Gjest Timari Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Etter fadesen i dag morges, da mobilen ikke ringte til avtalt tid så har jeg gått til anskaffelse av en vekkerlokke. men jeg forstår den bare ikke!! den har vanlig minutt og timesvisere i en farge som jeg regner med viser tiden som er nå. så har jeg en rød liten viser som jeg kan sette på ett eller annet tall Men hvordan får jeg satt alarmen på feks kvart over 6? den andre røde viseren som er lang er jo bare sekundviser hm... noen som skjønner problemet, eller hva jeg lurer på? vil helst ikke komme forsent igjen 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Ta en test da, sett den røde viseren på litt over f.eks 22, så ser du hvor lenge over 10 den ringer og da vet du også sånn ca hvor den røde viseren må stå over 6. Eller bare still den på 6 da så har du et kvarter ekstra til rådighet!! Hvorfor skaffet du deg ikke digital vekkerklokke? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Ta en test da, sett den røde viseren på litt over f.eks 22, så ser du hvor lenge over 10 den ringer og da vet du også sånn ca hvor den røde viseren må stå over 6. Eller bare still den på 6 da så har du et kvarter ekstra til rådighet!! Hvorfor skaffet du deg ikke digital vekkerklokke? fordi jeg har ekstremt dårlig råd nå, og måtte ta det billigste jeg fant. Og jeg trodde da at denne klokka, selv om den ikke var digital kunne gi signal kvart over 6 og ikke bare kl 6 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 fordi jeg har ekstremt dårlig råd nå, og måtte ta det billigste jeg fant. Og jeg trodde da at denne klokka, selv om den ikke var digital kunne gi signal kvart over 6 og ikke bare kl 6 Du får bare prøve deg frem da, sett den litt over 6. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Den lille alarmviseren som du kan skru rundt alene fungerer som en lilleviser. Kvart over seks, da må du sette den litt forbi 6 med klokka. Når lilleviseren passerer alarmviseren, så ringer den, altså to ganger i døgnet, hvis du lar alarmviseren stå stille. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Ta en test da, sett den røde viseren på litt over f.eks 22, så ser du hvor lenge over 10 den ringer og da vet du også sånn ca hvor den røde viseren må stå over 6. Eller bare still den på 6 da så har du et kvarter ekstra til rådighet!! Hvorfor skaffet du deg ikke digital vekkerklokke? Hvordan får du satt den på 22? :-) Vel, det fins 24-timers ur også. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hvordan får du satt den på 22? :-) Vel, det fins 24-timers ur også. heh.. det var for å belyse at jeg mente klokka 10 i kveld.. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 heh.. det var for å belyse at jeg mente klokka 10 i kveld.. Hvis jeg undetrykker mitt pedanteri, så kan det hende... :-) 0 Siter
Gine S Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Still klokken på kvart over seks, putt "vekkerviseren" i samme posisjon som lilleviseren har når klokken er kvart over seks, still klokken, og du skal se du våkner i morgen! (Så fremt du putter inn et batteri ... ) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Still klokken på kvart over seks, putt "vekkerviseren" i samme posisjon som lilleviseren har når klokken er kvart over seks, still klokken, og du skal se du våkner i morgen! (Så fremt du putter inn et batteri ... ) jeg våknet iallefall kl 6:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.