Gå til innhold

Hvor mye spekemat trenger man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en brosjyre fra et cateringfirma her. Og de har litt forskjellig spekemat-opplegg, både 100, 150 og 200 gram spekemat per person. Det følger med salat, baguetter og diverse annet smått og godt, men jeg aner jo ikke hvor mye spekemat en person spiser.

En voksen person... det skal jo liksom være middagen, så da spiser man kanskje mer enn hvis det hadde vært lunsj? Men så skal man ha kaker etterpå da.

Skrevet

Firmaene har en veiledende oversikt over hvor mye en posjon er, spør dem!

Skrevet

Firmaene har en veiledende oversikt over hvor mye en posjon er, spør dem!

Siden de selger både 100, 150 og 200 grams porsjoner så har de kanskje mest lyst å selge meg de dyreste, derfor tenkte jeg å høre med dere her hvor mye man virkelig trenger. ;)

Har hørt om mange som lever på spekemat i lange tider etter å ha servert det i stort selskap, og det tror jeg ikke vi har lyst til.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Siden de selger både 100, 150 og 200 grams porsjoner så har de kanskje mest lyst å selge meg de dyreste, derfor tenkte jeg å høre med dere her hvor mye man virkelig trenger. ;)

Har hørt om mange som lever på spekemat i lange tider etter å ha servert det i stort selskap, og det tror jeg ikke vi har lyst til.

Syns i alle fall 200 gram spekemat høres veldig mye ut til en person. Regner med at tilbehøret kommer i tillegg, og at 200 gram er kjøtt/spekepølser?

Sjekk sidene til Gilde eller Norsk Kjøtt eller noe og se om du finner noen anbefaling på mengde der. Syns 100 gram høres passe ut, kanskje opp mot 150 til de som spiser mye.

Skrevet

Å, nå ble jeg sulten, altså! Mmmm, spekemat er jo så godt!!!

Svar på spørsmålet ditt? Nei,det har jeg ikke.

Skrevet

Syns i alle fall 200 gram spekemat høres veldig mye ut til en person. Regner med at tilbehøret kommer i tillegg, og at 200 gram er kjøtt/spekepølser?

Sjekk sidene til Gilde eller Norsk Kjøtt eller noe og se om du finner noen anbefaling på mengde der. Syns 100 gram høres passe ut, kanskje opp mot 150 til de som spiser mye.

Ja, det er mengder av tilbehør i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...