Gå til innhold

hvor ofte forsover dere dere?

Anbefalte innlegg

Gjest studenten i praksis
Skrevet

jeg er en person som omtrent aldri forsover meg, kanskje en gang hvert 10 år, og da mener jeg å forsove meg skikkelig.

skulle stått over kvart over 6 i dag, og våknet kvart på 9 pga mobilen ikke hadde vekket meg.

Litt av en sjokkfølelse du får når du ser at klokka er så mye , du skulle vært på jobb på akkurat det klokkeslettet, og det tar over en time å dra til jobb

Rart at man kan bli lys våken så fort;)

Så mistet jeg tre møter på mandagsmorgen. Passer ikke så bra når jeg var syk to dager i forrige uke, pluss at jeg mistet bussen dagen før. Og jeg har knapt jobbet en uke.

ja ja, håper det går seg til

matt hilsen fra

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jeg våkner faktisk som regel før alarmen går, hvis jeg ikke har blitt vekket i løpet av natta og sovnet igjen, da hender det av og til at alarmen vekker meg om morran. Men å komme seg opp av bingen er verre, om jeg er aldri så våken...

Skrevet

Jeg forsover meg aldri når jeg skal på jobb. Men da jeg var student forsov jeg meg til forelesninger iblant. Og på gymnaset var jeg fæl til å forsove meg. Tittet på vitnemålet her om dagen, jeg hadde så mye enkelttimefravær at jeg ble rent flau! Barna mine må aldri få se det der før de er ferdig med å utdanne seg..

Skrevet

Det er ikke så ofte nei. Det har hendt noen ganger at jeg har våknet en halvtime etter planlagt, men da klarer jeg å hente meg inn ved å droppe frokosten eller lignende.

En sommer klarte jeg å komme 3,5 timer for sent på jobb første dag etter ferien... Det var flaut.

Skrevet

Jeg er *heldig* (irriterende også!!) på den måten at jeg alltid våkner i god tid før klokka skal ringe. Jeg har aldri forsovet meg

hare1365380455
Skrevet

Jeg er *heldig* (irriterende også!!) på den måten at jeg alltid våkner i god tid før klokka skal ringe. Jeg har aldri forsovet meg

Samme her! Det er så irriterende! Som regel kunne jeg sovet en halvtime (minst) mer.

Skrevet

Aldri. Har nesten skrekk for å komme for sent, så jeg garderer meg med 2-3 klokker :-)

Gjest morgenblid
Skrevet

Det er bare de late og giddaløse som forsover seg.

Skrevet

Hvis man ser bort fra vekkerklokka inne på barnerommet (innstilt på 05.50 sharp) så er jeg heller ikke en som forsover meg. For det første fordi jeg alltid stiller klokka - er livredd for ikke å våkne i tide. Og for det andre er jeg nettopp så livredd for ikke å våkne i tide, at jeg som regel våkner rett før klokka ringer.

Litt slitsomt å ikke klare slappe mer av, men sånn er jeg. Hater å stresse og å komme for sent.

Gjest studenten i praksis
Skrevet

Hvis man ser bort fra vekkerklokka inne på barnerommet (innstilt på 05.50 sharp) så er jeg heller ikke en som forsover meg. For det første fordi jeg alltid stiller klokka - er livredd for ikke å våkne i tide. Og for det andre er jeg nettopp så livredd for ikke å våkne i tide, at jeg som regel våkner rett før klokka ringer.

Litt slitsomt å ikke klare slappe mer av, men sånn er jeg. Hater å stresse og å komme for sent.

sånn er jeg også. Problemet er jo når klokka av en eller annen grunn ikke ringer.

vel, kanskje det er et signal om at det er bra å ikke stresse sånn? Ikke at jeg skal holde på sånn å forsove meg i ett sett, men at det er et tegn på at jeg bør stresse mindre i livet mittt. Tydelig at jeg trengte den ekstra søvnen

Skrevet

ca en gang i året. en av de gangene var det ungene som våknet først, og alt gikk i hui og hast. Først da jeg hadde fått ungene ut døra til bussen, så jeg at det var en time for TIDLIG! jeg lo så tårene trilla, satte meg i bilen med morgenkåpe å kjørte etter ungene. Da jeg kom så de rart på meg. sovesveis og tårer pga latteren osv. Jeg bare pekte på klokka og gjennom latterkula vinket jeg dem inn i bilen. *Vi glemmer det aldri!!*

Skrevet

Jeg forsover meg aldri når jeg skal på jobb. Men da jeg var student forsov jeg meg til forelesninger iblant. Og på gymnaset var jeg fæl til å forsove meg. Tittet på vitnemålet her om dagen, jeg hadde så mye enkelttimefravær at jeg ble rent flau! Barna mine må aldri få se det der før de er ferdig med å utdanne seg..

