favn Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Enten er tastaturet hacket av bittesmå og svært ondsinnede tegnforbyttere, eller jeg har på en forunderlig måte selv greid å omkonstruere tegnsettingen. I alle fall er problemet at det ikke er koherens mellom tastene og det som kommer i teksten. Eks: : blir > Anyone? 0 Siter
Gemini Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Sjekk nede ved siden av klokka i høyre hjørne. Står det en to-bokstavers kode der? I såfall EN fx? I såfall, klikk på det (høyreklikk eller dobbelt, husker ikke helt), og bytt til NO (norsk tastaturoppsett). Hvis ikke må du inn på kontrollpanel og bytte det der, under Regional and Language settings, Languages, Details. 0 Siter
favn Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Sjekk nede ved siden av klokka i høyre hjørne. Står det en to-bokstavers kode der? I såfall EN fx? I såfall, klikk på det (høyreklikk eller dobbelt, husker ikke helt), og bytt til NO (norsk tastaturoppsett). Hvis ikke må du inn på kontrollpanel og bytte det der, under Regional and Language settings, Languages, Details. Hm, ikke noe spesielt nede ved klokken og alle innstillinger står på Norge det jeg kan se. Men takk for tips. Nå bør jeg kjøre virus- og spywaretest, antar jeg :-/ 0 Siter
Gemini Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Hm, ikke noe spesielt nede ved klokken og alle innstillinger står på Norge det jeg kan se. Men takk for tips. Nå bør jeg kjøre virus- og spywaretest, antar jeg :-/ Prøv å bytte tastaturspråk med ALT+Shift (Dersom du har flere Alt-taster, må det være den venstre). Hvis ikke det hjelper, så aner jeg ikke... 0 Siter
favn Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Prøv å bytte tastaturspråk med ALT+Shift (Dersom du har flere Alt-taster, må det være den venstre). Hvis ikke det hjelper, så aner jeg ikke... Her låste akkurat alle Word-dokumenter med tilhørende mapper seg. Etter litt om og men og 'Avlutte oppgave' fikk jeg lukket dem. Da jeg skulle åpne, kom det beskjed om at dokumentene var gjenopprettet og at de måtte navnes på nytt. Det gjorde jeg. Og nå er alt som det skal være. Ikke vet jeg hva som skjedde. Takk for tips og råd Ditt siste frambrakte forresten opp et vindu med 'Security information' (General og Details), og har visst ingenting med tastaturspråk å gjøre. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Her låste akkurat alle Word-dokumenter med tilhørende mapper seg. Etter litt om og men og 'Avlutte oppgave' fikk jeg lukket dem. Da jeg skulle åpne, kom det beskjed om at dokumentene var gjenopprettet og at de måtte navnes på nytt. Det gjorde jeg. Og nå er alt som det skal være. Ikke vet jeg hva som skjedde. Takk for tips og råd Ditt siste frambrakte forresten opp et vindu med 'Security information' (General og Details), og har visst ingenting med tastaturspråk å gjøre. Bra det løste seg i alle fall da :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.