Gå til innhold

hei......

Gjest hilsen blubba.......

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen blubba.......
Skrevet

Hei! Jeg har prøvd å slanke

men i ca 2 år eller noe

men klarer det ikke,, er bare litt overvektig,, men jeg HATER det!

Kan dere hjelpe meg? har dere

noen tips? jeg klarer ikke å la være å spise godteri!!! spiser det tilogmed akkurat nå!!!!!

Skrevet

Et "lyst hode" her på DOl, la for litt siden ut en link om sukkeravhengighet. Det hjalp iallfall å bevisstgjøre meg hva jeg til stadighet, putter i munnen.

http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/fritid/article183954.ece

Jeg er relativt nystartet, på dette prosjektet. Jeg har sprukket et par ganger, men det kan skyldes at jeg ikke har investert i krom, før nå nettopp.

Kanskje det kan være et bra tips til deg også.;o)

Meg1365380063
Skrevet

Hei!

Jeg har veldig lyst på en god, effektiv, rask, tiltaksløs og lite krevende måte å gå ned i vekt. Men det finnes ikke. Det som må til er å analysere sitt kosthold, gjøre nødvendige forandringer, og å bevege seg.

Jeg har blitt med i www.vektklubben.no - og er veldig fornøyd med det stedet! Jeg legger inn alt jeg spiser i løpet av en dag, og får dermed kontrollert hver dag at jeg ikke spiser flere kalorier enn jeg skal ha. Det er et sjokk å se at man har spist godteri på 500 kalorier, når man ikke skal ha mer enn kanskje 1600 om dagen. Det er også forum med gode tips, andre mennesker man kan snakke med, få hjelp av, få oppmuntring og kjeft når man ber om det, også videre. Det er oppskrifter, forslag til trening, også videre. Det er også, som med maten, mulig å legge inn trening og aktivitet - det er ganske oppmuntrende og motiverende å samle treningspoeng. En viss aktivitet i en viss lengde gir en viss mengde treningspoeng - og det anbefales minst syv i uka.

Du legger inn vekt og midjemål en gang i uka.

Dette var et forslag. Når det gjelder godteriet, må du bare bli bevisst på at du spiser godteri, ta deg i nakken, og ikke kjøpe inn mer godteri enn du skal spise - for eksempel lørdagsgodteri, eller ingenting overhode. Også må du finne noe annet du kan spise som erstatning. For eksempel frukt, grønnsaker, te, tyggegummi, sukkerfrie pastiller, også videre. Lykke til - det er dessverre egen skjebne i egne hender i slike situasjoner!

Skrevet

har du forsøkt Chrom tilskudd? får det i helsekost og muligens apotek. Det demper søtsuget

Kan du spise godteri med mindre kalorier?

ikke gå i butikken på tom mage, det blir bare tull.

Si til deg selv at du skal spise et sunt måltid før du tenker på å spise godteri. Da har du kanskje ikke så lyst på godteri etterpå.

Tror ikke det er noen god ide å nekte seg noe man har lyst på, men du kan begrense hvor mye du skal spise det. Hva med å bare spise favorittgodteriet på Lørdag?

Og heller forsøke noe sunt godteri som frukt, rosiner etc ellers i uka?

du kan ha fremme en skål med frukt og nøtter som du kan spise når behovet for søtt melder seg

Ellers kan detjo være en ide å få tatt en blodprøve og sjekket om du mangler vitaminer siden du er så avhengig av sukker

Skrevet

I stedet for å gå inn for sjokkdietter som får stoffskiftet ditt til å tro at det er hungersnød på gang tror jeg det kan være lurt å øke den fysiske aktiviteten. Spis normal kost og trim litt mer. Hvis du samtidig passer på å spise faste måltider med mye fiber og grønnsaker vil du merke at behovet for søtsaker avtar. Litt godteri må du også kunne unne deg, men ikke i stedet for vanlig mat.

Gjest smuramura
Skrevet

Jeg har slitt med sterk overvekt nesten hele livet, slanket meg - og sprukket! Det eneste som nytter for meg er å avstå HELT fra godter, kaker, sukker i det store og hele + hvitt hvetemel som loff etc.

Det er faktisk enklere å kutte helt ut enn å begrense seg har jeg erfart.

For "normale" høres dette sikkert psykt ut, man må da kunne spise littegranne, men neida - jeg (og mange andre med spiseproblemer) greier ikke nettopp det!! Det blir vel som en alkoholiker-greie, går ikke å bare ta litt.

Jeg har nå gått ned over 30 kg på noen måneder på denne måten (jeg veide godt over 100, og det er mye til meg som er 1,62). Og tro det eller ei - når man har vært totalt borte fra sukker så mister man faktisk lysten på det!! Vet det høres fantastisk ut, men prøv det!

Det er kanskje utenkelig å skulle kutte ut det man elsker over alt (nemlig godter og kaker), men det er faktisk mye bedre å se at kiloene forsvinner. Og det er de første ukene som er verst når man legger om kosten, etterhvert "glemmer" man nesten hvordan det var å spise som før.

Jeg sier ikke at det samme gjelder for deg som for meg, men det at du ikke greier å begrense deg til LITT godter f.eks 1 dag i uka høres kjent ut :-)

Lykke til iallefall!

