Gå til innhold

Eldre kvinner diskuterer ikke sport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sitter ikke eldre kvinner og diskuterer prestasjonene til yngre kvinnelige (eller mannnlige) idrettsutøvere?

Det er bare eldre menn som diskuterer slikt i prateprogrammer på TV.

Skrevet

Eldre kvinner SER på sport på TV. Nå mener jeg ikke bare sportsgalne kvinner i 50-åra, men også dei 80 åra.

Skrevet

Eldre kvinner SER på sport på TV. Nå mener jeg ikke bare sportsgalne kvinner i 50-åra, men også dei 80 åra.

He he - det er sikkert og visst! Min svigermor på 84 ser ALT (i hvertfall av vintersport) på TV.

Skrevet

He he - det er sikkert og visst! Min svigermor på 84 ser ALT (i hvertfall av vintersport) på TV.

Min svigermor var så engasjert i en fotballkamp at hun sparket i bordet da ballen "kom mot henne". Hun trodde et øyeblikk hun var med på banen ;-)

Skrevet

Godt spørsmål.

Det er fordi vi finner oss i (nå får jeg pepper) ubevisst diskriminering av kvinner i sportsprogrammene.

Ikke bare i sportsprogrammene, blir vi kvinner diskriminert, men også i sporten.

Hvorfor går ikke kvinner fem mila på ski f.eks, men bare 3 mila?

Skrevet

Ja, hvorfor ikke egentlig? Fordi menn er den største seergruppen tenker jeg. De damene som slipper til på skjermen i sportssendinger er sjelden eldre. Det er sånne som er der for å pynte opp. Sånne som Guro Fostervold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...