Gå til innhold

gravid og forkjølelse

Anbefalte innlegg

Gjest gravidførstegang

Jeg er 9 uker på vei og blitt forkjøla. Hoster, nesa renner, nyser og veldig sår hals. Spesielle hensyn jeg bør ta bortsett fra å ta det ekstra med ro? Er det farlig for den lille i magen å være forkjøla, spesielt med tanke på at organer ikke er ferdig utviklet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217389-gravid-og-forkj%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke farlig. Mange som blir forkjøla i svangerskapet, både sent og tidlig. Vanlig det:-)Ta det med ro, drikk godt med væske, spis sundt og hvil og plei deg selv ekstra godt.Da har barnet det godt også.

Vær oppmerksom ved bruk av legemidler, les på pakningen om bruk ved graviditet. F.eks. Paracet og vanlig forkjølelsesnesespray er ikke farlige ved graviditet, men mange gravide tar ikke legemidler overhodet.Like greit å klare seg uten hvis man kan, er min leveregel der.

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...