Vi er nok flere som må gjemme bort den boka, ja. Var nok litt lettere å forsove seg da en var student:-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Den største uvanen jeg har når det gjelder å vekke meg selv er at jeg tenker "bare 5 min til", så jeg må ha en times tid med "snoozing" (snooz (skrives det sånn?)-funksjon i vekkefunksjonen på mobiltelefonen) og da hender det jo at man trykker feil sånn at snoozen blir skrudd av og jeg forsover meg, men ikke noe mer enn at sambo oppdager at jeg sover når jeg egentlig skulle ha vært på badet da, så som regel rekker jeg jobb. Andre forsovelsesmetoder er å finne ut at man har fått en melding i løpet av natta midt i snooz-perioden. Jeg leser denne og snoozen blir skrudd av.

Men er det dager jeg skal noe spesielt og jeg bare IKKE kan forsove meg så pleier jeg å våkne ca 2 ganger i timen natta igjennom og kaste meg over klokka for jeg er da overbevist om at jeg har forsovet meg.

Men jeg jobber turnus da, så heldigvis må jeg ikke opp tidlig hver morgen.. Vel.., med videre ettertanke så må jeg jo opp ENDA tidligere nå som jeg har barn! Det har jeg ikke tenkt over! Shit, jeg gruer meg til jeg skal begynne å jobbe igjen!

Skrevet

sånn er jeg også. Problemet er jo når klokka av en eller annen grunn ikke ringer.

vel, kanskje det er et signal om at det er bra å ikke stresse sånn? Ikke at jeg skal holde på sånn å forsove meg i ett sett, men at det er et tegn på at jeg bør stresse mindre i livet mittt. Tydelig at jeg trengte den ekstra søvnen

Søvn er ekstremt viktig i min eksistens hvertfall, legger meg sjelden senere enn 22.30. Har mye å si at man blir sliten av å ha barn, men likevel. Noen klarer seg med mindre søvn, ei venninne av meg med ei datter på alder med min sønn legger seg aldri før midnatt.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Den største uvanen jeg har når det gjelder å vekke meg selv er at jeg tenker "bare 5 min til", så jeg må ha en times tid med "snoozing" (snooz (skrives det sånn?)-funksjon i vekkefunksjonen på mobiltelefonen) og da hender det jo at man trykker feil sånn at snoozen blir skrudd av og jeg forsover meg, men ikke noe mer enn at sambo oppdager at jeg sover når jeg egentlig skulle ha vært på badet da, så som regel rekker jeg jobb. Andre forsovelsesmetoder er å finne ut at man har fått en melding i løpet av natta midt i snooz-perioden. Jeg leser denne og snoozen blir skrudd av.

Men er det dager jeg skal noe spesielt og jeg bare IKKE kan forsove meg så pleier jeg å våkne ca 2 ganger i timen natta igjennom og kaste meg over klokka for jeg er da overbevist om at jeg har forsovet meg.

Men jeg jobber turnus da, så heldigvis må jeg ikke opp tidlig hver morgen.. Vel.., med videre ettertanke så må jeg jo opp ENDA tidligere nå som jeg har barn! Det har jeg ikke tenkt over! Shit, jeg gruer meg til jeg skal begynne å jobbe igjen!

"Men er det dager jeg skal noe spesielt og jeg bare IKKE kan forsove meg så pleier jeg å våkne ca 2 ganger i timen natta igjennom og kaste meg over klokka for jeg er da overbevist om at jeg har forsovet meg."

Slik har jeg det og. Forferdelig stress.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Etter jeg fikk barn har jeg ikke forsovet meg så ofte. De siste månedene har jeg faktisk forsovet meg to ganger, men det er uvanlig.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

ca en gang i året. en av de gangene var det ungene som våknet først, og alt gikk i hui og hast. Først da jeg hadde fått ungene ut døra til bussen, så jeg at det var en time for TIDLIG! jeg lo så tårene trilla, satte meg i bilen med morgenkåpe å kjørte etter ungene. Da jeg kom så de rart på meg. sovesveis og tårer pga latteren osv. Jeg bare pekte på klokka og gjennom latterkula vinket jeg dem inn i bilen. *Vi glemmer det aldri!!*

jeg husker den gangen jeg løp ut på badet. Vasket meg i full fart og hev på meg klærne. Jeg trodde jeg hadde forsovet meg, men da jeg var på vei løpende ned trappen oppdaget jeg at klokken var 2 om natten.

Skrevet

Aldri,våkner som regel 5 minutter før klokka skal ringe.

Skrevet

Vel, på de ti siste årene har jeg aldri forsovet meg. Men så har barna ei vekkerklokke hver og jeg og mannen min bruker mobilen. Fungerer kjempemessig.

Faktisk har jeg fungert som er vekker for de andre i gruppa når vi har vært i praksis. Ved et gitt tidspunkt har jeg ringt rundt og vekket dem.

Skrevet

jeg husker den gangen jeg løp ut på badet. Vasket meg i full fart og hev på meg klærne. Jeg trodde jeg hadde forsovet meg, men da jeg var på vei løpende ned trappen oppdaget jeg at klokken var 2 om natten.

haha! Det var jo greit. Sånt får meg til å le godt. Jeg ser for det meg, sjokk-uttrykket og alt stresset.

Du fikk noen ekstra timer i senga da, men litt urolig søvn vil jeg tro :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...