Gå til innhold

Lasagne

Anbefalte innlegg

Skrevet

368 kroner.

Da kjøpte jeg alt som står i Mrs. Wallace sin oppskrift.

(Men det må jo sies at jeg kommer til å ha igjen så mye at jeg neste gang kommer unna med langt mindre).

Oi, ja jeg har jo det meste fra før.

Skal prøve å oppsummere:

Ja, jeg har tomatpure på tube, derfor sier jeg "en sprut". Men ta en god dæsj, sånn 3-4 ss, kanskje?

Hvit saus: ja, du kan bruke den med fiskebollebildet. Det er helt smaksnøytral, så når du putter oppi parmesanen, blir det bra. ;o)

Kjøtt og tomatsaus skal blandes. Hvitsausen holdes separat.

Så legger du et lag kjøttsaus, et lag hvitsaus og et lag lasagneplater. Gjenta til det er tomt (eventuelt til formen er full, hehe).

Det siste laget før osten bør være den hvite sausen.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

34

• mariaflyfly

14

• Mrs. Wallace

10

• annegunn

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oi, ja jeg har jo det meste fra før.

Skal prøve å oppsummere:

Ja, jeg har tomatpure på tube, derfor sier jeg "en sprut". Men ta en god dæsj, sånn 3-4 ss, kanskje?

Hvit saus: ja, du kan bruke den med fiskebollebildet. Det er helt smaksnøytral, så når du putter oppi parmesanen, blir det bra. ;o)

Kjøtt og tomatsaus skal blandes. Hvitsausen holdes separat.

Så legger du et lag kjøttsaus, et lag hvitsaus og et lag lasagneplater. Gjenta til det er tomt (eventuelt til formen er full, hehe).

Det siste laget før osten bør være den hvite sausen.

Skal gi en tilbakemelding på hvor bra det blir! :)

Skrevet

Mmmm, ganske lik min oppskrift, bare jeg har stangselleri i tillegg i kjøttsausen.

Fikk fryyyyktelig lyst på lasagne nå... Men det var et eller annet med en bleikhvit hval som hadde lyst til å ta seg hakket bedre ut når hun skal svinse rundt i bikini ved bassengkanten i Medellin. Om forhåpentligvis ikke så lenge...

*knasker videre på gulroten*

Hehe, ja jeg nøyer meg med å skrive om lasagne i disse dager. Prøver å holde en litt mer fornuftig linje.

*knasker gulrot og knekkebrød*

Skrevet

Skal gi en tilbakemelding på hvor bra det blir! :)

Fine greier!

Ser du skal ha rundstykker med hvitløkssmør ved siden av, det er veldig godt.

Et annen veldig godt tilbehør er en basic grønn salat med vinaigrettedressing. Den fremhever lasagnen på en utmerket måte. ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fine greier!

Ser du skal ha rundstykker med hvitløkssmør ved siden av, det er veldig godt.

Et annen veldig godt tilbehør er en basic grønn salat med vinaigrettedressing. Den fremhever lasagnen på en utmerket måte. ;o)

Men apropos hvitløkssmør:

Jeg fikk ikke tak i meierismør, så det eneste jeg har er Vita (sånn man bruker på brødskiva) og Melange.

Hvilken bør jeg gå for?

Skrevet

Men apropos hvitløkssmør:

Jeg fikk ikke tak i meierismør, så det eneste jeg har er Vita (sånn man bruker på brødskiva) og Melange.

Hvilken bør jeg gå for?

*urk*

Har du olivenolje, da? Jeg ville heller gått for en helitaliensk vri der i stedet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

*urk*

Har du olivenolje, da? Jeg ville heller gått for en helitaliensk vri der i stedet.

Jada, jeg har olivenolje.

Skrevet

Oki, thanks. Jeg tror jeg gjør den ferdig ganske tidlig, så det blir nok til at den står og trekker inn en stund.

Jepp, det har med trekking av platene å gjøre. Er du usikker, stikker du litt med en gaffel for å kjenne. Det er jo bare platene det står på. ;o)

Skrevet

Jada, jeg har olivenolje.

Da ville jeg lagd en bruschettavariant i stedet, med olivenolje og hvitløk (og evt basilikum/tomat).

Margaringreier høres skikkelig stusselig ut til sånt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da ville jeg lagd en bruschettavariant i stedet, med olivenolje og hvitløk (og evt basilikum/tomat).

Ja, jeg syntes også det hørtes litt stusselig ut. Melange ville jeg ikke engang brukt på tørt brød.

Får se hva jeg finner på. Det viktigste er egentlig lasagnen.

Skrevet

Hva tar du meg for?

Jeg går da ikke rundt og bidrar med kun selskap ved bordet!

Hva jeg tar deg for?

Først og fremst fordi du er dritdeilig...:-D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva jeg tar deg for?

Først og fremst fordi du er dritdeilig...:-D

Du sier alltid de rette tingene. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg dreit meg ut litt i går. Altså: Den ble god, men den kunne blitt bedre.

For jeg overdrev bruken av parmasan ganske kraftig, og parmasansmaken ble fryktelig dominerende.

Men det er greit. Da har jeg lært, så neste gang blir den perfekt! :)

Skrevet

Jeg dreit meg ut litt i går. Altså: Den ble god, men den kunne blitt bedre.

For jeg overdrev bruken av parmasan ganske kraftig, og parmasansmaken ble fryktelig dominerende.

Men det er greit. Da har jeg lært, så neste gang blir den perfekt! :)

Oida. Men det å lage verdens beste lasagne er ikke gjort i en håndvendig, og nå har du fått nyttig trening. ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oida. Men det å lage verdens beste lasagne er ikke gjort i en håndvendig, og nå har du fått nyttig trening. ;o)

Ja, nå har jeg full kontroll. Men jeg har så mye igjen av varene jeg kjøpte i går, at jeg tror jeg kliner til igjen til helgen.

Hater å ikke få til ting skikkelig, så jeg er nødt til å gjøre det igjen så fort som mulig. :)

Men da kutter jeg ut parmasanen og går for annen ost, tror jeg.

Skrevet

Ja, nå har jeg full kontroll. Men jeg har så mye igjen av varene jeg kjøpte i går, at jeg tror jeg kliner til igjen til helgen.

Hater å ikke få til ting skikkelig, så jeg er nødt til å gjøre det igjen så fort som mulig. :)

Men da kutter jeg ut parmasanen og går for annen ost, tror jeg.

Jeg var nok litt uklar på parmesanmengde - sånn er det når man ikke bruker nøyaktige mål selv.

Jeg har også hatt et par runder med lasagnen før den ble overjordisk god, så prøv igjen, du. Det er verdt det! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...