Skrevet

Jeg har slitt med sterk overvekt nesten hele livet, slanket meg - og sprukket! Det eneste som nytter for meg er å avstå HELT fra godter, kaker, sukker i det store og hele + hvitt hvetemel som loff etc.

For "normale" høres dette sikkert psykt ut, man må da kunne spise littegranne, men neida - jeg (og mange andre med spiseproblemer) greier ikke nettopp det!! Det blir vel som en alkoholiker-greie, går ikke å bare ta litt.

Jeg har nå gått ned over 30 kg på noen måneder på denne måten (jeg veide godt over 100, og det er mye til meg som er 1,62). Og tro det eller ei - når man har vært totalt borte fra sukker så mister man faktisk lysten på det!! Vet det høres fantastisk ut, men prøv det!

Det er kanskje utenkelig å skulle kutte ut det man elsker over alt (nemlig godter og kaker), men det er faktisk mye bedre å se at kiloene forsvinner. Og det er de første ukene som er verst når man legger om kosten, etterhvert "glemmer" man nesten hvordan det var å spise som før.

Jeg sier ikke at det samme gjelder for deg som for meg, men det at du ikke greier å begrense deg til LITT godter f.eks 1 dag i uka høres kjent ut :-)

Lykke til iallefall!

Jeg prøvde å slanke meg for noen uker siden - på den måten du skisserer.

Men så skulle jeg _bare_ ta _et_ glass cola, og da gikk det totalt galt!

Og nå er jeg ikke motivert lenger. Får ta det når jeg kjenner meg motivert, tenker jeg.

Gjest nosigns
Skrevet

Lykke til iallefall!

Fruktsukker gjelder det som søtt også. Måtte du kutte ut banan, druer, ananas og andre søte frukter?

Jeg er nok somdeg, og bør prøve totalkutt av søtt. Det trigger meg til overspising stadig vekk.

Gjest smuramura
Skrevet

Fruktsukker gjelder det som søtt også. Måtte du kutte ut banan, druer, ananas og andre søte frukter?

Jeg er nok somdeg, og bør prøve totalkutt av søtt. Det trigger meg til overspising stadig vekk.

Neida, frukt går helt greit, det er sånn hvitt sukker som gjør meg "gal" *S*

Det største problemet var å "komme over" at jeg skulle slutte å spise det! Var nesten en slags sorgreaksjon, aldri mer få spise kaker (som jeg liker mer enn godter). Men når jeg hadde holdt meg helt borte fra det et par uker så frista det faktisk ikke mer, nå er det helt utenkelig å skulle putte i meg et kakestykke! Utrolig men sant!

Gjest smuramura
Skrevet

Jeg prøvde å slanke meg for noen uker siden - på den måten du skisserer.

Men så skulle jeg _bare_ ta _et_ glass cola, og da gikk det totalt galt!

Og nå er jeg ikke motivert lenger. Får ta det når jeg kjenner meg motivert, tenker jeg.

Akkurat sånn er jeg også! Et lite kakestykke, eller bare litt av noe annet kan ødelegge hele greia. Er som å være avhengig av rus - kun litt ødelegger hele greia!

Det aller, aller enkleste er å holde meg helt borte fra "stoffet"!

:-)

Skrevet

Neida, frukt går helt greit, det er sånn hvitt sukker som gjør meg "gal" *S*

Det største problemet var å "komme over" at jeg skulle slutte å spise det! Var nesten en slags sorgreaksjon, aldri mer få spise kaker (som jeg liker mer enn godter). Men når jeg hadde holdt meg helt borte fra det et par uker så frista det faktisk ikke mer, nå er det helt utenkelig å skulle putte i meg et kakestykke! Utrolig men sant!

Jeg er som deg, før kunne jeg spise sjokolade og smågodt støtt og derfor hadde jeg et stadig sug etter det. Nå har jeg så og si kutta ut det og føler ikke lenger trangen til å stadig dytte innpå søtt.

Tror hjernen må avvennes! Hjernen får en liten lykkerus av fett og sukker og for å bli kvitt abstinensen må en trappe ned eller kutte ut.

Promper mye mindre etter at jeg kutta ut godis. Positivt!

Gjest smuramura
Skrevet

Jeg er som deg, før kunne jeg spise sjokolade og smågodt støtt og derfor hadde jeg et stadig sug etter det. Nå har jeg så og si kutta ut det og føler ikke lenger trangen til å stadig dytte innpå søtt.

Tror hjernen må avvennes! Hjernen får en liten lykkerus av fett og sukker og for å bli kvitt abstinensen må en trappe ned eller kutte ut.

Promper mye mindre etter at jeg kutta ut godis. Positivt!

Samme her ang promping!! *S*

Sier ikke at alle er sånn, men jeg har litt tro på det med å kutte helt ut (hvis man har problemer med å begrense seg).

Er ikke noe problem å holde seg unna nå faktisk. Skulle bare ønske jeg hadde skjønt dette før!

Skrevet

Du må kaste ut av huset alt som smaker av godterier!! Deretter skal du love deg selv å kutte ut alt søtt i et par uker. Når søtsuget kommer (og det gjør det garantert!), koker du en kopp med te, spiser frukt eller pusser tenna (minsker lysten på søtsaker). Når du har klart noen dager på dette viset, vil du se at søtsuget blir mindre og mindre. Jeg lover!!!

Imorgen kveld vil vi ha rapport her på DOL. Vi skal nok følge med deg og backe deg opp :-)

Dette klarer du!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...