Gå til innhold

FU: Hvor mange har spilt i korps?

Anbefalte innlegg

Gjest abrahamsen
Skrevet

Inspirert av tråden under..

Jeg har spilt i korps siden 1980 og er enda svært aktiv.

Skrevet

Begynte da jeg var 8-9 og sluttet for et par år siden. Ble gravid og fryktelig kvalm, fristet ikke å sitte å blåse i en trestang da. :-)

Moro var det, men epoken er over for min del.

Skrevet

Spilte fra jeg var ti til jeg var tolv, hvis jeg ikke husker feil. Heldigvis sluttet jeg da, og SELVFØGLELIG holder jeg ikke på ennå. Janitsjarkorps er uten tvil det aller ondeste, verste og mest hårreisende grusomme som finnes av musikk. Jeg ville stemt JA på et forslag om global fordømmelse og forbud mot denne kreftbyllen i kulturens armhuler.

".........................................."

Gjest abrahamsen
Skrevet

Spilte fra jeg var ti til jeg var tolv, hvis jeg ikke husker feil. Heldigvis sluttet jeg da, og SELVFØGLELIG holder jeg ikke på ennå. Janitsjarkorps er uten tvil det aller ondeste, verste og mest hårreisende grusomme som finnes av musikk. Jeg ville stemt JA på et forslag om global fordømmelse og forbud mot denne kreftbyllen i kulturens armhuler.

Hva med brassband da?

Og har du hørt ordentlig gode janitsjarkorps? Du spilte kanskje i et dårlig skolekorps?

Skrevet

*lol*

Jeg hater også korpsmusikk :)

Skrevet

Jeg spilte i korps i mange år. Var en stund (som sen-tenåring) medlem i et "kretskorps" også.

Jeg har vært instruktør for mindre grupper, og vikar-dirigent for et korps.

I dag er jeg ikke aktiv, men instrument har jeg selvsagt kjøpt meg og er "hjemmeaktiv".

:-)

Skrevet

Hva med brassband da?

Og har du hørt ordentlig gode janitsjarkorps? Du spilte kanskje i et dårlig skolekorps?

Høre på korps gjør jeg ganske så motvillig (bortsett fra 17 mai da), det var å spille selv og miljøet rundt som var gøy. Ikkeno problem for meg å innse at korps gnager i ørene på enkelte.

Skrevet

Hva med brassband da?

Iom. at jeg faktisk bruker ordet "janitsjar", så regnet jeg med at det var innlysende at jeg kjenner til det langt utover et dårlig skolekorps :-)

Brassband er selvfølgelig noe helt annet, og kan overhodet ikke sammenliknes med janitsjar. Forøvrig er det ikke akkurat "min greie" i noen stor utstrekning, det heller.

"..........................................."

Skrevet

*lol*

Jeg hater også korpsmusikk :)

Det går liksom ikke an å like det, uten en seriøs hjerneskade :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg spilte i korps fra jeg var 9 til jeg var 30. Jeg er ferdig med korps-musikk. Og håper at heller ikke minstemann begynner å spille i korps. Eldstemann prøvde seg men fant fort ut at det ikke var noe for henne.

Skrevet

Jeg spilte i korps i mange år. Var en stund (som sen-tenåring) medlem i et "kretskorps" også.

I dag er jeg ikke aktiv, men instrument har jeg selvsagt kjøpt meg og er "hjemmeaktiv".

Og det var brassband (jf diskusjoner om forskjeller under her).

Skrevet

*rekker opp hånda*

Begynte vel i 1979, og har siden utdannet meg til musiker og dirigent.

Skrevet

Begynte i korps i 1985, sluttet da jeg ble syk i 2000.

Har etter det ikke tort å plukke opp instrumentet, jeg er så redd for at jeg skal bli kjempeskuffet når jeg nå ikke lenger er like flink som jeg var da ...

Skrevet

Jeg spilte i korps i ca. 10 år (alt mulig, fra fløyte til baryton), og blir alltid rørt når jeg hører korpsmusikk :)

Skrevet

Du kjenner nok en slektning av meg ;-)

Skrevet

La meg kysse støvet under dine føtter, kompis!

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...