Gå til innhold

gammel venninne - hva synes dere

Anbefalte innlegg

Gjest venn fo alltid
Skrevet

hei. har en venninne som jeg har hatt fra jeg var 7 år. V ihar vært forlovere til hverandre osv. det var en periode i livet vi ikke hade så mye kontakt me nå bor vi 5 min fra hverandre og ses av og til . hun sier vi må treffes og finne på ting men tar aldri initiativ når det virkelig gjelder. jeg ringer alltid og det er jeg som alltid må be de og komme til dem evt finne på ting.

Nå er jeg lei og venter på at hun ka ta kontakt.

hva ville dere gjort ?

Skrevet

Dette kjente jeg meg veldig igjen i! Har vært i samme situasjon, vi var bestevenner fra vi var 7 til 20. Så bare dabbet det av og vi hadde lite kontakt i en periode.

Senere skjedde det du beskriver nå, vi snakket alltid om å finne på no sammen, treffes, men det ble sjelden noe av. Følte også at jeg var den som måtte ta initiativ. Senere skjønte jeg at vi hadde null å snakke om lenger men vi skulle liksom holde kontakten siden vi hadde vært så gode venner.

Så det ga jeg opp, hvis du ikke får noe ut av det så er det ikke mer å styre med, folk kommer og går her i livet, sånt er det bare.

Skrevet

Det er ikke sikkert det er "vondt ment" fra hennes side.

Hun kan ha en dårlig periode hvor hun ikke orker å være sosial av forskjellige årsaker. Blant meg og mine venner har det vært perioder hvor jeg ikke har vært flink til å ta kontakt, har vært sliten og deppa og likt meg best hjemme. Har ikke hatt så lyst til å prate med alle vennene mine. Samme med andre av mine venner, de har hatt perioder hvor jeg nesten ikke hører fra dem. Så tar det seg opp igjen.

Men selvsagt, man kan ikke se helt bort fra muligheten for at det er mulig å vokse fra hverandre. Plutselig har man ikke noe felles lenger.

Hva med å ta en prat med henne om dette?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

jeg har en venninne som er noenlunde av samme art. det at hun ikke tar kontakt er ikke vondt ment, bare det at dagene flyr. Så lenge hun er glad for at jeg tar kontakt og inviterer og finner på ting, så fortsetter jeg med det. kan ikke gi et godt vennskap på båten bare fordi hun er treg til å få ut fingeren. hvis ikke jeg tar initiativet mister jo jeg kontakten med henne like mye som hun mister kontakten med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...