Gå til innhold

vært utro

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør jeg nå?
Skrevet

var på fjelltur med jobben i helgen. ble altfor mye alkohol, vet ikke hva som skjedde men var plutselig stupfull. En kollega fulgte meg på hotellrommet mitt og det endte med at vi kysset en god stund før han gikk. Hadde heldigvis ikke sex, men synes dette er ille nok. Har vært gift med mannen min i syv år og vi har en herlig jente på 8 mnd. sammen.

jeg føler meg grusom. Sliter veldig med dårlig samvittighet. han fortjener bedre enn dette. Han elsker meg og er snill og omtenksom. Men vi sitter sjelden og prater eller koser oss med et glass vin eller lingnende. har sjelden sex. Føler meg rett og slett ensom til tider. han jobber også mye. og når han er hjemme så bruker han masse tid med pc eller tv-titting. føler meg ikke attaktiv ovenfor han lenger. får aldri komplimenter. Jeg gir han ofte komplimenter. føler forholdet er kjedelig, og mangler noe selv om jeg elsker han høyt. skulle ønske han viste mer interesse for meg. jeg lager støtt gode middager og dekker til så vi skal kose oss, men han glefser i seg maten og sier ikke stort. føler meg ikke verdsatt. er mye hjemme med tulla og trenger litt annen kontakt når han er hjemme.

hva kan jeg gjøre for å ordne opp i dette? kommer ikke til å fortelle han det for å lette samvittigheten, for det vil bare føre til at han blir såret og kanskje går fra meg. du vil kanskje si at det er fortjent, men det synes jeg ikke selv om jeg har gjort en stor feil. jeg gjør alt jeg kan for han ellers. vasker klær, holder hjemmet i orden, står for det meste av innkjøp til hjem og barn, gir han små gaver og kort av og til for å glede han. selv kan jeg ikke husek sist jeg fikk blomster. Han var flink til sånt før, men nå er det helt glemt. det er små ting i hverdagen som teller synes jeg.bare en hyggelig sms ville gjort at jeg følte meg mer verdsatt og elsket.

Var kanskje et desperat forsøk på å få noen til å ville ha meg det som hendte, selv om det lyder idiotisk. håper noen her har kontruktive råd til fortvilet og deppa mor og kone.

Gjest kalle ane
Skrevet

Synes du burde vise ham det du har skrevet her jeg, ikke som en unnskyldning men som en forklaring. Du er ikke helt fornøyd i forholdet, kanskje var det derfor du i fylla var ute etter litt spenning og bekreftelse.

Uansett så har han rett til å få vite det, ikke for¨at DU skal føle deg bedre ved å få lettet samvittigheten, men for at dere skal kunne få jobbet med problemene deres og få det bedre sammen.

Man bygger hvertfall ikke forhold på uærlighet, som det er om du ikke sier noe.

Skrevet

Hva med å prate med mannen din om alt det som plager deg i forholdet? Det høres ikke akkurat ut som om du er så fornøyd med situasjonen, og du kan ikke forvente at han skal endre på ting hvis han ikke vet at noe er galt. Du burde selvfølgelig ha pratet med han før det gikk så langt at du var utro, men gjort er gjort. Du hadde jo ikke sex med ham, så jeg synes ikke det er sååå ille det du har gjort. Vil du forandre på ting i ekteskapet ditt, er det ikke noe annet enn kommunikasjon med mannen din som kan gjøre det. Menn trenger gjerne å få det inn med teskjeer:-)

Gjest hva gjør jeg nå?
Skrevet

Synes du burde vise ham det du har skrevet her jeg, ikke som en unnskyldning men som en forklaring. Du er ikke helt fornøyd i forholdet, kanskje var det derfor du i fylla var ute etter litt spenning og bekreftelse.

Uansett så har han rett til å få vite det, ikke for¨at DU skal føle deg bedre ved å få lettet samvittigheten, men for at dere skal kunne få jobbet med problemene deres og få det bedre sammen.

Man bygger hvertfall ikke forhold på uærlighet, som det er om du ikke sier noe.

hei. takk for svar.

kommer ikke til å fortelle det. Det vil bare gjøre alt verre. jeg ville ikke ønsket å vite noe hvis det hadde vært han som hadde gjort det samme. ville bare blitt såret og mer fortvilet. Ser ikke at det kan komme noe godt ut av å fortelle det så da lar jeg være.

Gjest kalle ane
Skrevet

hei. takk for svar.

kommer ikke til å fortelle det. Det vil bare gjøre alt verre. jeg ville ikke ønsket å vite noe hvis det hadde vært han som hadde gjort det samme. ville bare blitt såret og mer fortvilet. Ser ikke at det kan komme noe godt ut av å fortelle det så da lar jeg være.

Nei, så lenge du vil fortsette i samme tralten i et forhold du ikke trives i så ikke gjør noe. Men ikke syt over at du ikke har det bra da i hvertfall. For hvis du skal være så tafatt at du ikke sier noe, og ikke gjør noe med din situasjon, så kan du jammen ha det så godt...

Gjest Vær tydelig
Skrevet

Tror ikke du skal si det til ham da det vil ødelegge tillitsforholdet mellom dere, men du må fortelle ham rett ut hva du savner i samlivet uten å pakke det inn. Han må forstå alvoret at du ikke kan ha det sånn resten av livet.

