Gå til innhold

Skulle visst bedre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp fylt 24 aar og skulle naa visst bedre enn naar jeg var 14…

Lever paa epler, ryvita og en og annen appelsin, trener hver dag, spiser slankepiller og smiler…For gud forby at jeg skulle innroemme at jeg har ett lite problem…Andre mennesker har problem, ikke jeg…Jeg er den som alle andre kommer til, for jeg er sterk og har svar og raad for det meste..Er sliten og lei av det hele…

Men det er utrolig hvordan man klarer litt til naar man ikke tror at det gaar lengre, ogsaa smiler man mens man blir til superkvinnen som fikser alle livets smaa og store problemer mens det bare er kaos paa innsida… Saa kaotisk til og med at man ikke vet hva man foeler til tider for man kan rett og slett ikke si at man foeler noen ting…

Det skremmer meg litt, foeler at jeg er delt I to: en del vet at noe er feil, del to har fullstendig distansert seg og nekter aa se at noe skurrer. Og slik slurer det og gaar.

Ingen sier noenting- saa jeg kan umulig se noe tynn ut, men jeg vet jeg maa vaere det siden alle klaerne mine er xs, buksene mine er mindre I midjen naa enn naar jeg var 12 og jeg passer inn I 9-10 aar…Men, det er sikkert bare kles fabrikanten som har lagd ekstra store klaer…

Skal vel ikke klage, lever vel tilsynelatende ett vellykket liv-snill samboer, gode venner(hvorav 1 vet, og resten kjenner meg bare slik jeg er naa og tror at jeg alltid har vaert saann), har kommet inn paa droemmestudiet mitt I utlandet og er I full gang med det og I det hele tatt…

Om 2 og en halv maaned er det eksamen og saa er det hjem for aa jobbe til sommeren og da er det aa moete familie og venner og proeve aa opprettholde den smilende, perfekte maska og proeve aa finne alternative veier for aa kvitte seg med mat, slippe aa spise sammen med andre og aa faa tid til aa trene…Gruer meg…

Vet vel innerst inne at jeg maa skjerpe meg, kan ikke fortsette saann og at jeg sikkert har hatt flaks…Men jeg vil ikke bli mere voksen…er lei av aa alltid aa ta ansvaret, men noen maa jo?

Bare noen tanker av 1000 som svirrer rundt I mitt forkvaklede hode…I morgen er det atter en dag og da er det paa med smilet igjen, for det er bare smaa jenter som klager…

Laila Sundgot Schneider, Lege
Skrevet

Kjære Tonia! Det er kjent at mange "spiller et skuespill" slik du gjør,- alt er så bra med meg- jeg hjelper andre. Dette går som regel ikke bra i lengden. De fleste som lider av en spiseforstyrrelse som likevel klarer å dele sine tanker og følelser med en de stoler på føler en enorm lettelse og glede. Jeg råder deg til å prøve så godt du kan å tenke litt rundt dette; vil du ha det slik som du har det nå ? Hvordan ville det være for deg om du snakket med en du stoler på, kjenner eller søker hjelp hos fagpersoner?! Lykke til med å våge å prøve, ha mot, kraft og vilje til å dele dine tildels kaotiske tanker og følelser !

Gjest Luiza
Skrevet

Jeg syns at det var for "triggering" med slik beskrivelse av hvor små er midjen din.

FInt for deg.

Ønsket jeg kunne si noe oppmuntrede ord, men det kan jeg ikke, du må jo ta ansvar for din valg av å holde maske ut.

Jeg er 23, og er gift og alikevel, holde ikke ut noe maske lenger, alle vet om mitt problemer, og det gjør mye lettere for meg.

Gjør det du syns er beste for deg.

Jeg syns det beste for meg akkurat nå etter å ha leste innlegget ditt er å gå å trene, så kan jeg prøve å ha på bukse av 8-10 år gammel barna...

Så lykkelig kommer jeg til å bli...

Jeg har synd på deg.

mvh,

Skrevet

Jeg syns at det var for "triggering" med slik beskrivelse av hvor små er midjen din.

FInt for deg.

Ønsket jeg kunne si noe oppmuntrede ord, men det kan jeg ikke, du må jo ta ansvar for din valg av å holde maske ut.

Jeg er 23, og er gift og alikevel, holde ikke ut noe maske lenger, alle vet om mitt problemer, og det gjør mye lettere for meg.

