Gå til innhold

Muslimer overtar Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir redd og føler ubehag av å tenke på at den dominerende religionen i Norge skal være islam og vil at denne religionen skal ha minimalt rom der jeg og mine skal bo. Dette har jeg et avklart forhold til.

Problemet, slik artikkelen også vinkles, er at det overveiende flertall av dem som bekjenner seg til islam er arabere/asiatere/nordafrikanere.

Som kjent (?) i forumet, kan jeg neppe beskyldes for å være rasist. Det er altså ei uoverkommelig kjempenøtt å si ja til menneskene, og nei takk til (for) mye islam.

Jeg tror for øvrig ikke helt på scenarioene, da tendensen nå er skjerpende forhold for hvem som kvalifiserer til å krysse grensene for godt.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

9

• keinstein

5

• favn

4

• org

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis så er tilfelle, så får vi jo bare gjøre vårt aller beste for å integrere de norske muslimene da, slik at de ikke blir islamister. Husk hva Shabana skrev i Dagbladet i går: det er ikke muslimer som er problemet, det er islamister.

Og selv om det ikke akkurat kommer særlig godt fram for tiden, så finnes det hyggelige og moderate muslimer også. Som tar avstand fra sine trosfellers reaksjon på tegnngene. Som feks disse:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181932

Men du hadde i alle fall endret overskriften denne gangen, det skal du ha ;-)

Nei, vi ønsker ikke at Norge skal bli islamifisert. Tror faktisk at jeg har ganske mange muslimer også med meg når jeg sier det... Men jeg tror heller ikke at faren for det er så overhengende stort. Det er for mange usikkerhetsmomenter.

Men jeg har sagt det før, og sier det igjen - den beste måten å unngå probelemen på er integrering og respekt. Begge veier, naturlig vis. Hvis vi opprettholder en samfunn hvor det er "oss" og "dem" og man ikke får jobb om man heter Mohammad, så er jeg enig i at man kan få store problemer i Norge. Men de muslimene jeg kjenner er ikke forkjempere for å islamifisere Norge.

Men det kan hende at KrF blir stort igjen, dessverre, for de har en stygg tendens til å stemme på dem ved valget ;-)

Skrevet

Det "bekfreftes" altså, med stor usikkerhet knyttet til tallene...?

Jeg skal ikke komme med den åpenbare parallelen til hvordan man vha. lineær prograsjonsanalyse kan se at folk i år 3000 (fortrinnsvis rekrutter i militæret) vil måtte ha en gjennomsnittshøyde på litt over fire meter (eller det gjorde jeg jo nettopp).

Det hadde _kanskje_ vært mulig å forholde seg seriøst til deg hvis du hadde evnet å fremlegge og evt. diskutere ting uten denne gjennomlysende ekstremismen hele tiden. Det er mange, også folk som absolutt ikke har noe til felles med slike som deg, som ser dette og som også er bekymret over _mulige_ konsekvenser av dette.

Og jada, grip(p) - nå kommer du nok med et eller annet forsøk på "argumenter" som går på pille-humor eler noe i den duren. Eller - muligens ikke, fordi det har bltt forutsagt her. Og nei, jeg vet selvfølgelig at du heller ikke tar meg seriøst. Men forskjellen er at jeg har ikke behov for det, all den tid jeg ikke bruker 90% av mine skrevne bokstaver på å ralle og syte om hvor dumme, idiotiske, forederske etc. alle andre som ikke ser det du "ser" er.

"............................................"

Jeg skjønner ikke hvordan du har fått det for det at du uoppstoppelig omgis av påståtte ekstremister her på dol? Jeg har knapt nok opplevd noen her inne som mer rimelighet kan sies å være ekstremister.

Å omtale denne sindige høiremann som ekstremist, blir i alle fall noe sært...men for all del, vi har alle ulike terskler. (Dog må jeg erkjenne at jeg er ekstrem tilhenger av ytringsfrihet).

Formen på dol er jo slik at man på noen få linjer må få frem et poeng. Og skal man ha noe å meddele utover rene selvfølgeligheter og kjerringvrøvl, må man sette det på spissen.

For egen del er jo morroa med dette forumet, nettopp å få til litt livlig diskusjon.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du har fått det for det at du uoppstoppelig omgis av påståtte ekstremister her på dol? Jeg har knapt nok opplevd noen her inne som mer rimelighet kan sies å være ekstremister.

Å omtale denne sindige høiremann som ekstremist, blir i alle fall noe sært...men for all del, vi har alle ulike terskler. (Dog må jeg erkjenne at jeg er ekstrem tilhenger av ytringsfrihet).

Formen på dol er jo slik at man på noen få linjer må få frem et poeng. Og skal man ha noe å meddele utover rene selvfølgeligheter og kjerringvrøvl, må man sette det på spissen.

For egen del er jo morroa med dette forumet, nettopp å få til litt livlig diskusjon.

