Gå til innhold

Taster og tegn stemmer ikke overens i Word

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten er tastaturet hacket av bittesmå og svært ondsinnede tegnforbyttere, eller jeg har på en forunderlig måte selv greid å omkonstruere tegnsettingen.

I alle fall er problemet at det ikke er koherens mellom tastene og det som kommer i teksten.

Eks:

: blir >

Anyone?

Skrevet

Sjekk nede ved siden av klokka i høyre hjørne. Står det en to-bokstavers kode der? I såfall EN fx? I såfall, klikk på det (høyreklikk eller dobbelt, husker ikke helt), og bytt til NO (norsk tastaturoppsett).

Hvis ikke må du inn på kontrollpanel og bytte det der, under Regional and Language settings, Languages, Details.

Skrevet

Sjekk nede ved siden av klokka i høyre hjørne. Står det en to-bokstavers kode der? I såfall EN fx? I såfall, klikk på det (høyreklikk eller dobbelt, husker ikke helt), og bytt til NO (norsk tastaturoppsett).

Hvis ikke må du inn på kontrollpanel og bytte det der, under Regional and Language settings, Languages, Details.

Hm, ikke noe spesielt nede ved klokken og alle innstillinger står på Norge det jeg kan se. Men takk for tips.

Nå bør jeg kjøre virus- og spywaretest, antar jeg :-/

Skrevet

Hm, ikke noe spesielt nede ved klokken og alle innstillinger står på Norge det jeg kan se. Men takk for tips.

Nå bør jeg kjøre virus- og spywaretest, antar jeg :-/

Prøv å bytte tastaturspråk med ALT+Shift (Dersom du har flere Alt-taster, må det være den venstre).

Hvis ikke det hjelper, så aner jeg ikke...

Skrevet

Prøv å bytte tastaturspråk med ALT+Shift (Dersom du har flere Alt-taster, må det være den venstre).

Hvis ikke det hjelper, så aner jeg ikke...

Her låste akkurat alle Word-dokumenter med tilhørende mapper seg. Etter litt om og men og 'Avlutte oppgave' fikk jeg lukket dem. Da jeg skulle åpne, kom det beskjed om at dokumentene var gjenopprettet og at de måtte navnes på nytt. Det gjorde jeg. Og nå er alt som det skal være.

Ikke vet jeg hva som skjedde.

Takk for tips og råd :)

Ditt siste frambrakte forresten opp et vindu med 'Security information' (General og Details), og har visst ingenting med tastaturspråk å gjøre.

Skrevet

Her låste akkurat alle Word-dokumenter med tilhørende mapper seg. Etter litt om og men og 'Avlutte oppgave' fikk jeg lukket dem. Da jeg skulle åpne, kom det beskjed om at dokumentene var gjenopprettet og at de måtte navnes på nytt. Det gjorde jeg. Og nå er alt som det skal være.

Ikke vet jeg hva som skjedde.

Takk for tips og råd :)

Ditt siste frambrakte forresten opp et vindu med 'Security information' (General og Details), og har visst ingenting med tastaturspråk å gjøre.

Bra det løste seg i alle fall da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...