Gå til innhold

Nerdete å spille i korps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nerd skal visstnok bety at man er spesielt interessert/flink i noe ;P

Men så til det du spør om egentlig. Ja, jeg syns det er nerdete! I min tankeverden.

Gjest trultemor25
Skrevet

Så absolutt ikke!

Det er gøy og sosialt og dem fester jo som ingen andre!

*har selv spilt i korps*

Skrevet

Ingen av mine spiller i korps. Jeg setter utrolig pris på de barna som bruker hele 17mai på å spille for oss.

Uten musikken ville den dagen være blass. Det er kjempegøy for de også. Nerdete? Nei det synes jeg absolutt ikke.

Skrevet

Er virkelig den problemstillingen aktuell over fylte 15 år?

Skrevet

Nerd skal visstnok bety at man er spesielt interessert/flink i noe ;P

Men så til det du spør om egentlig. Ja, jeg syns det er nerdete! I min tankeverden.

Med ordet nerd har jeg alltid sett for meg rare mennesker (utseende) som ikke gjør gøye ting sammen med andre, bare leser eller har en sprø hobby. Ordet er negativt i min verden.

Skrevet

Er virkelig den problemstillingen aktuell over fylte 15 år?

Aner ikke. Men man kan vel være 10, 11, 12, 13 eller 14 år og nerdete også...?

Skrevet

Aner ikke. Men man kan vel være 10, 11, 12, 13 eller 14 år og nerdete også...?

Mitt poeng er altså at det er vel stort sett rundt 14-årsalderen man går og bekymrer seg for om en aktivitet er nerdete eller ei.

Når man er voksne, gjør man det bare.

Skrevet

Jeg synes ikke det.

Har du vært i korpsmiljøet så du vet hva du snakker om da?

Skrevet

Mitt poeng er altså at det er vel stort sett rundt 14-årsalderen man går og bekymrer seg for om en aktivitet er nerdete eller ei.

Når man er voksne, gjør man det bare.

Jo, men det er stort sett foreldre som bestemmer hva poden skal være med på av aktiviteter. Synes man at en aktivitet er nerdete eller lite givende, styrer man vel unna.

Syns en korpsspillende 14-åring at det er nerdete å spille i korps, slutter han vel. Man må anta at de som fortsetter å spille i korps ikke synes det er nerdete. Det var mitt poeng.

Skrevet

Jeg synes ikke det.

Har du vært i korpsmiljøet så du vet hva du snakker om da?

Nei, men man behøver ikke ha vært i et miljø for å ha en formening om noe virker nerdete, morsomt, kjedelig eller slitsomt.

Skrevet

Så absolutt ikke!

Det er gøy og sosialt og dem fester jo som ingen andre!

*har selv spilt i korps*

Nerd!

;o)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke. Søstra mi spilte i korps og punkband samtidig, og er ikke akkurat "typisk nerdete" :)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke. Søstra mi spilte i korps og punkband samtidig, og er ikke akkurat "typisk nerdete" :)

Finnes selvsagt unntak! ;o)

Gjest abrahamsen
Skrevet

NEI! Hvorfor er det nerdete?Håper du vet at korps i dag er MYE MYE mer enn 17,mai. 17, mai betyr ingenting for de aller fleste korps i dag. Den dagen er et eneste stort pliktløp.

Skrevet

Nei, men man behøver ikke ha vært i et miljø for å ha en formening om noe virker nerdete, morsomt, kjedelig eller slitsomt.

jo!

F.eks har noen av de mest vanvittige festene jeg har vært på vært i korpsmiljø, nerder har da tjukke brilleglass, er asosiale og sitter bak en pc og hacker!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Ingen av mine spiller i korps. Jeg setter utrolig pris på de barna som bruker hele 17mai på å spille for oss.

Uten musikken ville den dagen være blass. Det er kjempegøy for de også. Nerdete? Nei det synes jeg absolutt ikke.

17.mai er ikke så innmari gøy når man spiller fra 07.00 og er ferdig 17.00.....Menkorpsmasukanter får oppleve mye annet gøy, igjennom HEØE året.

Gjest abrahamsen
Skrevet

jo!

F.eks har noen av de mest vanvittige festene jeg har vært på vært i korpsmiljø, nerder har da tjukke brilleglass, er asosiale og sitter bak en pc og hacker!

Ingen fester slår korpsfester!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...