Gå til innhold

Nerdete å spille i korps?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Tja, jeg syns det kanskje når jeg var yngre, men nå har jeg to barn som går i korps og de er ikke nerdete :).

Det er utrolig sosialt og de er på masse turer. Helt normale unger er det der.

En annen ting er at veldig mange av de som spiller i band i dag kommer nettopp fra korpsmiljøet så hvis du syns de er nerdete så.

Skrevet

17.mai er ikke så innmari gøy når man spiller fra 07.00 og er ferdig 17.00.....Menkorpsmasukanter får oppleve mye annet gøy, igjennom HEØE året.

Ja det kom litt feil frem i teksten, jeg mener at de har det mye gøy, hele året. Begge ungene til ei venninne spiller i korps og er stadig på reiser mm. Jeg setter utrolig pris på at de orker deg lange 17 mai-dagen :)

Skrevet

Mulig det er nerdete, men jeg har fått vanvittig mye ut av min korpskarriere :-) Spilte i ca 15 år, og det har gitt meg venner, opplevelser og musikkfølelse jeg ellers ikke ville hatt.

Er kjempeglad for de årene!

Gjest sinnicka
Skrevet

Jeg syns det er vel så nerdete og si at det er nerdete å spille i korps.

Korps er veldig moro, men får veldig gode venner, og faktisk er korpset et bra sjekkested...;o)

Skrevet

jo!

F.eks har noen av de mest vanvittige festene jeg har vært på vært i korpsmiljø, nerder har da tjukke brilleglass, er asosiale og sitter bak en pc og hacker!

"Og en gang, på korpsleir..!"

Sett American Pie-filmene? :o)

Gjest abrahamsen
Skrevet

"Og en gang, på korpsleir..!"

Sett American Pie-filmene? :o)

Tror du alt er som på film?

Skrevet

Enig med deg.

Jeg kjenner ikke én person fra korps som jeg ikke anser som nerd. På barneskolenivå er det naturligvis annerledes.

Korpsfest er mest moro for korpset. Har vært på et par og jeg synes det var... spesielt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Begge mine to eldste gikk i korps, og jeg var med i styret.

Først ville den eldste slutte, til fordel for Bårdar. Musikkinteressen har hun beholdt, og spiller piano, danser og synger.

Så ville den mellomste slutte, fordi den ene etter den andre sluttet da de kom i en viss alder. Han fikk det plutselig for seg at det var nerdete. Han ville isteden begynne med nanbudo,

oe jeg synes var merkelig da ingen andre han kjenner driver med det. Nå fikk han tredjeplass i Norgescup, så det var nok riktig for han.

Jeg sørger litt over det, også av egostiske grunner. Det var et veldig fint miljø blandt korpsfolk, for unge og foreldre *sukk*, og korpsmusikk er flott.

Men de må få bestemme selv.

Skrevet

Nja...Det er vel ikke akkurat noe de kuleste ungdommene driver med. For unger er det helt topp, men det går en grense i tenåra et sted. Etter det er det vel omtrent på linje med å være med i 4H eller speidern. I alle fall var det sånn da jeg var ung for ca hundre år siden;-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nja...Det er vel ikke akkurat noe de kuleste ungdommene driver med. For unger er det helt topp, men det går en grense i tenåra et sted. Etter det er det vel omtrent på linje med å være med i 4H eller speidern. I alle fall var det sånn da jeg var ung for ca hundre år siden;-)

Jeg tror nok at er det litt mer tilrettelagt for ungdommer i dag enn da vi var ung. Selvfølgelig mister en 14 åringer også i dag, men man legger mer tilrette med musikalske aktiviteter for den aldersgruppen nå tildags.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Først ville den eldste slutte, til fordel for Bårdar. Musikkinteressen har hun beholdt, og spiller piano, danser og synger.

Så ville den mellomste slutte, fordi den ene etter den andre sluttet da de kom i en viss alder. Han fikk det plutselig for seg at det var nerdete. Han ville isteden begynne med nanbudo,

oe jeg synes var merkelig da ingen andre han kjenner driver med det. Nå fikk han tredjeplass i Norgescup, så det var nok riktig for han.

Jeg sørger litt over det, også av egostiske grunner. Det var et veldig fint miljø blandt korpsfolk, for unge og foreldre *sukk*, og korpsmusikk er flott.

Åssen er det med øreverken hos knøttet i dag? Bedre?

Korps er gøy;

lærte noter, spille instrument, første kyss, første kjæreste, første øl:-)

Masse venner, masse kalde 17. mai'er som jeg angret på korps, men alt i alt, kjempemoro.

Ville ikke vært foruten!!

*s*

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Hva i all verden er Nanbudo???

Skrevet

Noe kampsport-aktig, tror jeg?

Skrevet

Er det nerdete å spille i symfoniorkester?

Er det nerdete å bli kjent med masse ungdom som deler de samme interessene som en selv?

Noen av fordelene med å spille i korps, slik jeg ser det, er følgende: Det er ingen "reservebenk", alle er med. Det er et trygt miljø, og det er lærerikt og selvutviklende. Dessuten er det et av de få stedene der alle aldersgrupper, fra ca 10 til 19 år, fra barneskole til videregående, deltar i aktiviteter sammen.

Men jeg synes Norsk Musikkorps Forbund har valgt tidenes mest nerdete slagord, som sikkert gjør at folk synes korps er mye mer nerdete enn det er: "Korps er kult!"

Skrevet

Sjølvsagt er det ikkje det. Eg har ikkje spelt i korps sjølv, men som bassist er eg heilt avhengig av gode trommisar, og ALLE rocketrommisar eg har spelt med har bakgrunn i korps.

Det er ingen tvil om at den rike korpskulturen i Noreg bidrar til at vi har mange musikarar her i landet som held høgt nivå. - I alle genre.

Skrevet

Det er det vel ikke? Det er veldig sosialt! Om musikken er så festlig, er nå en annen sak, men det er ofte et unikt samhold og miljø i korps, og man får mange flotte turer sammen!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kunstkarate.

En mykere form for karate, hvor man bare viser øvelsene.

Det ser i grunnen ganske snålt ut etter ming mening:o), men ser at dette er midt i blinken for min sønn.

Man lærer ihvertfall kroppsbeherskelse og det krever stor konsentrasjon.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Åssen er det med øreverken hos knøttet i dag? Bedre?

Korps er gøy;

lærte noter, spille instrument, første kyss, første kjæreste, første øl:-)

Masse venner, masse kalde 17. mai'er som jeg angret på korps, men alt i alt, kjempemoro.

Ville ikke vært foruten!!

*s*

Har skrevet et eget innlegg her i dag om den saken. Hun våknet i dag og sa hun var helt frisk og ville ha mat.

Hun ville også ha meg med ut i snøen å leke. Hun fikk slik hostekule at vi bare måtte gå inn igjen ganske fort. Øreverken er i hvertfall borte og ingen feber.

Turen til legen ble avlyst. I morgen tar jeg sjangsen på å sende henne til barnehagen.

Allmenntilstanden (bortsett fra hosten) er ganske god nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...