Selv ikke jeg, et stykke til venstre for deg på den politiske aksen, oppfatter deg som noe i nærheten av en ekstremist eller å ha ekstremistsyn på saker&ting.

Du kan trygt ignorere slike beskyldninger eller hva jeg skal kalle det.

Skrevet

Selv ikke jeg, et stykke til venstre for deg på den politiske aksen, oppfatter deg som noe i nærheten av en ekstremist eller å ha ekstremistsyn på saker&ting.

Du kan trygt ignorere slike beskyldninger eller hva jeg skal kalle det.

Joda...de herrer prozak og SDD er ikke akkurat egnet til å slå noen til jorden.

Den ene mener knapt noe som helst om noen ting (bortsett fra analsex), mens den andre stort sett beretter om sin barbering for neden eller deltar i tråder med det reneste kjerringslarv.

Men du må ha meg tilgitt hvis jeg stundom kan finne litt infantil glede i å pirke borti guttene. Det er de nærmest pavlovske reflekser som morer meg.

For øvrig, kjære, ønsker jeg deg en fortreffelig dag. De som betaler meg krever gjenytelser, slik at jeg bare sporadisk vil titte innom saiten i dag.

Skrevet

Joda...de herrer prozak og SDD er ikke akkurat egnet til å slå noen til jorden.

Den ene mener knapt noe som helst om noen ting (bortsett fra analsex), mens den andre stort sett beretter om sin barbering for neden eller deltar i tråder med det reneste kjerringslarv.

Men du må ha meg tilgitt hvis jeg stundom kan finne litt infantil glede i å pirke borti guttene. Det er de nærmest pavlovske reflekser som morer meg.

For øvrig, kjære, ønsker jeg deg en fortreffelig dag. De som betaler meg krever gjenytelser, slik at jeg bare sporadisk vil titte innom saiten i dag.

Takk, og det samme til deg :)

Skrevet

"Ethvert forsøk på å bringe slikt på bane, har uten videre blitt avfeid som ekstremisme, tøv eller rasisme"

DET har du rett i - og det er synd. Men de som roper høyest er, desverre, ekstremistene.

"............................................"

Det må du gjerne utdype. Vi kan vel være enige om at man må være litt ekstrem for å fyre opp en ambassade. Husk likevel at 15000 (?) deltok i opptøyene i Syria.

Når det gjelder reaksjonene fra norsk (og europeisk) side, synes jeg det er vanskelig å vise til at disse er preget av ekstremisme. Hva er det du i så fall har i tankene?

Skrevet

Det må du gjerne utdype. Vi kan vel være enige om at man må være litt ekstrem for å fyre opp en ambassade. Husk likevel at 15000 (?) deltok i opptøyene i Syria.

Når det gjelder reaksjonene fra norsk (og europeisk) side, synes jeg det er vanskelig å vise til at disse er preget av ekstremisme. Hva er det du i så fall har i tankene?

TV i nærheten? Ekstrasending på TV2

Skrevet

Noen er redd for konflikter skjønner du gripp, og unngår det helst. "Friskt" for deg (eller meg er "ekkelt og intolerant" for andre. Noen mener at det er ytringsfrihet i dette landet, men at visse ikke får lov å uttrykke seg intolerant, mens andre kan være så ekle de vil siden de har en agenda som er politisk korrekt.

Å komme med "spådommer" som går i mot oppfatningen om den korrekte framtid, er forbudt.

Den korrekte framtid er alltid behagelig og inkluderer alltid korrekte mennesker.

At FrP skal få 33% ved neste stortingsvalg er ikke med i drømmen.

Gjest vil ikke dermed si at jeg er rasist
Skrevet

Hvor lenge skal jeg bo i et land for å se på det som "mitt" eget hjemland? Fire eller fire hundre generasjoner?

Du skremmer meg med ditt snevre syn på hva som er nordmenn og hva som er "mitt" hjemland. Tenk deg hvis dine etterkommere flytter til et annet land (det råder ikke du over), da håper du vel at de blir minoritet i mange generasjoner.

Jeg vil alltid se på meg selv som norsk, uansett hvor lenge jeg eventuelt skulle bo i et annet land. Som sagt i en annen tråd, er det jeg er mest redd for at muslimer, eller islam, skal ta over makten.

Så lenge man flytter til et annet land enn norge vil man være i mindretall som norsk, sånn kommer det nok alltid til å være.

Skrevet

Hvor lenge skal jeg bo i et land for å se på det som "mitt" eget hjemland? Fire eller fire hundre generasjoner?

Du skremmer meg med ditt snevre syn på hva som er nordmenn og hva som er "mitt" hjemland. Tenk deg hvis dine etterkommere flytter til et annet land (det råder ikke du over), da håper du vel at de blir minoritet i mange generasjoner.

