Gå til innhold

hvordan forstår jeg denne vekkerklokka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fadesen i dag morges, da mobilen ikke ringte til avtalt tid så har jeg gått til anskaffelse av en vekkerlokke.

men jeg forstår den bare ikke!!

den har vanlig minutt og timesvisere i en farge som jeg regner med viser tiden som er nå.

så har jeg en rød liten viser som jeg kan sette på ett eller annet tall

Men hvordan får jeg satt alarmen på feks kvart over 6?

den andre røde viseren som er lang er jo bare sekundviser

hm...

noen som skjønner problemet, eller hva jeg lurer på?

vil helst ikke komme forsent igjen

Gjest trultemor25
Skrevet

Ta en test da, sett den røde viseren på litt over f.eks 22, så ser du hvor lenge over 10 den ringer og da vet du også sånn ca hvor den røde viseren må stå over 6. Eller bare still den på 6 da så har du et kvarter ekstra til rådighet!! :)

Hvorfor skaffet du deg ikke digital vekkerklokke?

Skrevet

Ta en test da, sett den røde viseren på litt over f.eks 22, så ser du hvor lenge over 10 den ringer og da vet du også sånn ca hvor den røde viseren må stå over 6. Eller bare still den på 6 da så har du et kvarter ekstra til rådighet!! :)

fordi jeg har ekstremt dårlig råd nå, og måtte ta det billigste jeg fant.

Og jeg trodde da at denne klokka, selv om den ikke var digital kunne gi signal kvart over 6 og ikke bare kl 6

Gjest trultemor25
Skrevet

fordi jeg har ekstremt dårlig råd nå, og måtte ta det billigste jeg fant.

Og jeg trodde da at denne klokka, selv om den ikke var digital kunne gi signal kvart over 6 og ikke bare kl 6

Du får bare prøve deg frem da, sett den litt over 6.

Skrevet

Den lille alarmviseren som du kan skru rundt alene fungerer som en lilleviser. Kvart over seks, da må du sette den litt forbi 6 med klokka.

Når lilleviseren passerer alarmviseren, så ringer den, altså to ganger i døgnet, hvis du lar alarmviseren stå stille.

Skrevet

Hvordan får du satt den på 22?

:-)

Vel, det fins 24-timers ur også.

Gjest trultemor25
Skrevet

Hvordan får du satt den på 22?

Vel, det fins 24-timers ur også.

heh.. det var for å belyse at jeg mente klokka 10 i kveld.. :)

Skrevet

heh.. det var for å belyse at jeg mente klokka 10 i kveld.. :)

Hvis jeg undetrykker mitt pedanteri, så kan det hende...

Skrevet

Still klokken på kvart over seks, putt "vekkerviseren" i samme posisjon som lilleviseren har når klokken er kvart over seks, still klokken, og du skal se du våkner i morgen! (Så fremt du putter inn et batteri ... ;))

Skrevet

Still klokken på kvart over seks, putt "vekkerviseren" i samme posisjon som lilleviseren har når klokken er kvart over seks, still klokken, og du skal se du våkner i morgen! (Så fremt du putter inn et batteri ... ;))

jeg våknet iallefall kl 6:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...