Gå til innhold

Terrorangrep mot Norge snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du det kommer til å skje? I såfall, når og hvor?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

7

• ShitDiddelyDo

6

• gripp

5

• pip

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mariamma
Skrevet

Vi har vært naive lenge nok. Tenk bare på Nobels fredspris-utdeling. Litt av et terrormål. Har nok svekket vår rolle som fredsmeklere nå ja.

At det går an å være så dum og lite gjennomtenkt!

Skrevet

Jeg tror det vil skje på dol, slik at alle vi som sitter ved skjermene får store brannskader og kanskje dør.

Men seriøst, jeg aner ikke. Kanskje. Hvor og når aner jeg heller ikke. Men jeg er ganske sikker på at om det skjer vil det bli færre drept enn det er folk som tar selvmord her i landet. Eller som blir drept i biltrafikken. Ellers som dør i krybbedød.

Jeg er mer redd for frykten rundt, og for hva dette gjør med integreringen i norge enn jeg er redd for et terrorangrep.

Og jeg tror fremdeles norge vil værre ekstremt mye tryggere å leve i enn de fleste andre land i verden. Det gjør jo ikke at man ikke også kan dø her av andre ting enn alderdom. Men sjangsen for at man skal bli drept i et terrorangrep er forsvinnende liten, selv om det skulle gå av noen bomber her også.

Det betyr selvfølgelig ike atm an ikke skal forsøke å forhindre det, og at det ikke er forferdelig om det skulle skje. Men frykten, og hva den gjør med folk er værst, synes jeg.

Skrevet

Ja, jeg tror det. Og jeg tror det blir i Oslo. Kanskje under 17.mai?

ikke fast nick
Skrevet

Ja, det er bare et spørsmål om tid før også vi rammes. Når det gjelder terrorister, så tror jeg vi allerede har dritten her. Det er mange som har fått opphold her på falskt grunnlag, for ikke å nevne alle de som oppholder seg ulovlig her, og det er vel ikke alle av dem som har lovlige planer for oppholdet.

Man skal vel kanskje være litt forsiktig med å angi mål for ikke å gi dem ideer de ikke har fra før. Men det er nærliggende å tenke på fergene i utenriksfart, en aksjon på en av dem mellom Danmark og Norge vil jo ramme begge land samtidig i en smell.

Skrevet

Vi har i alle fall lagt grunnlaget gjennom å tillate opphold til tusenvis av personer som vi ikke kjenner identiteten til.

Mulige terrorister kan fritt operere her i landet og forberede aksjoner, og selvsagt med vår velvillige finansiering.

Så hvis vi unngår terror, er det mer flaks enn noe annet. Grunnet et vingeklippet politi, utbredt naivitet blant politikere og dårlige sikkerhetsopplegg er norske mål trolig veldig attraktive.

Gjest Calóni
Skrevet

Tja...jeg ville nok ikke tatt danskebåten med det første. Kan du seg for deg et bedre mål?

Skrevet

Uff, det hadde jeg ikke tenkt på... 17. mai altså.

Oslo er jo det mest nærliggende terrormålet, enten t-banen eller andre folkerike steder.

Men folkehavet i sentrum 17. mai, på nasjonaldagen vår - hm, faretruende sannsynlig faktisk, hvis det først skal smelle her... :-(

Gjest trultemor25
Skrevet

Hmm.. mange innlegg ble sletta nå.. æsj, også husker jeg ikke hva det sto i dem!!

Skrevet

Og med 13 Al-Qaida-fanger på rømmen i verden, og med Norges pip åpne grenser, i tillegg til et utall illegale innvandrere som lever på siden av samfunnet her allerede, så er det altfor lett å kunne skade oss, for de som ønsker det...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/06/456951.html

Gjest ederella
Skrevet

ja, og hvis hvis vårt "eminente" Storting får det som de vil, så er vi snart ute av FN også. Så da blir det jo fritt frem. Vi har oss selv å takke! (vel jeg har ikke stemt inn det nye stortinget, men vet at flere av dere andre har).

Skrevet

Uff, det hadde jeg ikke tenkt på... 17. mai altså.

Oslo er jo det mest nærliggende terrormålet, enten t-banen eller andre folkerike steder.

Men folkehavet i sentrum 17. mai, på nasjonaldagen vår - hm, faretruende sannsynlig faktisk, hvis det først skal smelle her... :-(

Hadde jeg vært terrorist hadde det vært det logiske målet.

Kjenner jeg blir så lei meg over at verden må være slik.

Skrevet

ja, og hvis hvis vårt "eminente" Storting får det som de vil, så er vi snart ute av FN også. Så da blir det jo fritt frem. Vi har oss selv å takke! (vel jeg har ikke stemt inn det nye stortinget, men vet at flere av dere andre har).

Tror ikke noe Storting med den sammensetning vi har idag og med den partistrukturen som vi har i Norge, nå og i overskuelig fremtid, vil "melde ut" Norge av FN. Det er vel Nato du mener...?

Skrevet

Nei.

Tror det er bedre å tenke positivt. Det er frykten som egentlig er det største terrorvåpenet.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Tror ikke noe Storting med den sammensetning vi har idag og med den partistrukturen som vi har i Norge, nå og i overskuelig fremtid, vil "melde ut" Norge av FN. Det er vel Nato du mener...?

h*n mener sikkert forslag fra FrP om å strupe norges bidrag til FN økonomisk. Men det er vel ingen som har foreslått å melde seg ut. Uansett er FrP i mindretall på tinget så å påstå at Stortinget har foreslått dette blir litt overdrevet :)

Skrevet

h*n mener sikkert forslag fra FrP om å strupe norges bidrag til FN økonomisk. Men det er vel ingen som har foreslått å melde seg ut. Uansett er FrP i mindretall på tinget så å påstå at Stortinget har foreslått dette blir litt overdrevet :)

Åja, det var for avansert for meg:-)

Takk!

Skrevet

Høres kanskje ganske lurt ut, men liker ikke helt at man funderer over sånt på et åpent forum som dette. Husk at det er mange syke mennesker rundt omkring, og noen får faktisk idiotiske ideer av andres fundering... Så la oss ikke bidra til det..

Skrevet

Og med 13 Al-Qaida-fanger på rømmen i verden, og med Norges pip åpne grenser, i tillegg til et utall illegale innvandrere som lever på siden av samfunnet her allerede, så er det altfor lett å kunne skade oss, for de som ønsker det...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/06/456951.html

Nå er det vel slik at stengte grenser ikke hjelper det spor mot slikt.

Det er jo ikke akkurat slik at land med mest kontroll på grenser og befolkning har minst terrorvirksomhet. Tvert imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...