Så vidt jeg skjønner, bor du i et land der de opprinnelige folkegruppene fikk merke konsekvensene av innvandringen.

..og de som inntok Nord-Amerika ble ikke akkurat indianere.

....

Situasjonene er sikkert ikke helt analoge, men historien kan kanskje lære oss litt...hvis vi vil.

Skrevet

Noen er redd for konflikter skjønner du gripp, og unngår det helst. "Friskt" for deg (eller meg er "ekkelt og intolerant" for andre. Noen mener at det er ytringsfrihet i dette landet, men at visse ikke får lov å uttrykke seg intolerant, mens andre kan være så ekle de vil siden de har en agenda som er politisk korrekt.

Å komme med "spådommer" som går i mot oppfatningen om den korrekte framtid, er forbudt.

Den korrekte framtid er alltid behagelig og inkluderer alltid korrekte mennesker.

At FrP skal få 33% ved neste stortingsvalg er ikke med i drømmen.

hehe...ja, tersklene for hva som oppleves som ubehagelig og "ekstremt" er åpenbart veldige ulike.

Skrevet

hehe...ja, tersklene for hva som oppleves som ubehagelig og "ekstremt" er åpenbart veldige ulike.

Hehe.

Du skulle vært med i debatten her lokalt om vi skal bygge sykehjemsplasser, skole eller kulturhus.

På begge sider står ekstremister med det verste skyts som tenkes kan, alt bortsett fra å kaste råtne lik med katapult blir tatt i bruk. Jeg har tatt i bruk flere "muhammedtegninger" for å få dem til å ryke i hop. Det er gøy. Men etterhvert er jeg avslørt som provokatør.

Det er antydninger til at de vil bruke psykiatriske pasienter, skolebarn og sykehjemspasienter som ammunisjon, gisler og kanonføde så blodet skvetter.

Virker det kjent?

Skrevet

Jeg glemte poenget: på begge sidelinjer står forskrekkede og skjelver over konflikten og med tynn pipestemme ber om at "kranglingen" stopper. De er så redde at noen skal bli uvenner for "da blir det så ukoselig".

Jeg syns "kranglingen" er riktig så koselig :-)

Hvis krnglingen stopper, så stopper også dialogen. Noen må være litt skarpe i tonen for å debattere, andre sier ikke et ord. Det er verre å ikke si noe.

Skrevet

Jeg glemte poenget: på begge sidelinjer står forskrekkede og skjelver over konflikten og med tynn pipestemme ber om at "kranglingen" stopper. De er så redde at noen skal bli uvenner for "da blir det så ukoselig".

Jeg syns "kranglingen" er riktig så koselig :-)

Hvis krnglingen stopper, så stopper også dialogen. Noen må være litt skarpe i tonen for å debattere, andre sier ikke et ord. Det er verre å ikke si noe.

:-) Ja, det ble det litt tydeligere...Du har så rett i din observasjon.

amerikafareren
Skrevet

Jeg vil alltid se på meg selv som norsk, uansett hvor lenge jeg eventuelt skulle bo i et annet land. Som sagt i en annen tråd, er det jeg er mest redd for at muslimer, eller islam, skal ta over makten.

Så lenge man flytter til et annet land enn norge vil man være i mindretall som norsk, sånn kommer det nok alltid til å være.

Det var ikke snakk om din identitet, men dine etterkommere.

Gjest vil ikke dermed si at jeg er rasist
Skrevet

Det var ikke snakk om din identitet, men dine etterkommere.

De kommer også til å være av norsk opprinnelse, så lenge deres forfedre er det....

Tror du en annen generasjons somalier identifeserer seg som norsk eller somaler? Jeg tror det siste... Så lenge han ikke føler et sterkt hat mot sitt "fedreland".

Skrevet

:-) Ja, det ble det litt tydeligere...Du har så rett i din observasjon.

Saddam var ekspert på dette, leser jeg. Spilte ulike grupper ut mot hverandre. Fikk dem til å gjøre opprør, for å få et påskudd til å massakrere dem. Eller en gang skrev han koranen med blod,

og tre grupper fløy i totta på hverandre. Han sa : "gi dem et tau, og de henger seg selv eller hverandre"

Skrevet

Du vil få tegnet når det blir mulig å stemme på islam.

En historiker påstår dessuten i Aftenposten i dag på side 7 at islam er en norsk religion.

amerikafareren
Skrevet

De kommer også til å være av norsk opprinnelse, så lenge deres forfedre er det....

Tror du en annen generasjons somalier identifeserer seg som norsk eller somaler? Jeg tror det siste... Så lenge han ikke føler et sterkt hat mot sitt "fedreland".

Jeg har provd a sporre deg for hvor mange generasjoner du har tenkt a betrakte dine etterkommere som norske. Har du tenkt a la dem gifte seg med nordmenn ogsa? Jeg tror ikke du kjenner noe saerlig til andre generasjon somalere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...