Gå til innhold

Diare - Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Femåringen fikk spysjuka for en uke siden. Hun spydde noen få ganger fordelt på to dager før hun ble frisk.

Jeg har visst fått det samme som henne, men her kommer det altså ut andre veien. Det er snakk om skikkelig diare uten at jeg skal utdype det nærmere ;-)

Nå har jeg hatt det sånn i mer eller mindre fire dager. Matlysten er det så som så med, men jeg er i okei form (bare småkvalm av og til). Nå er jeg bokstavelig talt drittlei og lurer på hvor lenge jeg kan gå sånn uten at jeg evt. kontakter lege? Hvordan fikser jeg dette selv? Kan jeg drikke biolamelk? Mannen min skulle kjøpe blåbærsaft, men kom hjem med solbærsaft..(det funker vel ikke?)

Andre tips?

Skrevet

Jeg ser i en bok jeg har at du kan lage en tykk suppe av f.eks hvete, poteter eller ris. Stivelsesrik væske er den beste behandlingen mot diare. Eller du kan spise usukret babygrøt, bananer, ris og rotvekster som gulrøtter og poteter.

Unngå å spise bønner, kål og løk

melk, søte drikker, kaffe.

Du vil komme deg raskere dersom du spiser selv om det ikke frister ,står det her.

Skrevet

Du mister veldig mye veske på det viset, sørg for å drikke nok. Men det vet du sikkert...?

Gjest heisann123
Skrevet

hei..

du kunne kanskje prøvd å tatt en imodium?

blåbærsaft er nok best ja...

Skrevet

hei..

Hmm, jeg minnes at jeg tok imodium etter matforgiftning en gang jeg var i Egypt. Før jeg tok imodium hadde jeg kun diare. Når tabetten virka var det brått slutt på diareen og jeg ble skikkelig spy-kvalm istedet... Gørra må jo ut på en eller annen måte? Eller virker det kanskje annerledes når det ikke er snakk om matforgiftning?

Skrevet

Du mister veldig mye veske på det viset, sørg for å drikke nok. Men det vet du sikkert...?

Ja jeg drikker endel, men bør nok drikke enda mer. Vil tro jeg merker det på allmenntidstanden hvis jeg ikke får i meg nok væske...

Skrevet

Jeg ser i en bok jeg har at du kan lage en tykk suppe av f.eks hvete, poteter eller ris. Stivelsesrik væske er den beste behandlingen mot diare. Eller du kan spise usukret babygrøt, bananer, ris og rotvekster som gulrøtter og poteter.

Unngå å spise bønner, kål og løk

melk, søte drikker, kaffe.

Du vil komme deg raskere dersom du spiser selv om det ikke frister ,står det her.

Takk for tips! Jeg har spist potetgull i kveld. Teller det? ;-)

Potetgull var det eneste som frista... Salter er jo bra og kanskje stivelsen fra potetene sitter igjen i potetgullet? Det er lov å håpe!

Får koke ris e.l. imorgen...

Skrevet

Takk for tips! Jeg har spist potetgull i kveld. Teller det? ;-)

Potetgull var det eneste som frista... Salter er jo bra og kanskje stivelsen fra potetene sitter igjen i potetgullet? Det er lov å håpe!

Får koke ris e.l. imorgen...

Potetgull med salt er skikkelig godt :) Sikkert ikke dumt å spise det.

God bedring!!

Skrevet

Potetgull med salt er skikkelig godt :) Sikkert ikke dumt å spise det.

God bedring!!

Takk :-)

Jeg skal undervise imorgen kveld, så jeg bare MÅÅÅ bli bedre til da :-/

Skrevet

Takk :-)

Jeg skal undervise imorgen kveld, så jeg bare MÅÅÅ bli bedre til da :-/

Du kan jo også prøve litt idoform som du får kjøpt på apoteket. Den skal hjelpe med å regulere magen.

Skrevet

Du kan jo også prøve litt idoform som du får kjøpt på apoteket. Den skal hjelpe med å regulere magen.

Godt mulig jeg burde tilføre noen sunne bakterier, ja... Litt derfro jeg grubla på det med Biolamelk også, men så var det det med melk og magetrøbbel da...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Uff så trasig å være syk så lenge!

Mitt hovedråd mot diare' er blåbærsaft, men det kjenner du jo til alt.

God bedring!

Skrevet

Ja jeg drikker endel, men bør nok drikke enda mer. Vil tro jeg merker det på allmenntidstanden hvis jeg ikke får i meg nok væske...

ja, svimle og sånn

Skrevet

Godt mulig jeg burde tilføre noen sunne bakterier, ja... Litt derfro jeg grubla på det med Biolamelk også, men så var det det med melk og magetrøbbel da...

Det med melk og magetrøbbel stiller seg annerledes når den inneholder snille bakteriekulturer. Youghurt og biola kan gå helt fint selv om et glass vanlig melk virker kvalmende.

Skrevet

Uff så trasig å være syk så lenge!

Mitt hovedråd mot diare' er blåbærsaft, men det kjenner du jo til alt.

God bedring!

Sitter her med blåbærsaftglasset mitt nå :-)

Formen er stigende idag, så nå er det bare å se framover!

takk :-)

Skrevet

hei..

Drikker blåbærsaft nå og formen er stigende. Bare en gang på do hittil idag og det lover bra :-)

Skrevet

Det med melk og magetrøbbel stiller seg annerledes når den inneholder snille bakteriekulturer. Youghurt og biola kan gå helt fint selv om et glass vanlig melk virker kvalmende.

Okei, nå har jeg spist en yoghurt. Skal prøve et glass biola også *blæh*

Takk for infoen. Ble litt usikker på det der....

Skrevet

Blåbærsaft, loff og cola skal visst være bra. Viktig med nok væske, gjerne drikke buljong eller noe med litt salt i innimellom. Voksne tåler en støyt, unger blir fort uttørkete i kroppen. Hvis du blir "dårlig" er det greit med en sjekk. Er du ellers "oppe og går" er det ikke noe å bekymre seg over. Du kan evt kjøpe Imodium/Travello på apoteket som virker mot diaré.

God bedring:-)

Skrevet

Blåbærsaft, loff og cola skal visst være bra. Viktig med nok væske, gjerne drikke buljong eller noe med litt salt i innimellom. Voksne tåler en støyt, unger blir fort uttørkete i kroppen. Hvis du blir "dårlig" er det greit med en sjekk. Er du ellers "oppe og går" er det ikke noe å bekymre seg over. Du kan evt kjøpe Imodium/Travello på apoteket som virker mot diaré.

God bedring:-)

Takk skal du ha for gode tips :-)

Idag har jeg drukket blåbærsaft og spist helt lyst brød. Matlysten er på vei tilbake og jeg løper ikke på do "ørten" ganger i døgnet lengre. Tipper jeg er "normal" igjen imorgen ;-)

Skrevet

Takk skal du ha for gode tips :-)

Idag har jeg drukket blåbærsaft og spist helt lyst brød. Matlysten er på vei tilbake og jeg løper ikke på do "ørten" ganger i døgnet lengre. Tipper jeg er "normal" igjen imorgen ;-)

Godt å høre du er bedre, diaré er no' skitt!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...