligger hjemme med influensa nå:-( Tror ikke det. Formen er helt upåklagelig i dag :-) Vi dro på skitur i går da hodene hadde klarnet, og det var deilig! Synes forøvrig vi har hatt vår porsjon med sykdom i vinter (hadde ei med mykoplasma lungebetennelse her for et par uker siden)... 0 Siter
Mari25 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Tror ikke det. Formen er helt upåklagelig i dag :-) Vi dro på skitur i går da hodene hadde klarnet, og det var deilig! Synes forøvrig vi har hatt vår porsjon med sykdom i vinter (hadde ei med mykoplasma lungebetennelse her for et par uker siden)... Det kan jo rett og slett være at dere var veldig slitne? Både jeg og samboeren min tåler svært lite alkohol når vi er slitne i forhold til ellers. En annen ting er at samboeren min kan få skikkelig hodepine når han drikker to øl, men ikke merke noen ting hvis han drikker ti... 0 Siter
annegunn Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 RØDVIN I KJØLESKAPET??? *helligbrøde* Faktisk ikke. Oksideringen skjer langsommere, så den holder seg bedre.... Men man må huske å ta den ut en stund før den skal drikkes, dah... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Faktisk ikke. Oksideringen skjer langsommere, så den holder seg bedre.... Men man må huske å ta den ut en stund før den skal drikkes, dah... Det er stort sett ikke et problem hos oss at den ikke drikke opp og må oppbevares til en annen dag... 0 Siter
annegunn Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Det er stort sett ikke et problem hos oss at den ikke drikke opp og må oppbevares til en annen dag... Nei, det har ikke pleid å være det helt store problemet her heller... Annet enn da gubben skulle ha eksamen, og både han og Ch i vinklubben hadde kjøleskapet fullt av åpne flasker. Det var tider, det *teller ned* 0 Siter
annegunn Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Jeg hører til dem som lurer på hva slags vin det var.... Vanligvis er det slik at man blir dårligere hvis man drikker vin av lav kvalitet, siden det er mer dritt i dem. Så om man skal på fylla på rødvin lønner det seg å holde seg til god kvalitet :-) Men to glass er ekstremt, da... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Jeg hører til dem som lurer på hva slags vin det var.... Vanligvis er det slik at man blir dårligere hvis man drikker vin av lav kvalitet, siden det er mer dritt i dem. Så om man skal på fylla på rødvin lønner det seg å holde seg til god kvalitet :-) Men to glass er ekstremt, da... Skal sjekke navnet på den i kveld. Ifølge mannen min var det ikke en veldig billig vin, men den var visst veldig populær, og det hadde gått mye av den på danskebåten. Den var spansk tror jeg - Torona eller noe? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Skal sjekke navnet på den i kveld. Ifølge mannen min var det ikke en veldig billig vin, men den var visst veldig populær, og det hadde gått mye av den på danskebåten. Den var spansk tror jeg - Torona eller noe? Coronas? Den produseres av Miguel Torres, kanskje derfor du blander navna litt? 0 Siter
annegunn Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Skal sjekke navnet på den i kveld. Ifølge mannen min var det ikke en veldig billig vin, men den var visst veldig populær, og det hadde gått mye av den på danskebåten. Den var spansk tror jeg - Torona eller noe? Coronas? 0 Siter
annegunn Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Coronas? Den produseres av Miguel Torres, kanskje derfor du blander navna litt? Snakker om å bli slått på målstreken.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.