Livet er for kort til å bare være halvfornøyd og la ting være usagt.

Gjest In my shoes
Skrevet

Hei!

Jeg synest ikke du skal si det (jeg gjorde det da jeg var i din situvasjon, hadde så dårlig samvitighet og han bruker det mot meg fremdeles 3 år senere)

Hvis han kan finne ut fra andre ville jeg sagt det selv først, hvis ikke, så hadde jeg ikke sagt noe.

Dere må ta fatt på problemene i forholdet deres og jobbe med de, snakk med han og fortell hva du føler.

Gjest Elextra
Skrevet

Når det gjelder historien på fjellet synes jeg bare du skal arkivere den under "tabber" og forsøke å glemme den. Fortell det for all del ikke til din mann.

Dere bør tydeligvis ha en ordentlig prat sammen om forholdet og om hva som betyr noe for dere. Om du ikke får formidlet hva du savner, og gitt ham sjansen til å gjøre noe med det, kan forholdet være ille ute. Og det kan være stor fare for at du havner i en lignende situasjon igjen.

Gjest pjoltergjest
Skrevet

Du har ikke vært utro. Legg kollega-nussingen en sen nattetime i fylla, på en tabbekonto og glem hele greia. Ta det som ren lærdom.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Du har ikke vært utro. Legg kollega-nussingen en sen nattetime i fylla, på en tabbekonto og glem hele greia. Ta det som ren lærdom.

Helt enig med pjoltergjest!

Men, sørg for å få skikk på forholdet til mannen din. Dere trenger tydeligvis å snakke skikkelig sammen og få noen klare kjøreregler for forholdet; spesielt nå som dere har barn sammen. Da forandrer forholdet seg og ansvarsfordeling og forpliktelser blir litt annerledes. Det er ikke greit å være i et forhold å føle at man ikke blir sett, så vis deg fram og still litt krav.

Lykke til !

Gjest LucySky
Skrevet

Nei, så lenge du vil fortsette i samme tralten i et forhold du ikke trives i så ikke gjør noe. Men ikke syt over at du ikke har det bra da i hvertfall. For hvis du skal være så tafatt at du ikke sier noe, og ikke gjør noe med din situasjon, så kan du jammen ha det så godt...

Å fortelle om sånt (også om det hadde gått lenger den natta) er nesten alltid bare for å få lettet sin samvittighet (= får det bedre sjøl) og ikke av hensyn til den andre.

Ikke si noe. Men jeg er enig med de andre om at du bør prøve å si til mannen din en gang tingene er rolige og fine at du savner mer nærhet, både på det psykiske og fysiske planet.

Ikke legg det an som et angrep.

Gjest Smilesmile
Skrevet

Vel, du fikk litt spenning i hverdagen. Var ikke det flott, da?:) ikke misforstå, det du gjorde var ikke rett, men gjort er gjort, og ikke vits i å gå å irritere se- går bare utover humøret og ikke minst forholdet ditt som bør fikses!

Prat med han - er ikke mange menn som i det hele tatt ville ha skjønt at det er noe galt i forholdet. Han har det sikkert bra, han. Får god mat og masse komplimenter - hva mer kan en mann ønske seg? Fortell han at du krever litt oppmerksomhet, vil ha litt mer av han. Tror garantert han kommer til å skjerpe seg. Har gått i samme fella mange ganger: tror at alt går i dass, får ikke oppmerksomhet, føler meg oversett. Har gått i flere uker og trodd at det skal bli slutt. Og når jeg tar mot til meg og prater om det, viser det seg at han ikke har hatt peiling! Han har bare drevet med sitt og trodd jeg har hatt det bra.

Lykke til!

Skrevet

Dere har vært sammen i syv år, dere har et barn, du var veldig full og kysset en kollega... Dette plager deg, men det synes jeg ikke det skal. Det er en detalj og jeg ville holdt det for meg selv. Jeg vil ikke anbefale å lage masse dramatikk angående noe slikt.

Men du burde snakke med han om hvordan du har det i forholdet.

Gjest Thekla84
Skrevet

Ville bare si til deg at du ikke skal ta til deg det som "kalle ane" sier! Doktor online er alltid åpent for "syting" som "kalle ane" kaller det. Det er derfor denne siden er her og vi kan veksle tanker, meninger og svar med hverandre. Håper det ordner seg for deg! Ikke ha dårlig samvittighet (lett for meg å si) men du ser jo alle andre som har skrevt det her :) Dette legger du bak deg, lev i "nå'et" og se lyst på fremtiden!

Gjest ølhunden
Skrevet

Om du ikke ønsker å fortelle om at du har vært utro, så syns jeg i alle fall du skal fortelle det du skrev om at du ikke føler deg attraktiv for ham lengre, at du ikke får nok oppmerksomhet osv. Det er jo -der- problemet ligger. Forholdet deres har kjørt seg inn i et spor, og dere må snakke sammen nå før ting blir enda verre. Vær glad du klarte å slutte i tide med kollegaen din, og rett heller fokuset mot partneren din og forholdet ditt fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...