Gå til innhold

Klage til BRL-styre

Anbefalte innlegg

Gjest Forbanna nabo
Skrevet

I sterk forbannelse og lett beruselse slengte jeg avsted en klage på naboen til styret i borettslaget der jeg bor (leier). Angret litt etterpå men da hadde noen hentet den allerede. Er det noen som sitter i sånne styrer her og vet hvordan slike klager behandles? Blir det tatt seriøst hvis det bare er en enkeltklage og ikke flere som har klagd?

Skrevet

Såfremt det er en saklig skrevet klage, tar vi da sånne ting seriøst.

De klagene vi ikke tar seriøst, er utskjellinger kl 7.30 om morran på vei til jobben, "anonyme" tekstmeldinger og anonyme brev.

Gjest vidar lind
Skrevet

Såfremt det er en saklig skrevet klage, tar vi da sånne ting seriøst.

De klagene vi ikke tar seriøst, er utskjellinger kl 7.30 om morran på vei til jobben, "anonyme" tekstmeldinger og anonyme brev.

Vinpimperne er de verste til å klage.

Skrevet

Vinpimperne er de verste til å klage.

Dersom det er meg du anser for å være en av vinpimperne, må jeg dessverre skuffe deg. Jeg sitter i styret i borettslaget, og pleier ikke å klage så mye.

Skrevet

Hva klagde du på? Tror det vil være ganske vesentlig for hvor seriøst klagen blir tatt...

Gjest Forbanna nabo
Skrevet

Hva klagde du på? Tror det vil være ganske vesentlig for hvor seriøst klagen blir tatt...

Ufrivillig omgjøring av stua mi til nattklubb, ihvertfall lydmessig...

Skrevet

Ufrivillig omgjøring av stua mi til nattklubb, ihvertfall lydmessig...

Det kan være rimelig irriterende, ja. Vært borti det samme selv, og da med fem timer karaoke... Var det et engangstilfelle du klagde på, eller har det skjedd flere ganger? Var det kun en gang, tror jeg ikke du får særlig gjennomslag for klagen. Spørsmålet er jo også om andre naboer har reagert. Får du ikke gjennomslag for klagen og problemet fortsetter, tar du hevn i 7-tida morgenen etter ved å sette dine høytalere inntil naboens vegg og spiller heavymetal for fullt

Gjest Forbanna nabo
Skrevet

Det kan være rimelig irriterende, ja. Vært borti det samme selv, og da med fem timer karaoke... Var det et engangstilfelle du klagde på, eller har det skjedd flere ganger? Var det kun en gang, tror jeg ikke du får særlig gjennomslag for klagen. Spørsmålet er jo også om andre naboer har reagert. Får du ikke gjennomslag for klagen og problemet fortsetter, tar du hevn i 7-tida morgenen etter ved å sette dine høytalere inntil naboens vegg og spiller heavymetal for fullt

Nei, det var derfor jeg klagde, har ventet i det lengste med å gjøre noe, jeg spiller jo litt musikk selv også så litt får man tåle men vil man høre musikk på det nivået han kjører får man gå på konsert eller rockeklubb, eller etterisolere leiligheten sin. I tillegg har det vært spilt om natta ofte midt i uka, ikke så høyt men nok til at det høres. Da flyter begeret over, gitt.

Skrevet

Nei, det var derfor jeg klagde, har ventet i det lengste med å gjøre noe, jeg spiller jo litt musikk selv også så litt får man tåle men vil man høre musikk på det nivået han kjører får man gå på konsert eller rockeklubb, eller etterisolere leiligheten sin. I tillegg har det vært spilt om natta ofte midt i uka, ikke så høyt men nok til at det høres. Da flyter begeret over, gitt.

Er vedkommende eier av leiligheten eller leier han den av noen andre? Er han leietaker kan vel eieren bli bedt om å finne en ny, mens hvis han selv er eier, er det nok vanskeligere å bli kvitt ham.

Skrevet

Har du kontatket naboen om problemet før du klagde til styret?

Det er normal "saksgang" på klager, og du blir tatt langt mer seriøst om du først har henvendt deg til den det gjelder.

Gjest Forbanna nabo
Skrevet

Er vedkommende eier av leiligheten eller leier han den av noen andre? Er han leietaker kan vel eieren bli bedt om å finne en ny, mens hvis han selv er eier, er det nok vanskeligere å bli kvitt ham.

Aner ikke

Gjest Forbanna nabo
Skrevet

Har du kontatket naboen om problemet før du klagde til styret?

Det er normal "saksgang" på klager, og du blir tatt langt mer seriøst om du først har henvendt deg til den det gjelder.

Jeg har ikke snakket med ham, tviler på om det er noe fornuft å finne der...men den klagen var altså ikke så veldig planlagt ;)

Gjest vidar lind
Skrevet

Dersom det er meg du anser for å være en av vinpimperne, må jeg dessverre skuffe deg. Jeg sitter i styret i borettslaget, og pleier ikke å klage så mye.

Nei for all del, jeg kjenner ikke deg.

Skrevet

Vi tar klager seriøst, men før vi begynner en skriftlig papirmølle prøver vi å få klageren til i det minste å snakke med naboen først.

Hvis det er sånn at du nå helst ikke ville ha sendt klagen, så synes jeg du bare skal ta kontakt med en i styret og si at du trekker den tilbake. De er sikkert bare glad til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...