Gå til innhold

sulten på fest

Anbefalte innlegg

Gjest veryhungry
Skrevet

For en tid tilbake ble vi invitert i 40 års-lag. Invitasjonen kom i god tid i forveien. Det var låvefest med mulighet for å overnatte på låven. Det sto i innbydelsen at vi gjerne måtte ha på cowboyantrekk, og skulle vi overnatte kunne vi ta med pålegg til frokosten - brødet skulle de holde.

Festen begynte en lørdag kl 1600. Da møtte vi opp alle mann - ca 30 personer. Alle hadde drikke med selv. Etter endel aktiviteter begynte festen å virkelig ta av.

Men det vi stusset over var at vi ikke fikk noe å spise. Det sto heller ingenting om det i innbydelsen. Det kom en skål chips på bordet, men den ble oppspist på noen minutter av de som satt nærmest. En skål potetgull til 30 mann er jo litt lite.

Må jo si at det hadde vært noe annet om festen begynte seine kvelden, men å gå uten mat fra kl 1600 og til frokost dagen etter er litt drøyt. Vi hadde heller ikke spist siden frokost i og med at vi ikke ville være mette når maten kom.

Det ble en stille fest etterhvert. De fleste valgte å sove hjemme, enda de hadde med soveposer og pålegg. Tror kun 2 stk overnattet.

Er det vi som er bortskjemte? Ville dere gitt noe å spise?

Skrevet

Merkelig at det ikke var servering. Men dere kunne jo bare bestillt en pizza da!

Skrevet

Selvsagt skulle det vært matservering på en fest som startet så tidlig!

En gryterett, suppe eller annen lettvint mat for eksempel, lettvint servert på papptallerkener kunne vært en uformell og passelig løsning på en låvefest. Selv en "simpel pølsebod" med pølser og lomper hadde vært bedre enn ingenting.

Skrevet

Det var jo kjedelig da. Selvfølgelig måtte man hatt et måltid mat!! En skål med chips.... huffame :)

Gjest veryhungry
Skrevet

Merkelig at det ikke var servering. Men dere kunne jo bare bestillt en pizza da!

Alle trodde hele tiden at maten kommer nok snart, så det ville jo vært litt rart å bestille pizza. Ingen turte å spørre heller - ville ikke være uhøflig.

Gjest veryhungry
Skrevet

Det var jo kjedelig da. Selvfølgelig måtte man hatt et måltid mat!! En skål med chips.... huffame :)

De kunne jo bare skrevet i innbydelsen at vi tok med grillmat selv, f. eks.

Nå huskes jo festen kun for sulten vi kjente. Og sånn ellers når man feirer fødselsdag får man nå kaffe og kaker i det minste. Vertskapet hadde ingenting å by på.

Skrevet

De kunne jo bare skrevet i innbydelsen at vi tok med grillmat selv, f. eks.

Nå huskes jo festen kun for sulten vi kjente. Og sånn ellers når man feirer fødselsdag får man nå kaffe og kaker i det minste. Vertskapet hadde ingenting å by på.

Enda mer merkelig...! At det ikke var noe kaker, snop osv. Men også mat, når det tross alt skulle være fest med overnatting.

Dere burde fått et varmt måltid OG kaker eller snop. Og kanskje til og med litt nattmat...

Skrevet

Dette hørtes stusslig ut! Hva kan vertskapet ha tenkt?? De burde heller ha bedt folk ta med litt mat hver (spleiselag) hvis de ikke kunne ta seg råd til å servere noe.

Skrevet

Ville definitivt servert mat!!!

Cowboyfest med skikkelig chilli tror jeg.

Merkelig å invitere til fest med overnatting og ikke tilby mat!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ville så klart ha servert mat.

Syntes dette hørtes rimelig sært ut.

skorpionfisken
Skrevet

Synes i utgangspunktet det hørtes sært ut å be folk ta med pålegg jeg da.

Enten er det spleisefest, og det må framgå på invitasjonen at hver tar med egen mat, eks til grilling.

Eller så stiller vertskapet med mat, og til en sånn fest ville det vært naturlig med varm mat, pluss rikelig med snacks på bordene etterpå.

Tror nok at jeg etter noen øl hadde bedt dem hoste opp brødet så jeg kunne få noe å ha pålegget mitt på, med mindre de hadde noe annet godt på lur. Hadde de ikke da stilt med noe hadde det blitt tidlig kveld på meg. Jeg blir grinete når jeg blir sulten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når en fest begynner klokka 16:00 forventer jeg mat.

Gjest Nallebjørn
Skrevet

Når en fest begynner klokka 16:00 forventer jeg mat.

Det forventer jeg også på nachspiel som begynner kl 02.00...;)

Skrevet

Sæs du også

synes

Javel?

Jeg mente altså at det var sært å ikke servere mat når festen begynte kl 16.00...

Skrevet

40-årslag uten servering?! Øh?

Og ettersom dere skulle komme i cowboy-utstyr hadde jeg forventet en eller annen cowboygryte, lapskaus på pappfat eller noe i den duren.

Høres ut som et _meget_ merkelig vertskap.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det forventer jeg også på nachspiel som begynner kl 02.00...;)

Den slags er stort sett ikke noe problem på et nachspiel. Du finner knapt en nordmann som ikke har fryseren full av grandiser. :)

Skrevet

Hørtes helt på jordet ut. Kunne kanskje passert på et fjortisparty der ingen hadde bedre vett, men voksne mennesker som fyller 40 burde da tenke lenger?

Det går bare ikke an å be folk til fest, uansett tema og tidspunkt, uten å servere mat! Har aldri hørt om noe liknende. Når man ber folk til selskap, ordner man da med et eller annet.

Så tidlig som kl. 16 burde det vært både middag/hovedmåltid og kake/nattmat, spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...