Gå til innhold

Blødning 26 uker

Gjest usikker, men stoler mest på jordmor

Anbefalte innlegg

Jeghar aldri hatt blødning verken i dette eller i tidligere svangerskap. Men i dag har jeg det. Mindre enn vanlig mens, mer enn bare på papiret. Har stresset veldig i dag pga noe jeg måtte få gjort + ble stående fast i trafikken. Skal ligge resten av dagen nå. Har hatt mye kynnere, men ikke vondere enn vanlig. Nå er jeg hjemme og i ro, har ikke mer kynnere enn vanlig da. Kjenner liv som før. Ikke smerter. Jeg stresser ikke til vanlig.

Legen sa jeg måtte reise til legevakta. En hver blødning bør undersøkes. Jormor sa jeg skal være hjemme og slappe av i dag og i morgen. Deter helt normal reaksjon av stress. Stoler mer på den siste.

Hva tror dere? Hva ville dere gjort? Gjerne dere med litt erfaring som gravide.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217444-bl%C3%B8dning-26-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle gravide-bøkene står det jo at blødning i 2. halvdel av svangerskapet alltid skal undersøkes av lege.

Jeg ville gått til lege.

Men begge mener det kommer av stress. Å sitte på legevakten i 3-4 timer er langt mer stressende enn å ligge hjemme resten av dagen. Blødningene har gitt seg og alt kjennes helt vanlig ut.

Jeg er også 26 uker og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort: LEGEVAKTA!!

Det kan i verste fall være morkaka som har løsnet og det hadde ikke jeg tatt sjansen på å se an.

Da kommer det jo frisk skikkelig blødning hvis morkaka løsner. Dette er bruntilbalndet liten mengde. I formiddag. Ingen smerter, ikke noe unormalt ellers.

Annonse

Men begge mener det kommer av stress. Å sitte på legevakten i 3-4 timer er langt mer stressende enn å ligge hjemme resten av dagen. Blødningene har gitt seg og alt kjennes helt vanlig ut.

Ring fastlegen din i dag, dersom du ikke har vært til undersøkelse. Be om å få komme på hastetime pga. blødningen.

Sannsynligvis kommer det nok av stress, men såpass sent i svangerskapet ville ikke jeg tatt noen sjanser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...