Jeg syns det beste for meg akkurat nå etter å ha leste innlegget ditt er å gå å trene, så kan jeg prøve å ha på bukse av 8-10 år gammel barna...

Jeg har synd på deg.

mvh,

Unnskyld, Luiza...Var aldri meningen aa faa noen til aa foele seg ekle eller noe...Var bare saa lei av alle tankene...

Skrevet

FInt for deg.

Jeg har synd på deg.

mvh,

Har sendt inn ett nytt innlegg, men ble usikker paa om du fikk sett det, saa igjen vil jeg bare si unnskyld...Det var aldri meningen aa faa deg eller noen andre til aa foele seg faele, og jeg sitter her med skikkelig daarlig samvittighet...Og jeg misunner deg som har tatt fatt paa problemet ditt og at de du har rundt deg vet om det...Du er en mye sterkere person enn det jeg er...Skulle oenske jeg befant meg der du er...Tro meg, jeg mener ikke dette nedlatende eller noenting...Akkurat naa er jeg bare saa lei av alle tankene og aa foele meg saa ensom...Enda en gang, unnskyld...

Gjest Luiza
Skrevet

Unnskyld, Luiza...Var aldri meningen aa faa noen til aa foele seg ekle eller noe...Var bare saa lei av alle tankene...

Jeg vet at kanskje det var ikke mening å gjør de andre føler seg dårlig... men liksom, jeg er på akkurat samme alder og situasjon,

og skjønner ikke, hvis du er så tynn som du sier, samboeren din kunne allerede skjønner at det har noe galt... at du trenger hjelpe.

Jeg vet at kansje aer vanskelig for han å innse at det har noe galt, men tro meg, hvis du fortsette å nekte til de andre og til deg selv at det er noe galt, ingen kommer til å hjelpe deg.

er ikke sint på deg, men ble veldig lei meg for din situasjon... litt frustrert!

klems,

Gjest Luiza
Skrevet

Har sendt inn ett nytt innlegg, men ble usikker paa om du fikk sett det, saa igjen vil jeg bare si unnskyld...Det var aldri meningen aa faa deg eller noen andre til aa foele seg faele, og jeg sitter her med skikkelig daarlig samvittighet...Og jeg misunner deg som har tatt fatt paa problemet ditt og at de du har rundt deg vet om det...Du er en mye sterkere person enn det jeg er...Skulle oenske jeg befant meg der du er...Tro meg, jeg mener ikke dette nedlatende eller noenting...Akkurat naa er jeg bare saa lei av alle tankene og aa foele meg saa ensom...Enda en gang, unnskyld...

Hei Tonia!

Ikke misunner meg eller får dårlig samvitghet, vet du hvorfor?!

Fordi du kan løse alt dette, du kan bli lik sterk som jeg, du kunne kaste masken din, og begynne med å fortelle til samboeren din at det har noe galt.

ENda om du har akkurat nå ikke lyst til å gå løs av sf din, trenger du alikevel støtte for å leve med det på en stabil måte. Og det er altfor vanskelig å gjør det på egen handa.

Jeg for min del er ikke klar til å bli frisk ennå, men alikevel mannen min støtte meg så godt han kan.

tenk litt på det.

du fortjene ikke å bære alt dette alene, du kan ikke fortsette å late at alt går bra, når det er bare kaos... folk kan ikke forstå deg, hvis du ikke vise at det er noe galt...

klems,

Skrevet

Hei Tonia!

Ikke misunner meg eller får dårlig samvitghet, vet du hvorfor?!

Fordi du kan løse alt dette, du kan bli lik sterk som jeg, du kunne kaste masken din, og begynne med å fortelle til samboeren din at det har noe galt.

ENda om du har akkurat nå ikke lyst til å gå løs av sf din, trenger du alikevel støtte for å leve med det på en stabil måte. Og det er altfor vanskelig å gjør det på egen handa.

Jeg for min del er ikke klar til å bli frisk ennå, men alikevel mannen min støtte meg så godt han kan.

tenk litt på det.

du fortjene ikke å bære alt dette alene, du kan ikke fortsette å late at alt går bra, når det er bare kaos... folk kan ikke forstå deg, hvis du ikke vise at det er noe galt...

klems,

Jeg vet...

det du sier er saa sant...det er bare det at jeg alltid skal klare alt selv og syns at jeg faar som fortjent...

Ble saa fortvilet naar jeg leste det foerste du skrev for det var aldri meningen aa paavirke noen i den ene eller andre retningen...

Takk for oppmuntrende ord!!!

Klem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...